Hyundai Inster като стилен дамски аксесоар за града (тест драйв)
Източник: LAP

Н е слагам етикет, стигма и или определение, казвайки, че Inster би подхождал на всяка модерна градска дама. Просто го мисля и усещам, защото всичко в този симпатичен малък електромобил ми говори, че той би бил идеална аксесоарна „брошка“ на ревера на всяка млада жена.

Достатъчно ми беше да го погледна, за да направя тази констатация. А и тези кръгли фарове веднага оприличавам с влажен, сексапилен поглед на изкусителка, докато Pixel дневните светлини над нея – на модерните днес дебели вежди. Нямам аналогия за Pixel стоповете, но за мен те са най-атрактивният дизайнерски елемент.

И не, не ми липсват жени, за да правя подобни сравнения: от 15 колеги около мен в офиса, само аз и Лъчо сме представители на силния пол. Просто се доверявам на първото си впечатление, макар в този случай Inster да ме надхитри, но за това след малко.

Източник: LAP

Сега продължавам с темата за излъчването на този мъник, произхождаш от kei car японската култура. Същата е особено силно застъпена и в Южна Корея, а сега Hyundai ще се опита да я популяризира и в Европа с Inster. Определено минъкът е различен, макар, гледайки задницата, да имам чувството за дежа вю. Тази скосена нагоре задна част като колиба съм я виждал вече в Suzuki Ignis, може би дизайнерите им са вечеряли задно един-два пъти.

Но това е дребно отклонение, резултат от вече 26 години вглеждане в подобни детайли. За непредубедените Inster със сигурност ще предизвика вълнение. Да, дизайнът му е дпуполюсен, но това е и едно от най-силните му качествата, защото не остава никого равнодушен. А това е нещо, което не се отдава на много модели.

Източник: LAP

В интериора виждаме 10,25-инчово приборно табло (взето от предишния Tucson), 10,25-инчов централен дисплей с навигация и докинг станция за безжично зареждане, която е част от компактна централна конзола, проектирана да създава по-голямо усещане за простор. По принцип одобрявам с две ръце физическите бутони, така е и тук, но може би са с една идея в повече.

Използвани са рециклирани материали (PET) от бутилки и био-полипропиленов материал, извлечен от захарна тръстика. Цветовете са черно, кафяво и двуцветно бежово, екстериорните цветове са цели девет на брой, като има опция и за контрастиращ черен покрив.

Източник: LAP

Интересното е, че всички седалки могат да се сгъват, включително и тази на водача. Тези на втория ред се плъзгат и накланят, което помага да бъдете шокирани от вътрешния обем. Наистина, когато говорим за кола с дължина 3,8 м е нелогично да споменавам това словосъчетание, но мястото на втория ред седалки в областта на краката и главата е наистина поразително голямо. Това е едно от шокиращите свойства на този субкомпактен модел.

Източник: LAP

Другата силна черта на Inster е цената. Няма спор, че броят на „достъпните“ малки електрически автомобили расте. Citroen пусна своя e-C3 с начална цена от 47 800 лв. с ДДС, братовчедите от Fiat предлагат Grande Panda от 24 990 евро в Европа (в България моделът все още не е дошъл). Кросоувърът Citroеn е-C3 Aircross, който е изграден на същата платформа CMP Smart Car, стартира у нас на цена от 49 760 лв., подобна ще е и цената на Opel Frontera Electric, за момента той се продава в България като мек хибрид. Renault 5 е страхотен, но като цена ще може да се конкурира с изброените по-късно тази година, когато бъде лансирана версията с пробег до 300 км и цена под 50 000 лв.

В Hyundai Santa Fe всичко е в изобилие (тест драйв)

Добри, не, Grand новини. Тестваме Opel Grandland (видео ревю)

И тук на сцената излиза Hyundai Inster, чиято базова цена е 49 900 лв. Това е с две хиляди над цената на Citroen, но това е по-опростеният поглед върху картинката. Ако в пейзажа включим списъка с оборудването, веднага ще се забележат някои съществени разлики. е-C3 е по-постно оборудван в стартовата комплектация, няма автоматичен климатик например. Потенциално чувствителната към температурните отклонения LFP батерия на моделите на Stellantis не може да бъде предварително топлинно подготвена и производителят не предлага термопомпа, при Inster тя се предлага в ниво Executive.

