Хитът в двигателите на Опел: Две е повече от едно
Опел Insignia   
Източник: Георги Димитров / Sportni.bg

Инсигнията представлява символ, който заявява едноличната власт на един човек. Такива са короните, печатите или пръстените на кралете и висшите духовници.

Сякаш не като перла, а като цяла корона, "Insignia" гордо представя Опел в средния клас и се оказва един достатъчно конкурентен автомобил, който се радва на завидна популярност още от появата си през 2008 година.

Към днешна дата елегантният лифтбек трогва с промените във външния си вид и интериора и определено приковава погледите, когато дефилира по улиците.

Колкото красив, той е и толкова практичен, прилягащ на младите семейства автомобил, с младежки дух и в същото време гостоприемен отзивчив приятел за излет и море.

Сред предимствата му са удобният салон и ергономичните кресла, приятният интериор и, може би най-практичното в случая е огромният багажник с възможност за пренасяне на ски, които минават през отвор в облегалката на задната седалка.

Голямата звезда в случая обаче не е моделът "Insignia", тъй като от неговото представяне мина доста време.

Новото и интересно нещо сега е двигателят 2,0 CDTI BiTurbo на Опел, с който се очаква компанията от Рюселсхайм да бъде хит в средния клас.

Агрегатът се предлага освен с "Insignia", още и със "Zafira Tourer", а през миналата есен стана възможен за вграждане и в петвратата версия на Astra, както и в нейните GTC и Sports Tourer модификации.

Новини

Двулитровият дизелов двигател ECOTEC с два турбокомпресора генерира 400 Nm въртящ момент в диапазона 1750 - 2500 об/мин. Максималната мощност на този агрегат пък достига 195 к.с.

Ефектът на двата последователно работещи турбокомпресора е известен от дълго време, но все пак конструкцията е сложна и скъпа. Предимствата на това решение, обаче, се крият в това, че показателите на двигателя се увеличават приблизително с толкова, колкото е разликата спрямо агрегат с един литър повече реботен обем.

Освен това двигателят става много по-отзивчив и така наречената "турбо дупка" е почти неосезаема.

На фигурата се вижда принципна схема на така нареченото каскадно пълнене, което е използвано в Опел ECOTEC BiTurbo.

Най-общо принудителното пълнене се извършва на три фази. Първоначално, до 1500 об/мин, работи само малкият компресор (3). Всички клапи (2), (4) и (6) са затворени и по този начин потокът свеж въздух преминава през двете турбини и през двата междинни охладителя (интеркулери) (5) и (7). Той обаче се нагнетява само от малката турбина, тъй като потокът отработили газове достига до по-голямата, след като вече е отдал енергията си за завъртането на малкия.

Във втората фаза, която се разполага в диапазона от 1500 до 2500 об/мин, двата турбокомпресора нагнетяват въздуха последователно.

Клапа (4) се отваря и по този начин отработилите газове "обслужват" и двете турбини. Така въздухът се нагнетява първо от голямата (1), а след това и от малката (3). По пътя си пък се охлажда на два пъти в охладителите.

Фаза три отваря всички клапи и това прави така че въздухът в пълнителния тръбопровод се нагнетява единствено от голямата турбина, минавайки в обход на малката.

Тази сложна система на управление на пълненето има своя принос и той се вижда от следната диаграма:

От нея се вижда, че BiTurbo прави така че увеличава въртящия момент с между 30 и 100 Nm в отделните режими, спрямо събрата си само с един турбокомпресор.

Как влияе това на разхода на гориво? Съвсем нормално, по-високата мощност има и своята цена и тя е на стойност 0,8 литра на 100 км в комбиниран цикъл и до литър отгоре в градска среда.

В момента на българския пазар с този двигател е оборудвана "Insignia". За тест ми беше предоставен автомобил с автоматична трансмисия.

Определено за качествата на този двигател, смятам, че ръчната предавателна кутия е по-удачният избор.

Тъкмо в автоматичната трансмисия открих и големия минус на елегантния лифтбек. Липсва възможността за избор на режими и всъщност единственият, който е "на власт" е близък до спортния и далеч не спомага за икономията на гориво.

И все пак "Insignia" с този двигател определено стои добре на пътя. Характерът й съответства на строго-елегантния й външен вид, а лично аз нямам търпение да изпитам възможностите на Astra GTC с въпросния 2.0 CDTI BiTurbo.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Свят Преди 6 часа

Нападателят е успял да избяга

,

Хърватия ще въведе нова европейска система за граничен контрол

Свят Преди 7 часа

Новата система може да забави проверките по границите

.

Двама убити и петима ранени при руски въздушен удар в Донецка област

Свят Преди 9 часа

Руските удари са нанесли щети на девет къщи - частни жилища, и една църква

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Свят Преди 9 часа

Според непотвърдени данни в митинга участват няколко хиляди души

,

Председателят на СОС: Надявам се до 10 дни да има нормализиране на кризата с боклука

България Преди 10 часа

"Кметът пое ангажимент да изготви план за излизане от тежката ситуация", подчерта Цветомир Петров

.

САЩ няма да разполага американски войски в Газа

Свят Преди 10 часа

Това заяви главнокомандващият адмирал Брад Купър

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Любопитно Преди 11 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Свят Преди 11 часа

Турският лидер подчерта, че след споразумението за прекратяване на огъня „не трябва да има връщане назад“

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Свят Преди 11 часа

Последните твърдения в социалните медии предизвикаха безпокойство, че емблематичната Айфелова кула в Париж е планирана за събаряне през 2026 г.

,

„Китай не се страхува“: жителите на Пекин отхвърлят заплахата от мита на Тръмп

Свят Преди 12 часа

В петък американският президент внезапно обяви, че САЩ ще наложат допълнителни 100% мита върху целия китайски внос от 1 ноември „или по-рано“

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

Свят Преди 12 часа

Това съобщи ръководителят на канцеларията на украинския президент

,

„Ние не мълчим“: Протести в страната срещу насилието над деца

България Преди 12 часа

Протестиращите пред Съдебната палата носеха плакати с надписи „Учителят трябва да възпитава, не да травмира“ и „Насилието днес води до насилие утре“

,

Испания под вода: Армията се включи в спасителните операции след проливните дъждове

Свят Преди 13 часа

Над 300 сигнала за помощ само от един град, пътища край лагуната Мар Менор са затворени

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

Свят Преди 13 часа

Това беше изтъкнато в изявление на британския министър на отбраната Джон Хили

,

Норвежкият Нобелов институт разследва изтичане на информация

Свят Преди 13 часа

Вчера наградата беше присъдена на венецуелската опозиционна лидерка Мария Корина Мачадо