Хибридните автомобили: За и против
Източник: Автопрес 2001

Ако някога сте искали да намалите разхода си на гориво и вредностите, изпускани от колата ви, никога досега не е имало по-добро предлагане на модели, сред които да се избира.

Независимо дали става дума за напълно безвредния електромобил или за ефикасно работещ модерен бензинов мотор, пазарът просто ви разглезва с избора си.

И дори ви шашва, защото всяка горивна модификация - бензинова, дизелова или хибридна ви мами с плюсовете си, без обаче да разкрива, като всяка хвалена стока проблемите си.

Затова ако търсите нов автомобил, добре е да прецените плюсовете и минусите на всеки различен тип, особено при хибридите, съветва "Автопрес 2001".

За

Хибридите днес са най-известните и приети "зелени" автомобили в света и по-голямата част от тяхната слава идва от изключително популярния модел на "Тойота" - "Приус".

Този автомобил се продава вече повече от десет години на световните пазари, включително и у нас. Навремето изглеждаше особен, но доста ефикасен куриоз, но днес вече е име на цяла фамилия от четири модела, които са и сред най-икономичните предложения на пазара.

Това е и най-голямото предимство въобще на хибридните коли.

Те се карат на бензин, но електродобавката в движението им помага да харчат по-малко, а оттам да се намалят експлоатационните разходи и отделяните вредности.

Разход от 5-6 литра на 100 км път е норма за хибридите, а най-добрите модели регистрират и още по-прилични стойности - 3-4 литра. Е, покупката им обаче е по-скъпа.

Това, че са икономични, е безпорно, но имат и други плюсове - сред главните е тяхната благонадеждност. Технологията под капака им изглежда като някакъв комплициран кошмар, но има редица примери за изминаването на повече от половин милион километра без каквито и да било проблеми.

От "Тойота" ентусиазирано съобщават, че имат много по-малко рекламации при хибридните си модели, отколкото при конвенционалните.

Не по-малко приятно е лекото им управление. Повечето са автоматици, няма придърпвания при смяната на предавките както при механичните кутии, а и работят тихо.

Освен това има хибридни модели почти за всякакъв бюджет на купувача. Дали ще си вземете "Хонда Инсайт" или "Тойота Приус" за под $20 000 (в Щатите, обаче) или "Порше Кайен" хибрид за над $80 000, зависи от вас.

Против

Не всичко обаче е толкова розово около хибридните автомобили. Вече отбелязахме по-високата им цена в сравнение със съпоставим конвенционален модел.

Ако целта ви е да похарчите колкото се може по-малко при дилърите на дадена марка, то хибридът не е за вас. Нов хибриден автомобил не може да се намери по никакъв начин на цена под 18 000 долара, докато за тези пари могат да се открият доста прилични и икономични конвенционални нови модели. Да не говорим, че цената направо ескалира при хибридните варианти на премиум марките.

Следващият минус идва малко неочаквано в зоната на личния имидж. Хибридите вече нямат онази слава, която имаха в началото - може би защото вече много производители ги имат в моделните си линии. Днес да кажеш "Карам хибрид" не е кой знае какво.

Някои шофьори пък все още смята хибридите за непълноценни автомобили.

Преди да направите решителната крачка на покупката, би трябвало и да погледнете дали пък колата наистина ще ви върши работа в някои от ежедневните ви дейности.

По принцип при хибридите има по-малко място за багаж, отколкото при аналогичен конвенционален модел, защото производителят все пак трябва някъде да намери място за голямата батерия на колата.

За увлечените ентусиасти на хибридите пък развитието им през десетилетието, откакто са на пазара, не е достатъчно интензивно, а предлагането не е адекватно по цени и класове с това при класическите модели.

При ниските бюджети добър пример е "Хонда CR-Z", но след нея по стълбичката на цените трябва да се направи доста осезателен скок към по-мощните и далеч по-скъпи модели като "Лексъс GS 450h F-Sport", БМВ 5-Серия ActiveHybrid или "Инфинити M" Hybrid.

Не на последно място трябва да се отбележи, че редица от водещите автопроизводители с не толкова напреднала хибридна технология, инвестират сериозни средства за развитие на конвенционалните мотори и постигат напоследък впечатляващи резултати по отношение на горивната икономичност и вредните емисии в отработилите газове, което, комбинирано с по-ниските цени на продуктите им е сериозен коз срещу хибридите на пазара.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стрелба в университет във Флорида

Стрелба в университет във Флорида

Свят Преди 9 часа

Най-малко шестима души са ранени

Верижна катастрофа със 7 коли на „Тракия”

Верижна катастрофа със 7 коли на „Тракия”

България Преди 10 часа

На място са пристигнали четири линейки

Макрон, Рубио и Уиктоф преговарят за мир в Украйна

Макрон, Рубио и Уиктоф преговарят за мир в Украйна

Свят Преди 13 часа

Преди дни Уиткоф се срещна с руския президент Владимир Путин

Жесток побой над 14-годишно момче в Добрич

Жесток побой над 14-годишно момче в Добрич

България Преди 13 часа

Задържаният е на 13 години, тренира бокс

В Русия талибаните вече не са терористична организация

В Русия талибаните вече не са терористична организация

Свят Преди 13 часа

Решението за отмяна на етикета не е равносилно на официално признаване на талибанските власти

,

Най-богатият университет срещу най-могъщия човек

Свят Преди 14 часа

Харвардският университет засега остава най-известната институция, която се противопоставя на Тръмп

Кола пламна на бул. "Цариградско шосе" в София

Кола пламна на бул. "Цариградско шосе" в София

България Преди 14 часа

Полиция и пожарна са на мястото на инцидента

Джесика Алба

„Насочете гнева си към Тръмп“: Джесика Алба защитава жените в Космоса

Любопитно Преди 14 часа

Джесика Алба подкрепи спорната женска мисия на Blue Origin

Пожарът в Кочани взе още една жертва

Пожарът в Кочани взе още една жертва

Свят Преди 14 часа

Той е 62-та жертва на трагедията в Кочани

Дончев: Подаваме искане за второ плащане по НПВУ

Дончев: Подаваме искане за второ плащане по НПВУ

България Преди 14 часа

Дончев: Увеличаваме бюджета на някои инвестиции, които вървят добре

Великден с NOVA: Празнично настроение и емоции за цялото семейство

Великден с NOVA: Празнично настроение и емоции за цялото семейство

Любопитно Преди 14 часа

Специална програма очаква зрителите по време на най-светлите празници

„Мислехме, че това е краят“: Пасажери в паника след откъсване на колело при кацане на самолет

„Мислехме, че това е краят“: Пасажери в паника след откъсване на колело при кацане на самолет

Свят Преди 14 часа

По време на първия опит за кацане самолетът Airbus A321 получава „механичен проблем“

<p>МО: Не изпращаме повиквателни за мобилизация</p>

Министерство на обраната: Не изпращаме повиквателни за мобилизация

България Преди 15 часа

Извършва се актуализиране на базата данни за хората от резерва и запаса