С нощи (18 януари) в „Ринг” МОЛ се проведе ежегодната церемония за връчване на отличията в конкурса „Автомобил на годината в България“. Това бе негово 21-во издание, което може да се нарече и най-оспорваното от всички до момента. Причината: изключително силната конкуренция. Първоначалният списък включваше 62 автомобила, излезли на българския пазар през календарната 2017 година. От тях бяха пресяти по 5 финалиста във всяка категория (с изключение на една, където имаше само двама участника).
До тази година се връчваха титли на автомобили в три основни категории (леки, кросовъри и многофункционални) и три подкатегории (градски, еко и премиум).
Новото в конкурса през 2018 г. е големият приз, който отиде при Ford Fiesta. От шестте призьора в отделните категории бе избран големият победител в конкурса на „Прес Авто Клуб – България”, който вече носи приза „Автомобил на 2018 година в България“. И това е Ford Fiesta. На финала той победи Opel Insignia с 14 срещу 12 гласа. В конкурса гласуваха общо 33 автомобилни журналисти.
А ето и призьорите в отделните категории, битките в които, както казах, се отличиха тази година с изключително малки разлики.
Битката в категорията на леките автомобили отново бе между Ford Fiesta и Opel Insignia, като тук надделя Insignia с разлика от 2 точки: 119,5 срещу 117,5 т за Fiesta. Останалите участници получиха съответно: BMW Серия 5 (96 т), Hyundai i30 (84) и (78).
Драма с малка разлика имаше и в най-популярната категория, тази на кросоувърите. Тук битката бе между Dacia Duster и Skoda Karoq, като победител с 2,5 точки повече излезе чешкият претендент: 124,5 т срещу 122 т за Duster. Подгласници в категорията са BMW X3 (111), Hyundai Kona (72,5) и Peugeot 5008 (68).
В категорията на многофункционалните автомобили имаше само двама финалисти, като тук победата отиде при Isuzu D-MAX (153 т) срещу Mitsubishi L200 (126).
Изключително малките разлики продължиха и в набиращата все по-голяма популярност категория на екологичните автомобили. С победата се окичи Volkswagen e-Golf (113 т.), изпреварил с 1,5 точки Hyundai Ioniq PHEV (111,5). След тях се наредиха BMW i3 (103,5), Renault Zoe Z.E. 40 (92,5) и MINI Countryman S E (74,5).
Драма при луксозните модели нямаше, като над всички изпъкна Range Rover Velar (132,5 т). Най-близкият му претендент бе BMW 5 Серия 5 (120,5), следвани от BMW Серия 6 Gran Turismo (111,5), Mercedes-Benz E-Class Coupe (77,5) и Infiniti Q60 (50).
В категорията на градските автомобили над всички е Ford Fiesta със 139 точки, а подгласник, но на голяма разлика, е Volkswagen Polo (109). Останалите участници получиха съответно: Hyundai Kona (94), Nissan Micra (89) и Suzuki Swift (65).
Победителите във всяка една категория се избират след оценяване по 6 критерия: дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Най-ниска относителна тежест има критерият „Функционалност“, за който журито ще разпределя по 15 точки измежду финалистите. Всеки един от критериите „Дизайн“, „Задвижване“, „Пътно поведение“ и „Безопасност“ има по 20 точки, а най-голяма тежест има критерият „Цена/предлагане“ – тук журналистите имат да разпределят 35 точки между финалистите. Това точкова разпределение важи в категориите „Лек автомобил“, „Кросоувър“, „Градски автомобил“. При другите три категории точковото разпределение е малко по-различно, тъй като самите автомобили го налагат. Там тежестта на критерия „Цена/предлагане” спада съществено, но се вдига тежестта на критериите „Задвижване” и „Функционалност”.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Най-малкият двигател за „Кортеж“ е с 245 к.с.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!