Hyundai Kona е като „дебела” банкова сметка (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
2

А ко старата Kona ви е харесвала (като на мен), но вътре ви се е струвала леко тясна, наследникът е по-дълъг, по-широк и по-висок, следователно по-практичен от преди.

Казано по друг начин, новата Kona е като банков баланс, защото по-голям означава по-добър. А при толкова много конкуренти на пазара, тази допълнителна практичност помага за мисията на Kona. Защото по този параметър човек има къде да се огледате, например в Skoda Kamiq или VW T-Cross.

Зад волана на Hyundai Kona

Но, тъй като един довод е крайно недостатъчен в тази супер конкурентна среда, почти всички се опитват да предложат онази първосигнална реакция, която да изключи (или да остави на заден план) логичното при взимане на решения.

Французите от Peugeot, Citroen и Renault го могат, но Hyundai определено изпъква на пътя и привлича погледите сред множеството на пътя. И докато франсетата са по-скоро Posh Spice шик, Kona изглежда много по-футуристично. Отпред и отзад имаме светлинни подписи през цялата ширина на автомобила, които придават на модела истински sci-fi нюанс.

Източник: CarMarket.bg

В профил колата привлича със силно издутите колесни арки и изсечени странични линии. Вкараните ниско долу в задните калници основни светлини правят колата да изглежда леко дебела, единственото, което не е спорно във външния облик на Kona.

Източник: CarMarket.bg

Той може да се подсили допълнително с контрастен черен покрив, а най-добре е да заложите направо на изпълнение N Line, какъвто е този случай. Веднага се открояват 18-ките (опция специално за N Line) и двата хромирани ауспуха, както и страничните прагове, контрастиращите капаци на страничните огледала и по-спортно изпълнените предна и задна брони. Имаме също дифузьор (работа не върши, но пък изглежда cool), сребърен кант и спойлер над задното стъкло. Браво, Hyundai.

Източник: CarMarket.bg

Същото умозаключение мога да изкажа и по адрес на интериора. Тук виждаме микс между най-доброто от новото и старото. Под ново имам предвид двойните 12,2-инчови дисплеи на приборното табло и инфоразвлекателната система, които вече познаваме добре, докато „старото“ е представено в лицето на традиционните физически бутони, които улесняват много навигирането между менютата и използването на климатика. Може би малко повече на брой са те, но все пак одобрявам това решение.

Пластмасата на места се натрапва, но N Line изпълнението неутрализира ефекта. Превключвателят на трансмисията е преместен на кормилната колона, за да се отвори допълнително място на централната конзола за съхранение на вещи и чаши.

Източник: CarMarket.bg

Така стигам до голямото предимство на новия модел спрямо предходния, с което започнах. Тъй като между конвенционалната версия, електрическата и изпълнението N Line има разлики във външните размери, ще усредня параметрите и ще кажа, че новият модел е 175 мм по-дълъг, междуосието е 60 мм по-дълго, широчината е нараснала с 25 мм, а височината с 20 мм. Всичко това значи само едно: много по-голямо вътрешно пространство от преди.

Освен това предните седалки са вече доста по-тънки, мярка, което също оптимизира обема. И като споменах последната дума, няма как да подмина и факта, че багажникът е нараснал с цели 30%, достигайки вече 466 литра. По този параметър Kona е лидер в сегмента.

Източник: CarMarket.bg

Стигам до задвижването, затова първо ще изтъкна един факт. Ако първото поколение на Kona бе замислено изначално като конвенционален модел, след което се появи и електрическата версия, сега ситуацията е коренно различно. Новата Kona е електромобил на първо място, след това идва моделът с ДВГ, който изрично поисках аз, макар че трябва да поправя пропуска и да тествам и електрическата Kona.

Hyundai Ioniq 5 N е всичко онова, което другите EV-та не са (тест драйв)

Dacia Duster: шансът да не го харесаш е минимален (тест драйв)

Toyota C-HR продължава завета да приковава погледите (ВИДЕО)

Но това друг път, сега за ДВГ-ата. В основата е 1,0-литровият 3-цилиндров агрегат със 120 к.с., който се предлага с механична и автоматична трансмисии, както и с (без) мека хибридна технология. Следващият агрегат е по-интересният, 1,6-литров с 4 цилиндъра, турбо и 198 к.с. Тук трансмисията е само 7DSG, но пък клиентът може да избира между 2WD и 4WD. Моят е „само“ с предно (за този клас лично аз не виждам смисъл в 4х4 задвижването, но българинът обича да има по много от всичко, затова Hyundai им го предлага, между другото едно от малкото предложение с 4х4 в класа), но пък N Line изпълнение.

Източник: CarMarket.bg

Това е и изборът (според мен) за българския клиент (може и 4WD да му се сложи, ей така, да има от всичко по много), защото ние обичаме всичко да е в изобилие. А и при извънградско по-малкият мотор ще се напъва повече при по-тежък десен крак, което ще вдига нивата на шума и разхода. Затова на мен този вариант със 198 к.с. ми се струва идеален.

Аз шофирах предимно магистрала (до Белград и обратно в София), затова и изказвам горното твърдение. Автомобилът е добре обезшумен, но важното е, че с трима човека и три куфара Kona ми даде 8,0 л/100 км при едно шофиране по ограниченията.