Източник: LAP

Inster, освен това, идва с камера за заден ход, предлагайки най-пълния технологичен пакет в сегмента, включително функции като Advanced Driver Assistance System (ADAS). Ще споменем и още един „дребен“ факт: това е моделът с най-голям пробег в сегмента. Прави ли това Inster най-доброто предложение?

Не знам, но със сигурност го поставя в челото. От Hyundai казват, че това е най-евтиният им електромобил, но по-важното е, че той е един от най-евтините на пазара, макар че версията, която карах аз да струваше 63 хиляди, това не ми изглежда евтино, никак даже. Но тук на дневен ред идват и други фактори. Технологичният ми изглежда като най-силен коз.

Източник: LAP

Оборудван с 42 kWh батерия като стандарт, моделът може да бъде поръчан и с 49 kWh батерия като опция. И двата модела се задвижват от един двигател с 97 к.с. в базовия вариант и 115 к.с. във long range версията. И в двата случая въртящият момент е 147 Нм.

Голямата батерия предлага до 370 км (WLTP) с едно зареждане, което е най-големият параметър в класа на субкомпактните градски модели. Нещо повече, Inster може да се зарежда на DC зарядна станция с до 120 kW мощност, което е другият голям бонус и предимство пред конкурентите му, които не предлагат нещо подобно. На такава станция батерията може да се зареди от 10 до 80% за 30 минути.

Citroen C3 Aircross: Роди се звезда (тест драйв)

С Ford Explorer проучвам изконен за българина въпрос (тест драйв)

Но силните за сегмента качества не свършват дотук, защото моделът продължава да сваля технологии от горните класове в най-малкия. Inster се предлага с 11 kW вградено бордово зарядно като стандарт. Налични са и системи за подгряване на батерията, както и високоефективна термопомпа. И още нещо, което силно се цени от феновете на електрическата мобилност, функцията Vehicle-to-Load (V2L) осигурява захранване за външни устройства (110V/220V), позволявайки двупосочно зареждане без необходимост от допълнително оборудване. Ще допълня само, че мъникът идва още с 64-цветно LED амбиентно осветление, цифрово приборно табло (от предходния Tucson) и Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).

Източник: LAP

И ако всичко това е изненадващо за толкова малък модел, за мен друга бе голямата изненада. Да, тази кола без съмнение ще се ползва за втори автомобил за града. Но тя става и за магистрала! Отидохме с нея до Пловдив, минахме през Перущица за по бира в Hills, за да се върнем обратно в София с един голям Hyundai Santa Fe. Но колега с Inster ни изпревари в междуградската отсечка от Перущица до магистралата и... никога след това не го видяхме и настигнахме!

По „Тракия“ бяхме трима човека в Inster-чето, което при 3,8 м дължина се предполага, че на този отзад няма да му е комфортно. Не, това е скритият и един от най-силни козове: този модел, колкото и малък да изглежда отвън, толкова е обемен на втория ред седалки. Наистина, не преувеличавам. Мястото отзад е наистина огромно за външните му размери.

Не сме шофирали бързо, но 120-130 км/ч си поддържахме, каквато е и препоръчителната скорост за повечето електромобили. Не може да се каже, че този е тих като по-големите модели, защото няма как да е така, трябвало е да се икономисва все пак, но тримата стигнахме до Пловдив, след това се върнахме до Перущица, където включихме Inster в станцията да се зарежда с оставащи около 70 км заряд. Останах впечатлен, защото с излизането от центъра на София и споменатия маршрут, ние бяхме изминали около 160 км, оставащи 70, т.е. говорим за 230 км пробег при това основно на магистрала. Отклонението от под 70-80 км от официалните параметри за пробега са абсолютно релевантни (с 15-ки от Hyundai казват над 300 км) и реални.

