В какви ли образи не се превъплъти Лео ди Каприо в едноименната лента, докато най-накрая Том Ханкс не успя най-после да го залови. Също толкова многолики бяха превъплъщенията и на Tesla през последното десетилетие, за да се стигне до момента, в който компанията е лидер (вече и по продажби), а останалите се опитват да я догонят.
За мен Tesla беше всичко: от една голяма лъжа до компания, която преобръща автомобилната промишленост. Няма да скрия, че дълго време смятах, че на хората ще им писне от лъжите на Илон Мъск и с това начинание ще се свърши. Е, явно много съм грешал. Илон Мъск вече спазва обещанията си, а от почти ръчна манифактура Tesla се превърна в абсолютен лидер на пазар на електрически автомобили.
Доказателство за това са отчетените 367 500 продадени е-коли през 2019 г., което представлява ръст от над 50% спрямо 2018 г. За този резултат помогнаха рекордните 112 000 доставки (83% от тях се падат на Model 3) през последното тримесечие, с което Tesla успя да изпълни обещанието си да достави между 360 000 и 400 000 коли през 2019 г.
Тези цифри доведоха до рекордно поскъпване на акциите на компанията до цели $450. Явно борсата и инвеститорите въобще не се притесняват от загубите в размер на $1,1 млрд. през първата половината на годината. И защо, след като вече заработи и заводът в Шанхай, в който дневно вече се правят по 280 коли, а в Китай цената на Model 3 бе свалена до $43 000 (след субсидиите). Няма да е никак трудно да се предположи, че следващата цел пред Tesla ще е границата от 500 000 коли годишно. Както знаем, тепърва заводът в Шанхай ще разгръща потенциала си, а в началото на следващата година вече може да очакваме и първите бройки европейски Tesla, когато заработи четвъртият завод край Берлин.
На този фон към момента няма кой да се бори с Tesla на фронта на електрическите автомобили. Само Volkswagen е достатъчно силен и уверен да заяви, че до 2023 г. (две години по-рано от първоначално предвиденото) ще прави по 1 млн. електромобила на платформата МЕВ, а през 2025 г. тази цифра вече ще е 1,5 млн., но от всички марки на концерна.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla вече прави по 280 бройки Model 3 дневно в Китай
Hyundai залага на е-колите, Honda не им вярва
Ирландия ще забрани дизеловите и бензиновите коли през 2030 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!