Източник: CarMarket.bg

Седалките са с висока странична опора, а Алкантарата (изкуствена, с високо съдържание на рециклирани материали) създава приятно усещане. За това спомагат и червените декорации по таблото, шевовете на волана и седалките, както и червените предпазни колани. Споменах волана, трябва да отбележа, че е доста лек, нещо, което на път с повече завои не би давал нужната обратна връзка, както например прави Ford Puma.

Най-дразнещото нещо в автомобила е „строгата учителка“, така кръстих камерата, монтирана на кормилната колона. Тя ме гледа нравоучително и при няколкосекундно поглеждане към централния дисплей започва да предупреждава да си гледам пътя. Не ми беше приятно, чувствах се като наказан ученик на първия чин. А и изключването на някои от асистиращите системи може да е с по-малко кликове на дисплея.

Източник: CarMarket.bg

В града стандартните предни и задни парксензори и камерата за обратно виждане са полезни, както и камерата в приборното табло, която се включва при подаване на мигач, за да следите къде са другите участници в движението спрямо вас. Окачването е нещо средно между комфортно ориентирания C4 Х и спомената Puma.

Източник: CarMarket.bg

Новата Kona е чудесен пример за това как една марка може да чуе обратната връзка от клиентите и да се подобри на нейна база. Hyundai драстично увеличи размерите, добавяйки онази практичност, която да задоволи клиентите, търсещи следващия си семеен автомобил. Но по-голямото вътрешно пространство върви ръка за ръка с по-изпипания интериор. Изглежда добре, предлага бърз достъп чрез физически бутони, има интуитивна инфотейнмънт система.

Към това добавям sci-fi дизайнът и, макар да има по-достъпни компактни SUV на пазара, новата Kona изглежда много добро предложение за толкова зрял, добре оборудван и завършен автомобил.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Hyundai Kona 1,6 T-GDI

Размери

Дължина, мм: 4350

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1570

Колесна база, мм: 2660

Тегло, кг: 1360

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 198 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 265 при 1600-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 141

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 68 900

Още ревюта на най-новото на автомобилния пазар в България може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Байдън: Това не е извинение, а обяснение</p>

Байдън обясни неуспешните си дебати с Тръмп, бил уморен от посещения в чужбина

Свят Преди 45 минути

Представянето на американския държавен глава бе възприето от мнозина като провал

<p>&quot;Берил&quot; взе няколко жертви в Карибския басейн, връхлита Ямайка и Каймановите острови</p>

Ураганът "Берил" взе няколко жертви в Карибския басейн, връхлита Ямайка и Каймановите острови

Свят Преди 51 минути

Венецуелската вицепрезидентка Делси Родригес бе ударена от падащо дърво в северния крайбрежен щат Сукре

Следващата суперхрана е мляко от хлебарка

Следващата суперхрана е мляко от хлебарка

Любопитно Преди 1 час

Здравословна алтернатива на млякото от бозайници

Идва ли нов звезден период за цената на Bitcoin

Идва ли нов звезден период за цената на Bitcoin

Технологии Преди 1 час

Според прогнози, върхът още не е достигнат

Васил Терзиев: Ще проведем нов конкурс за Войнишкия паметник пред НДК

Васил Терзиев: Ще проведем нов конкурс за Войнишкия паметник пред НДК

България Преди 8 часа

Той заяви, че Войнишкият паметник е обект на много спорове

Пелоси: Въпросът за състоянието на Байдън е легитимен

Пелоси: Въпросът за състоянието на Байдън е легитимен

Свят Преди 9 часа

Пелоси: Той ще продължи да бъде велик президент на Съединените щати

Видин остана без вода заради авария

Видин остана без вода заради авария

България Преди 10 часа

В града няма вода от 18:00 часа днес

<p>Николай Марков обяви, че къса с &quot;Величие&quot;</p>

Марков: ПП "Величие" е само и единствено господин Ивелин Михайлов

България Преди 11 часа

Марков: Целите на тази организация не са партийни, нито идеални

Джулиани бе лишен от адвокатски права в Ню Йорк

Джулиани бе лишен от адвокатски права в Ню Йорк

Свят Преди 11 часа

Джулиани "по същество е признал" повечето от фактите

Нико Тупарев и Александър Тошев прекратяват общите си начинания

Нико Тупарев и Александър Тошев прекратяват общите си начинания

България Преди 12 часа

Това стана ясно от позиция, разпратена до медиите от Тошев

САЩ дават нова помощ за Украйна на стойност 2,3 млрд. долара

САЩ дават нова помощ за Украйна на стойност 2,3 млрд. долара

Свят Преди 12 часа

Този пакет ще осигури повече прехващачи за противовъздушна отбрана, противотанкови оръжия и други важни боеприпаси

Силна буря удари Монтанско

Силна буря удари Монтанско

България Преди 13 часа

Облаците са били градоносни, като по тях е имало стрелба

Връщат ДДС за фитнесите, услугата поскъпва

Връщат ДДС за фитнесите, услугата поскъпва

България Преди 14 часа

Вижте на колко процента се покачва данъкът

Радев за кабинета на ГЕРБ: Това изисква политическа смелост

Радев за кабинета на ГЕРБ: Това изисква политическа смелост

България Преди 14 часа

Радев: Държавното ръководство на РС Македония не е готово

ЕЦБ: Еврозоната е "много напреднала" по пътя на "дезинфлацията"

ЕЦБ: Еврозоната е "много напреднала" по пътя на "дезинфлацията"

Свят Преди 14 часа

"Все още остават въпросителни относно перспективите за икономическия растеж", посочи Кристин Лагард