Източник: LAP

Технически характеристики

Hyundai Inster 42 kWh

Размери

Дължина, мм: 3825

Широчина, мм: 1610

Височина, мм: 1575

Междуосие, мм: 2580

Задвижване

Електромотор: един

Макс. мощност, к.с.: 97

Макс. въртящ момент, Нм: 147

Батерия

Капацитет, kWh: 42

Зареждане, kW: 120

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 140

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,7

Консумация на енергия, kWh/км: 15,3

Пробег, км: над 300 (с 15-цолови колела)

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 49 900

- Скъпа, омъжи се за мен! - А пръстен с диамант ще ми подариш ли? - Ей, как бързо ме разкара!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Белгия трябва да има готовност за войни "по необходимост"

Белгия трябва да има готовност за войни "по необходимост"

Свят Преди 3 минути

Това предвиждат политическите насоки на министъра на отбраната Тео Франкен

Промени в НК във връзка с насилието над животни внасят от "БСП - Обединена левица"

Промени в НК във връзка с насилието над животни внасят от "БСП - Обединена левица"

България Преди 17 минути

Вече са събрани над 100 000 подписа по темата, каза Габриел Вълков

Известна актриса почина от рядък вид рак на 43 години

Известна актриса почина от рядък вид рак на 43 години

Свят Преди 29 минути

Емили Декен загуби живота си на 16 март

Експерт: Има сходство между педофилите и насилниците над животни

Експерт: Има сходство между педофилите и насилниците над животни

България Преди 38 минути

Киберекспертът заяви, че според информацията цената на един такъв видоклип е между 700 и 1500 евро

Изнудваха 15-годишна за пари чрез "Телеграм"

Изнудваха 15-годишна за пари чрез "Телеграм"

България Преди 56 минути

За случая е уведомена прокуратурата

Инфлацията през февруари 2025 г.: Как се промениха цените в България?

Инфлацията през февруари 2025 г.: Как се промениха цените в България?

България Преди 1 час

Инфлацията отново на дневен ред: Какво поскъпна и какво поевтиня?

<p>След сблъсъка&nbsp;в Северно море има&nbsp;изтичане на керосин</p>

След сблъсъка между контейнеровоз и танкер в Северно море има изтичане на керосин

Свят Преди 1 час

Инцидентът предизвика огромни пожари и на двата кораба, които бяха овладени след няколко дни

Събират средства за погребението на жестоко убития Мариян от Кула

Събират средства за погребението на жестоко убития Мариян от Кула

България Преди 1 час

Бруталното убийство на 20-годишния Мариян предизвика шок и ярост сред жителите на малкия северозападен град

<p>Кошмарът в Кочани: 59 загинали, арести, корупция и небрежност</p>

Кошмарът в Кочани: 59 загинали, арести, корупция и небрежност, какво знаем за трагедията

Свят Преди 1 час

Пожарът в нощния клуб в Кочани разкри дълбоко вкоренени проблеми с корупцията и регулаторната небрежност

<p>Тръмп има проблем с яйцата, моли Европа за помощ</p>

Deutsche Welle: Тръмп има проблем с яйцата, моли Европа за помощ

Свят Преди 1 час

Кутия с 12 яйца в САЩ в момента струва над 10 долара

Зов за помощ! Tийнейджър се бори, за да проходи отново

Зов за помощ! Tийнейджър се бори, за да проходи отново

България Преди 2 часа

Младежът има нужда от средства за лечение в чужбина, които са непосилни за близките му

Ще стане ли "Снежанка" жертва на своето време?

Ще стане ли "Снежанка" жертва на своето време?

Свят Преди 2 часа

Как римейкът на Дисни се превърна в най-противоречивия филм на 2025 г.

"Гледката беше ужасяваща": Свидетели разказват за трагедията в Кочани

"Гледката беше ужасяваща": Свидетели разказват за трагедията в Кочани

Свят Преди 2 часа

Над 150 са ранените, като 22 от тях са в критично състояние

Рибар оцеля 95 дни в открито море на костенурки, птици и хлебарки

Рибар оцеля 95 дни в открито море на костенурки, птици и хлебарки

Свят Преди 2 часа

Патрулен кораб го забелязал на 1094 км от брега – дехидратиран и в критично състояние

Цветозар Томов изрази съмнение, че се купуват цели секции на изборите

Цветозар Томов изрази съмнение, че се купуват цели секции на изборите

България Преди 2 часа

Според него, за да има по-добър контрол върху отчитането на гласовете ЦИК трябва да има достъп до изходната документация - бюлетини и протоколи от секциите