Н апълно новият HR-V е поредното попълнение в хибридната e:HEV гама на Honda, наред с представените през 2020 г. следващи поколения на CR-V и Jazz.
Системата e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). Технологията е плод на 20-годишния опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в пътните автомобили, така и във Формула 1.
За HR-V, мощността на е:HEV е увеличена до 131 к.с. и 253 Нм въртящ момент срещу 109 к.с. при Jazz. При HR-V тя дори е по-компактна, отколкото беше при малкия градски модел. Броят на клетките на батерията е увеличен с 25% и това осигурява по-голям енергиен запас. Блокът за управление на захранването (PCU) е с по-малък размер и сега то е намерило място в моторния отсек. Охлаждането е водно вместо въздушно.
Атрактивен дизайн и хибридна технология за Honda HR-V
HR-V отделя вредни емисии от CO2 от 122 г/км (WLTP) и изразходва 5,4 л /100 км (WLTP). Ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек. Трансмисията с фиксирана предавка изразходва по-малко енергия за разлика от конвенционална система с планетарна предавателна кутия, при която се получава високо ниво на триене.
При проектирането на третото поколение на HR-V инженерите на Honda са дали напълно нов облик на популярния компактен SUV. Каросерията на HR-V от трета генерация съчетава облика на купе и на SUV, като се придържа към семплата и съвременна дизайнерска философия на Honda.
Гладкият силует на HR-V е постигнат благодарение на увеличения до 188 мм пътен просвет, стойност, близка до тази на класическите пълноразмерни автомобили с четири задвижващи колела. Височината на модела е намалена с 20 мм спрямо предишното му поколение.
Най-впечатляващата особеност е уникалната вентилационна система. С L-образните си вентилационни отвори, разположени в горните ъгли на бордовото табло, тя е концептуално нов подход в областта на климатизацията. От сензорния циферблат е възможно превключване между два режима. При първия въздушната струя се насочва през нормалния вентилационен отвор, като системата генерира полъх, подобен на истински бриз. Вторият активира системата за разпръсване на въздуха и тя дискретно насочва лекия бриз към страничните прозорци.
Електрическата Honda е обещава 2,13 лв./100 км
Въпреки че като цяло размерите на автомобила са сходни с тези на предишното поколение, новият HR-V се отличава с повече пространство за краката и раменете. Платформата позволява и в новата генерация на HR-V да се запази изключително практичната система „магически седалки“ на Honda, предлагащи богато разнообразие от конфигурации според необходимостта.
Новият модел ще се появи в шоурумовете в България най-късно в началото на следващата година, а по-вероятно – още в края на тази година. Той ще се предлага в три нива на оборудване, като базовото Elegance стартира от 59 990 лв. с ДДС. Следват Advance и Advance Style, които ще се предлагат съответно за 63 990 и 69 990 лв. с ДДС.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Отличиха Hyundai за вградените технологии в колите
Петиция цели част от Берлин да стане най-голямото населено място в света без автомобили
Красотата е непреходна: Mercedes-Benz SLC Coupe на 50 години
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!