Haval H6 е истинска изненада (тест драйв)
Източник: Красена Ангелова

А ко има някакъв проблем, с който Haval H6 ще трябва да се пребори, то това са стереотипите и предубежденията, за да може да се наложи в най-конкурентната среда на автомобилния пазар. Този процес не е лесен, защото самите ние бяхме подвластни на него до първата ни среща с автомобила. Но когато скептицизмът мине на втори план, на преден излизат другите качества: страхотен интериор, изпитана технология, добро оборудване и конкурентна цена.

ВИЖТЕ HAVAL H6 В ДЕТАЙЛИ

Изненадващият Haval H6

Но преди да продължим с впечатленията ни от автомобила, първо трябва да отбележим някои факти за марката, които може и да не са известни на публиката. За момента Haval не може да се похвали с висока популярност у нас, макар че известно време компанията-майка бе гореща тема у нас със слогана „Произведено в България”. В момента компанията продължава да е представена с пикапа Steed 6, както и с моделите Haval H2 и H6.

През 2013 г. Great Wall Motors Company отделя своята SUV гама под марката Haval. Същата е №1 SUV марка в Китай, като през януари тази година комулативните продажби на Haval достигнаха 5 000 000 в световен мащаб. Интересно е да се спомене, че през 2018 г. марката заема престижната 16-та позиция в класацията, определяща най-скъпите автомобилни марки в света – Brand Finance Global 500.

Изброяваме тези факти, за да стане ясно, че тук не става въпрос за компания, която използва прословутия способ „copy-paste”, с който години наред свързвахме китайското автомобилно производство. Напротив, инвестициите са огромни, като Haval има свой R&D център дори в Германия.

Подобно на други марки, които използват целия „хардуер” от компаниите-майки, Haval има дори по-богата база „данни”. Както добре е известно, чуждо производство в Китай не можеше да стартира, ако не бъде създаден джойнт венчър с местен производител. На тази база не е изненада, че Haval може да се похвали с богато ноу-хау, използвано от марката в разработването на собствени задвижващи агрегати и трансмисия.

Но преди да стигнем до това, трябва да отдадем заслуженото на дизайна на модел Haval H6. Със сигурност може да го определим като много приятен за окото. Радиаторната решетка и LED-фаровете са масивни и изпълнени в модерните тенденции.

Но нищо, абсолютно нищо в този облик не може да ви подготви за дизайна на интериора, който, по наше мнение, е най-силната черта на модела. Ако трябва да използваме кратко описание, то модерен и ергономичен сякаш са най-подходящите, но това е най-малкото. Не очаквахме да използваме определението „ергономичен”, но това е точно така. Трябва да се отбележи 12,3-инчовото дигитално табло от Bosch (с три режима на визуализация: Trendy, Classic и Sporty), както и широкият вентилационен отвор, започващ от волана и стигащ до пасажерската врата. Централната конзола е супер опростена, а панелът за управление на мултимедията до скоростния лост наподобява конфигурацията при Mazda, като контролът може да се случи и от сензорния 9-инчов централен дисплей.

Но по-голямата изненада за нас беше цялостното усещане за лукс, качество и много добра шумоизолация. За приятното усещане се грижи и огромният панорамен покрив (екстра) от Webasto, както и бежовият кожен салон. Облицовките на вратите и арматурното табло са меки и приятни на допир, което също бе изненадващо на нас.

Ще ви разкажем една кратка случка, на която може да погледнете с недоверие, но тя се случи. Показахме автомобила на добър приятел на член от нашия екип, който подходи по очаквания начин: повдигане на вежди и неуместни коментари. Те спряха в мига, в който той влезе в колата. След около 30-ина секунди в пълна тишина, излезе от колата с думите: „Това е по-хубаво от моята кола.” А неговата кола е нов Opel Insignia комби, наблъскан с всички екстри, предлагани за модела.

Задвижването на Haval H6 е поверено на два бензинови двигателя: 1,5 GDIT със 163 к.с., но по-удачният е 2,0-литровият турбодвигател със 190 к.с. и сериозните 340 Нм въртящ момент, които се предават към предната ос чрез 7-степенна трансмисия с два съединителя. Същата се предлага и за малкия бензинов мотор. Да, дизелът вече е мръсна дума, но у нас той все още се радва на висока почит, а липсата на 4х4 задвижване е факт, с който трудно Haval H6 ще може да противостои на Nissan X-Trail, който изглежда като най-точният му конкурент. Окачването е независимо, на задния ред има достатъчно място в областта на краката, а обемът на багажника може да достигне до 1300 литра. Предлагат се три режима на задвижване (Normal, ЕCO и Sport), които променят реакцията на дроселовата клапа и се избират посредством регулатор под скоростния лост.

