Hyundai Motor Group (Hyundai, Kia и Genesis) започва новата година със смело съобщение, свързано със следващата петилетка: корейският концерн ще вложи 76 млрд. евро в електрификация на цялата си моделна гама.
Планът предвижда почти двойно увеличение на моделната гама от електрифицирани автомобили от 24 модела през 2019 г. до 44 през 2025 г. По-интересното е, че основният ръст ще дойде от изцяло електрически модели, тъй като броят на автомобилите с батерии (BEV) не само ще се увеличи от 9 на 23 (14 от общо планираните 20 електрифицирани модела ще са BEV), но също и защото 11 от тях ще бъдат нови електрически модели.
Първият специално конструиран BEV модел ще бъде лансиран през 2021 г., който ще бъде конструиран на изцяло новата Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
В момента концернът разполага с един модел на горивни клетки (водород), като до 2025 г. гамата ще бъде увеличена с още един. Но интересът в тази посока не е ограничен само в сферата на леките автомобили. Корейците залагат много сериозно на горивните клетки за различните видове транспорт, като Групата ще създаде предприятие с капацитет за производство на до 500 000 бройки FCEV в Южна Корея.
На другия полюс е ситуацията в Honda. Такахиро Хачиго, Изпълнителен директор на Honda, също вярва в електрификацията на моделната гама. Разликата е, че той смята, че хибридите, а не чистите електромобили ще играят ключова роля в бъдещето на компанията.
Японският производител възнамерява делът на хибридите до 2030 г. да съставлява 2/3 от общите световни продажби. В интервю за Automotive News той заявява: „Вярвам, че хибридните автомобили ще играят основна роля. Целта е подобряване на консумацията на гориво, а не само електрификация. Ния вярваме, че хибридните автомобили са начинът да отговорим на различните екологични регулации.”
На въпроса какво мисли за електрическите автомобили, Хачиго отговаря така: „Наистина ли има клиенти, които истински ги искат? Не съм сигурен, защото има проблеми, свързани с инфраструктурата и хардуера. Не мисля, че ще има драматично увеличение на търсенето на чисти електромобили, вярвам, че тази ситуация е световна. Трябва да продължим с R&D, но не мисля, че скоро ще станат масово явление.”
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla вече прави по 280 бройки Model 3 дневно в Китай
Ирландия ще забрани дизеловите и бензиновите коли през 2030 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!