М одерният футбол днес няма нищо общо със стила на игра от преди пет години. Днес най-добрите треньори и отбори изповядват философия и стратегия, която изисква задължително трима в атака, за да се гонят титлите.
В автомобилното първенство конкуренцията дори е по-силна, макар и тук правилата на играта да са почти същите. Трима в нападение са абсолютно задължителни, за да се гони успехът в тази толкова конкурентна среда. Нападателното трио на Toyota у нас от март тази година е Corolla, RAV4 и Camry, а зад гърба им е обновеният C-HR.
Ако класациите са атестат за качество, то тази, която оглавява Corolla, е най-важната от всички: над 46 млн. (към 2019 г.) продадени автомобила, което прави модела най-продавания в света! Corolla е от онези имена, които винаги ще служат за пример, по който другите се съизмерват и с който абсолютно всеки се съобразява.
В началото на март се състоя официалната премиера на новата Toyota Corolla у нас. На автомобилния салон в „Интер Експо Център” ще бъде показано цялото моделно семейство, съставено от Corolla, Corolla хечбек и Corolla Touring Sports.
Основна промяна в новата моделна гама на Corolla е разработването на моделите върху новата платформа Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C, която не само дава по-добро пътно поведение, но и осигурява на дизайнерите свободата да придадат на всеки вид купе индивидуален облик. Центърът на тежестта е снижен с 10 мм, а каросерията е с 60% по-корава на усукване. Стандартно трите модификации са оборудвани с напълно ново независимо многоточково задно окачване, а при версиите Hatchback и Touring Sports е налично Adaptive Variable Suspension (AVS).
Адаптивното окачване работи съвместно с Drive Mode Select, за да регулира твърдостта на амортисьори съобразно избрания режим на задвижване, който може да бъде ECO, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ или CUSTOM, за да се оптимизира комфортът и прецизността на кормилното управление.
Следвайки продължителното фокусиране на марката върху самозарядната хибридна технология, изцяло новата Corolla се предлага само с два конвенционални двигателя: 1,2-литров турбо бензинов със 114 к.с. при хечбека и Touring Sports и 1,6-литров със 132 к.с. при седана. Това е така, защото силата на Toyota е хибридното задвижване.
Сега Toyota за пръв път предлага избор между два хибридни двигателя за Hatchback и Touring Sports: модифицираният 1,8-литров бензинов мотор със 122 к.с. и 142 Нм, работещ съвместно с електромотор с мощност 52 kW и 163 Нм въртящ момент. С тази комбинация средният разход на хечбека и комбито е 3,3 л/100 км, докато седанът изразходва 3,4 л/100 км.
Другият двигател е чисто новият 2,0-литров Hybrid Dynamic Force със 180 к.с. и 190 Нм въртящ момент, работещ съвместно с мотор с мощност 80 Kw. С това хибридно задвижване хечбекът и комбито изразходват средно по 3,7 л/100 км бензин, но при значително по-добро ускорение до 100 км/ч от съответно 7,9 и 8,1 секунди.
В центъра на нападението стои петото поколение на Toyota RAV4. Успехът на предходните четири генерации сега ще бъда надграден, защото за пръв път централният нападател в марката в Европа стъпва върху платформата GA-K на Toyota, която за първи път се използва в SUV.
Със своя нисък център на тежестта и значително повишена устойчивост срещу усукване на купето, новата платформа на RAV4 директно допринася за подобряване на управлението, комфорта и пространството в интериора, водещо за класа пространство в багажника (580 л при вдигнати седалки), както и свобода за дизайнерите.
Новият RAV4 остава уникално предложение в класа си, защото предлага на клиентите самозарядна хибридна задвижваща система – която избират мнозинството потребители в Европа (85% през 2018 г.). Новият 2,5-литров, Hybrid Dynamic Force двигател, генериращ 218 к.с. с предно задвижване, и 222 к.с. при задвижване на четирите колела, прави модела още по-привлекателен за клиентите, като доставя значителни подобрения по отношение на мощността, отзивчивостта и ефективността с най-добрите показатели в класа си по отношение на разхода на гориво и нивата на емисии.
Новата електрическа система AWD-i на RAV4 Hybrid е напълно преработенa и подобрена, за да осигури много по-силно представяне при трудни условия и сигурно управление при хлъзгави терени.
Нападателното трио се допълва от Toyota Camry по десния фланг. Моделът е в продажба у нас от март, но е силно разпознаваем от широката публика. И докато тук Camry идва като заместник на Avensis, по света моделът вече натрупа над 19 милиона продажби за почти 40 години. Американците я обожават, на почит моделът е и в Близкия изток. Сега Camry трябва да накара и европейския клиент да се влюби. Това няма да е лесно на фона на все по-голямата любов към кросоувърите, но Camry има своите козове.
Toyota Camry се предлага с изцяло нова хибридна система Hybrid Dynamic Force с 2,5-литров двигател с 218 к.с. Той работи съвместно с батерия, електромотор и CVT трансмисия, комбинация, която предлага и Lexus ES, но тук на много по-ниска цена.
И Camry съща ляга на новата платформата TNGA, а подобно на целия състав на Toyota – се предлага със системата за безопасност Toyota Safety Sense, която осигурява уникален пакет от модерни технологии за подпомагане на шофирането. Радари и камери ви помагат във всички аспекти - от забелязване на потенциален сблъсък до следене на пътни знаци. Може да се възползвате от опцията (следене на мъртвата зона в огледалото BSM) за безопасна смяна на пътната лента, докато интелигентният сонар и системата за следене на пространството зад автомобила с подпомагане на спирането (RCTA) ви помага лесно да паркирате на заден ход.
Целият отбор с тримата в атака ще може да бъдат видени в залите на софийския „Интер Експо Център” от 12 до 20 октомври, когато ще се проведе Автомобилен салон София 2019. И трите модела предлагат 6 години гаранция, 10 години грижа за хибридната батерия и специални условия с Toyota Optimal Leasing. А специално за салона компанията ще предложи и специална лизингова оферта, както и специална оферта за застраховка.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!