Д окато погледите бяха (и са) насочени към евентуалния подизпълнител на електромобилите Apple, под радара остана китайската Huawei, която ще потърси спасение на бизнеса си именно чрез производството на електромобили. Санкциите на САЩ оказаха много сериозно въздействие върху производителя на телекомуникационно оборудване, който търси изход от ситуацията чрез влизане в автомобилния сектор още до края на тази година, казват четири източника на Reuters, пожелали анонимност.
Huawei Technologies Co Ltd води преговори с държавната Changan Automobile и други производители, които да произвеждат електромобили с марка Huawei, казват източниците на агенцията.
Huawei води преговори и с BluePark New Energy Technology, собственост на BAIC Group, казва един от източниците.
Щатските санкции отразяха пътя на компанията към основни вериги на доставки, като дори принудиха компанията да продаде част от бизнеса си със смартфони, за да остане в играта.
Китай планира да забрани конвенционалните автомобили от 2035 г.
Говорител на Huawei отрече за планове на компанията да проектира или произвежда автомобили с марката. Но три от източниците на Reuters казват, че Huawei е стартирала вътрешно проектиране на електромобили и е осъществила контакти с родни доставчици, като целта е до края на годината проектът да бъде лансиран.
Смята се, че Ричард Ю, който изведе компанията до позицията на световен №1 производител на смартфони ще насочи цялото си внимание към електромобилите. Целта на компанията е масовият сегмент.
Всички източници са отказали да бъдат цитирани, тъй като преговорите са частни.
1400 к.с. за $1,45 млн.: най-най автомобилът от Китай
Changan, която произвежда автомобили с Ford Motor Co, отказва коментари. BAIC BluePark също запазва мълчание. В същото време акциите на Changan Automobile скочиха с 8%, а тези на BluePark с 10%, след като Reuters публикува информацията.
Продажбите на NEV (New Energy Vehicles), включително чисти електромобили, плъг-ин хибриди и автомобили с горивни клетки се очаква да съставляват 20% от годишните продажби в Китай до 2025 г. В края на този година продажбите на NEV в страната се очаква да достигнат 1,8 млн. (те бяха 1,3 млн. през 2020 г.).
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Синтетичното гориво е спасение за ДВГ
Daimler обмисля по-ранно спиране на колите с ДВГ
Уникален дизайн и параметри за електрическия Hyundai Ioniq 5
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!