Hyundai Inster като стилен дамски аксесоар за града (тест драйв)
Източник: LAP

Н е слагам етикет, стигма и или определение, казвайки, че Inster би подхождал на всяка модерна градска дама. Просто го мисля и усещам, защото всичко в този симпатичен малък електромобил ми говори, че той би бил идеална аксесоарна „брошка“ на ревера на всяка млада жена.

Достатъчно ми беше да го погледна, за да направя тази констатация. А и тези кръгли фарове веднага оприличавам с влажен, сексапилен поглед на изкусителка, докато Pixel дневните светлини над нея – на модерните днес дебели вежди. Нямам аналогия за Pixel стоповете, но за мен те са най-атрактивният дизайнерски елемент.

И не, не ми липсват жени, за да правя подобни сравнения: от 15 колеги около мен в офиса, само аз и Лъчо сме представители на силния пол. Просто се доверявам на първото си впечатление, макар в този случай Inster да ме надхитри, но за това след малко.

Източник: LAP

Сега продължавам с темата за излъчването на този мъник, произхождаш от kei car японската култура. Същата е особено силно застъпена и в Южна Корея, а сега Hyundai ще се опита да я популяризира и в Европа с Inster. Определено минъкът е различен, макар, гледайки задницата, да имам чувството за дежа вю. Тази скосена нагоре задна част като колиба съм я виждал вече в Suzuki Ignis, може би дизайнерите им са вечеряли задно един-два пъти.

Но това е дребно отклонение, резултат от вече 26 години вглеждане в подобни детайли. За непредубедените Inster със сигурност ще предизвика вълнение. Да, дизайнът му е дпуполюсен, но това е и едно от най-силните му качествата, защото не остава никого равнодушен. А това е нещо, което не се отдава на много модели.

Източник: LAP

В интериора виждаме 10,25-инчово приборно табло (взето от предишния Tucson), 10,25-инчов централен дисплей с навигация и докинг станция за безжично зареждане, която е част от компактна централна конзола, проектирана да създава по-голямо усещане за простор. По принцип одобрявам с две ръце физическите бутони, така е и тук, но може би са с една идея в повече.

Използвани са рециклирани материали (PET) от бутилки и био-полипропиленов материал, извлечен от захарна тръстика. Цветовете са черно, кафяво и двуцветно бежово, екстериорните цветове са цели девет на брой, като има опция и за контрастиращ черен покрив.

Източник: LAP

Интересното е, че всички седалки могат да се сгъват, включително и тази на водача. Тези на втория ред се плъзгат и накланят, което помага да бъдете шокирани от вътрешния обем. Наистина, когато говорим за кола с дължина 3,8 м е нелогично да споменавам това словосъчетание, но мястото на втория ред седалки в областта на краката и главата е наистина поразително голямо. Това е едно от шокиращите свойства на този субкомпактен модел.

Източник: LAP

Другата силна черта на Inster е цената. Няма спор, че броят на „достъпните“ малки електрически автомобили расте. Citroen пусна своя e-C3 с начална цена от 47 800 лв. с ДДС, братовчедите от Fiat предлагат Grande Panda от 24 990 евро в Европа (в България моделът все още не е дошъл). Кросоувърът Citroеn е-C3 Aircross, който е изграден на същата платформа CMP Smart Car, стартира у нас на цена от 49 760 лв., подобна ще е и цената на Opel Frontera Electric, за момента той се продава в България като мек хибрид. Renault 5 е страхотен, но като цена ще може да се конкурира с изброените по-късно тази година, когато бъде лансирана версията с пробег до 300 км и цена под 50 000 лв.

В Hyundai Santa Fe всичко е в изобилие (тест драйв)

Добри, не, Grand новини. Тестваме Opel Grandland (видео ревю)

И тук на сцената излиза Hyundai Inster, чиято базова цена е 49 900 лв. Това е с две хиляди над цената на Citroen, но това е по-опростеният поглед върху картинката. Ако в пейзажа включим списъка с оборудването, веднага ще се забележат някои съществени разлики. е-C3 е по-постно оборудван в стартовата комплектация, няма автоматичен климатик например. Потенциално чувствителната към температурните отклонения LFP батерия на моделите на Stellantis не може да бъде предварително топлинно подготвена и производителят не предлага термопомпа, при Inster тя се предлага в ниво Executive.