За финала оставяме справката с ценовата листа. Тя казва, че базова цена на тестваната модификация е 46 990 лв. с ДДС, докато най-скъпата (Supreme) се предлага за 53 990 лв. Но срещу тази сума получавате панорамен покрив, 7DCT, LED фарове, 360-гладусов обзор с 4 камери, полуавтоматично паркиране, асистент за поддържане лентата на движение (но няма навигация), 18- и 19-цолови алуминиеви джанти, пълен ел пакет, система за следене на мъртвата зона, ABS, EBD, ESP, HDC, HHC и др.

Всичко това ни кара да мислим, че китайците вече могат да правят много добри автомобили, с които да конкурират не малко европейски (за американски нямаме никакво съмнение) марки. Проблемът им е свързан с факта, че трябва да се преборят със залегналите обществени нагласи към щампата „Made in China”.

Технически характеристики

Haval H6

Размери
Дължина, мм: 4610
Широчина, мм: 1860
Височина, мм: 1720
Междуосие, мм: 2680
Просвет, мм: 180

Тегло, кг 1710

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1998
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 340 при 2000 - 3200

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 190
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9
Среден разход, л/100 км: 8,5
Вредни емисии СО2, г/км: 196

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 46 990

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Бивш собственик на порно сайт иска активи на „Лукойл“

Бивш собственик на порно сайт иска активи на „Лукойл“

Свят Преди 6 часа

Бергмайер се е обърнал към Министерството на финансите на САЩ

Могерини твърди, че е невинна

Могерини твърди, че е невинна

Свят Преди 7 часа

Тя вярва, че правотата на действията на Колежа на Европа ще бъде потвърдена в съда

ЕК вкара Русия в списъка на високорисковите страни

ЕК вкара Русия в списъка на високорисковите страни

Свят Преди 11 часа

Русия отговаря на критериите, за да бъде определена за високорискова трета държава

Ново умение, нова посока – и свободата да го започнеш сега

Ново умение, нова посока – и свободата да го започнеш сега

Пари Преди 11 часа

Знанието е крилото, с което се издигаш по-високо

Касапинът от Вършец с присъда от 15 години затвор

Касапинът от Вършец с присъда от 15 години затвор

България Преди 12 часа

Спрямо тримата пострадали били предприети незабавни животоспасяващи действия

Огромен скандал с фалшиви тестове за COVID-19 в Хърватия

Огромен скандал с фалшиви тестове за COVID-19 в Хърватия

Свят Преди 12 часа

Тестовете имитирали оригиналните продукти

От "Възраждане" не успяха да изпишат "референдум" в НС

От "Възраждане" не успяха да изпишат "референдум" в НС

България Преди 12 часа

На червен фон, с големи бели букви беше изписано: "Реферерендум за лева! Не на еврото!"

"Крайно разочарован и омерзен" - Александър Русанов напуска КС на "Продължаваме Промяната"

"Крайно разочарован и омерзен" - Александър Русанов напуска КС на "Продължаваме Промяната"

България Преди 13 часа

"Прекрасната фасада, зад която се крият подмолни цели, не е и никога няма да бъде дом на борбата за чиста и свята република", обяви той

Влак прегази 16-годишно момче във Враца

Влак прегази 16-годишно момче във Враца

България Преди 13 часа

Децата от гимназията често преминават през железопътната линията

Двама финалисти казват сбогом на Арената на “Игри на волята”

Двама финалисти казват сбогом на Арената на “Игри на волята”

Любопитно Преди 13 часа

Елиминационна битка и сблъсък за имунитет очакват финалистите на екстремното предаване тази вечер

Министерство на правосъдието стартира Регистъра на арбитражите

Министерство на правосъдието стартира Регистъра на арбитражите

България Преди 13 часа

С промените в Закона за арбитражите за пръв път в България се въвежда регистър на арбитражите

Снимки показват американски военни кораби в Карибите близо до Венецуела

Снимки показват американски военни кораби в Карибите близо до Венецуела

Свят Преди 13 часа

Разполагането идва на фона на ескалация на напрежението между Вашингтон и Каракас

Националното следствие въвежда нова методика за тежки катастрофи

Националното следствие въвежда нова методика за тежки катастрофи

България Преди 13 часа

Документът ще служи като наръчник за младите разследващи и полицаи при първоначалния оглед на местопроизшествиет

<p>Студент изчезна край замъка на Дракула в Румъния</p>

Британски студент изчезна близо до замъка на Дракула в Румъния

Свят Преди 13 часа

18-годишният Джордж Смит последно е съобщил за хипотермия и изтощение, докато се движел сам в планината Бучеги