Източник: LAP

Inster, освен това, идва с камера за заден ход, предлагайки най-пълния технологичен пакет в сегмента, включително функции като Advanced Driver Assistance System (ADAS). Ще споменем и още един „дребен“ факт: това е моделът с най-голям пробег в сегмента. Прави ли това Inster най-доброто предложение?

Не знам, но със сигурност го поставя в челото. От Hyundai казват, че това е най-евтиният им електромобил, но по-важното е, че той е един от най-евтините на пазара, макар че версията, която карах аз да струваше 63 хиляди, това не ми изглежда евтино, никак даже. Но тук на дневен ред идват и други фактори. Технологичният ми изглежда като най-силен коз.

Източник: LAP

Оборудван с 42 kWh батерия като стандарт, моделът може да бъде поръчан и с 49 kWh батерия като опция. И двата модела се задвижват от един двигател с 97 к.с. в базовия вариант и 115 к.с. във long range версията. И в двата случая въртящият момент е 147 Нм.

Голямата батерия предлага до 370 км (WLTP) с едно зареждане, което е най-големият параметър в класа на субкомпактните градски модели. Нещо повече, Inster може да се зарежда на DC зарядна станция с до 120 kW мощност, което е другият голям бонус и предимство пред конкурентите му, които не предлагат нещо подобно. На такава станция батерията може да се зареди от 10 до 80% за 30 минути.

Citroen C3 Aircross: Роди се звезда (тест драйв)

С Ford Explorer проучвам изконен за българина въпрос (тест драйв)

Но силните за сегмента качества не свършват дотук, защото моделът продължава да сваля технологии от горните класове в най-малкия. Inster се предлага с 11 kW вградено бордово зарядно като стандарт. Налични са и системи за подгряване на батерията, както и високоефективна термопомпа. И още нещо, което силно се цени от феновете на електрическата мобилност, функцията Vehicle-to-Load (V2L) осигурява захранване за външни устройства (110V/220V), позволявайки двупосочно зареждане без необходимост от допълнително оборудване. Ще допълня само, че мъникът идва още с 64-цветно LED амбиентно осветление, цифрово приборно табло (от предходния Tucson) и Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).

Източник: LAP

И ако всичко това е изненадващо за толкова малък модел, за мен друга бе голямата изненада. Да, тази кола без съмнение ще се ползва за втори автомобил за града. Но тя става и за магистрала! Отидохме с нея до Пловдив, минахме през Перущица за по бира в Hills, за да се върнем обратно в София с един голям Hyundai Santa Fe. Но колега с Inster ни изпревари в междуградската отсечка от Перущица до магистралата и... никога след това не го видяхме и настигнахме!

По „Тракия“ бяхме трима човека в Inster-чето, което при 3,8 м дължина се предполага, че на този отзад няма да му е комфортно. Не, това е скритият и един от най-силни козове: този модел, колкото и малък да изглежда отвън, толкова е обемен на втория ред седалки. Наистина, не преувеличавам. Мястото отзад е наистина огромно за външните му размери.

Не сме шофирали бързо, но 120-130 км/ч си поддържахме, каквато е и препоръчителната скорост за повечето електромобили. Не може да се каже, че този е тих като по-големите модели, защото няма как да е така, трябвало е да се икономисва все пак, но тримата стигнахме до Пловдив, след това се върнахме до Перущица, където включихме Inster в станцията да се зарежда с оставащи около 70 км заряд. Останах впечатлен, защото с излизането от центъра на София и споменатия маршрут, ние бяхме изминали около 160 км, оставащи 70, т.е. говорим за 230 км пробег при това основно на магистрала. Отклонението от под 70-80 км от официалните параметри за пробега са абсолютно релевантни (с 15-ки от Hyundai казват над 300 км) и реални.

Източник: LAP

Технически характеристики

Hyundai Inster 42 kWh

Размери

Дължина, мм: 3825

Широчина, мм: 1610

Височина, мм: 1575

Междуосие, мм: 2580

Задвижване

Електромотор: един

Макс. мощност, к.с.: 97

Макс. въртящ момент, Нм: 147

Батерия

Капацитет, kWh: 42

Зареждане, kW: 120

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 140

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,7

Консумация на енергия, kWh/км: 15,3

Пробег, км: над 300 (с 15-цолови колела)

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 49 900

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Семен Новиков спечели сребърен медал за България

Семен Новиков спечели сребърен медал за България

Свят Преди 6 часа

Схватката не тръгна добре за Новиков

Министър Иванов: Служителите на АПИ масово напускат

Министър Иванов: Служителите на АПИ масово напускат

България Преди 7 часа

Иванов: Подкрепям протестиращите. Имат основание и съм солидарен с тях

Разбраха ли се САЩ и Иран за ядрената програма

Разбраха ли се САЩ и Иран за ядрената програма

Свят Преди 10 часа

Непреките разговори САЩ-Иран, засягащи ядрената програма на Техеран, продължиха около два часа

Тежка катастрофа в София, почина човек

Тежка катастрофа в София, почина човек

България Преди 10 часа

Инцидентът е станал около 15:00 часа на ул. „Мими Балканска“

Протест на „Правосъдие за всеки” в София срещу Пеевски

Протест на „Правосъдие за всеки” в София срещу Пеевски

България Преди 10 часа

В района има засилено полицейско присъствие

Украински пилот на F-16 загина в сражение

Украински пилот на F-16 загина в сражение

Свят Преди 11 часа

Зеленски: Разследваме всички обстоятелства

Земетресение недалеч от София

Земетресение недалеч от София

България Преди 12 часа

Земетресението е станало днес в 15:34 часа

Бащата на Сияна: Майка ѝ е в много тежко състояние

Бащата на Сияна: Майка ѝ е в много тежко състояние

България Преди 12 часа

Николай Попов: Ако Сияна можеше да види всичко, би благодарила на всички, които ни подкрепят

Скоро трудовата книжка става електронен документ

Скоро трудовата книжка става електронен документ

България Преди 12 часа

Старите хартиени трудови книжки трябва да бъдат върнати на работещите

Тръмп запасява САЩ с редки метали от дъното на Тихия океан

Тръмп запасява САЩ с редки метали от дъното на Тихия океан

Свят Преди 13 часа

Китай произвежда около 90 процента от преработените редкоземни метали в света

Престрелка между турски и гръцки кораби в Егейско море

Престрелка между турски и гръцки кораби в Егейско море

Свят Преди 13 часа

По гръцкия кораб са открити пробойни от стрелбата

<p>НАТО: Русия може да разположи ядрени оръжия в космоса</p>

НАТО: Русия може да разположи ядрени оръжия в космоса

Свят Преди 14 часа

През 2021 г. в НАТО е взето решение клаузата за колективна отбрана по член 5 да се прилага и за нападения във или от космоса

<p>Нови арести за смъртоносния пожар в Кочани</p>

Нови арести за смъртоносния пожар в Кочани

Свят Преди 15 часа

За пожара в Кочани Основната прокуратура досега е започнала разследване срещу 27 физически и три юридически лица

<p><strong><span style="color:#ff0000;">Протести вместо празник</span></strong> в цяла България</p>

Протести вместо празник в цяла България

България Преди 15 часа

Хора от цялата страна изразиха възмущението си от „войната“ по пътищата

Румен Радев и Дейвид Бейкър
Ексклузивно

Радев: Доставката на F-16 е само началото на ангажимента ни към ВВС

България Преди 16 часа

Президентът се срещна със заместник помощник секретаря по отбраната за Европа и НАТО в Департамента по отбраната на САЩ Дейвид Бейкър

Принц Уилям и крал Чарлз III

Чарлз III няма да предаде трона на принц Уилям

Любопитно Преди 16 часа

Защо кралят няма да абдикира въпреки болестта си