Haval H6 е истинска изненада (тест драйв)
Източник: Красена Ангелова

А ко има някакъв проблем, с който Haval H6 ще трябва да се пребори, то това са стереотипите и предубежденията, за да може да се наложи в най-конкурентната среда на автомобилния пазар. Този процес не е лесен, защото самите ние бяхме подвластни на него до първата ни среща с автомобила. Но когато скептицизмът мине на втори план, на преден излизат другите качества: страхотен интериор, изпитана технология, добро оборудване и конкурентна цена.

ВИЖТЕ HAVAL H6 В ДЕТАЙЛИ

Изненадващият Haval H6

Но преди да продължим с впечатленията ни от автомобила, първо трябва да отбележим някои факти за марката, които може и да не са известни на публиката. За момента Haval не може да се похвали с висока популярност у нас, макар че известно време компанията-майка бе гореща тема у нас със слогана „Произведено в България”. В момента компанията продължава да е представена с пикапа Steed 6, както и с моделите Haval H2 и H6.

През 2013 г. Great Wall Motors Company отделя своята SUV гама под марката Haval. Същата е №1 SUV марка в Китай, като през януари тази година комулативните продажби на Haval достигнаха 5 000 000 в световен мащаб. Интересно е да се спомене, че през 2018 г. марката заема престижната 16-та позиция в класацията, определяща най-скъпите автомобилни марки в света – Brand Finance Global 500.

Изброяваме тези факти, за да стане ясно, че тук не става въпрос за компания, която използва прословутия способ „copy-paste”, с който години наред свързвахме китайското автомобилно производство. Напротив, инвестициите са огромни, като Haval има свой R&D център дори в Германия.

Подобно на други марки, които използват целия „хардуер” от компаниите-майки, Haval има дори по-богата база „данни”. Както добре е известно, чуждо производство в Китай не можеше да стартира, ако не бъде създаден джойнт венчър с местен производител. На тази база не е изненада, че Haval може да се похвали с богато ноу-хау, използвано от марката в разработването на собствени задвижващи агрегати и трансмисия.

Но преди да стигнем до това, трябва да отдадем заслуженото на дизайна на модел Haval H6. Със сигурност може да го определим като много приятен за окото. Радиаторната решетка и LED-фаровете са масивни и изпълнени в модерните тенденции.

Но нищо, абсолютно нищо в този облик не може да ви подготви за дизайна на интериора, който, по наше мнение, е най-силната черта на модела. Ако трябва да използваме кратко описание, то модерен и ергономичен сякаш са най-подходящите, но това е най-малкото. Не очаквахме да използваме определението „ергономичен”, но това е точно така. Трябва да се отбележи 12,3-инчовото дигитално табло от Bosch (с три режима на визуализация: Trendy, Classic и Sporty), както и широкият вентилационен отвор, започващ от волана и стигащ до пасажерската врата. Централната конзола е супер опростена, а панелът за управление на мултимедията до скоростния лост наподобява конфигурацията при Mazda, като контролът може да се случи и от сензорния 9-инчов централен дисплей.

Но по-голямата изненада за нас беше цялостното усещане за лукс, качество и много добра шумоизолация. За приятното усещане се грижи и огромният панорамен покрив (екстра) от Webasto, както и бежовият кожен салон. Облицовките на вратите и арматурното табло са меки и приятни на допир, което също бе изненадващо на нас.

Ще ви разкажем една кратка случка, на която може да погледнете с недоверие, но тя се случи. Показахме автомобила на добър приятел на член от нашия екип, който подходи по очаквания начин: повдигане на вежди и неуместни коментари. Те спряха в мига, в който той влезе в колата. След около 30-ина секунди в пълна тишина, излезе от колата с думите: „Това е по-хубаво от моята кола.” А неговата кола е нов Opel Insignia комби, наблъскан с всички екстри, предлагани за модела.

Задвижването на Haval H6 е поверено на два бензинови двигателя: 1,5 GDIT със 163 к.с., но по-удачният е 2,0-литровият турбодвигател със 190 к.с. и сериозните 340 Нм въртящ момент, които се предават към предната ос чрез 7-степенна трансмисия с два съединителя. Същата се предлага и за малкия бензинов мотор. Да, дизелът вече е мръсна дума, но у нас той все още се радва на висока почит, а липсата на 4х4 задвижване е факт, с който трудно Haval H6 ще може да противостои на Nissan X-Trail, който изглежда като най-точният му конкурент. Окачването е независимо, на задния ред има достатъчно място в областта на краката, а обемът на багажника може да достигне до 1300 литра. Предлагат се три режима на задвижване (Normal, ЕCO и Sport), които променят реакцията на дроселовата клапа и се избират посредством регулатор под скоростния лост.

За финала оставяме справката с ценовата листа. Тя казва, че базова цена на тестваната модификация е 46 990 лв. с ДДС, докато най-скъпата (Supreme) се предлага за 53 990 лв. Но срещу тази сума получавате панорамен покрив, 7DCT, LED фарове, 360-гладусов обзор с 4 камери, полуавтоматично паркиране, асистент за поддържане лентата на движение (но няма навигация), 18- и 19-цолови алуминиеви джанти, пълен ел пакет, система за следене на мъртвата зона, ABS, EBD, ESP, HDC, HHC и др.

Всичко това ни кара да мислим, че китайците вече могат да правят много добри автомобили, с които да конкурират не малко европейски (за американски нямаме никакво съмнение) марки. Проблемът им е свързан с факта, че трябва да се преборят със залегналите обществени нагласи към щампата „Made in China”.

Технически характеристики

Haval H6

Размери
Дължина, мм: 4610
Широчина, мм: 1860
Височина, мм: 1720
Междуосие, мм: 2680
Просвет, мм: 180

Тегло, кг 1710

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1998
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 340 при 2000 - 3200

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 190
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9
Среден разход, л/100 км: 8,5
Вредни емисии СО2, г/км: 196

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 46 990

Един мъж пита приятел: - Какви са ти отношенията с комшийката? Май сте доста гъсти? - Ааа, само на "здравей-здрасти". - И само това? -…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
МВнР: В Италия ще има общонационална 24-часова стачка на 1 май

МВнР: В Италия ще има общонационална 24-часова стачка на 1 май

Свят Преди 43 минути

Протестите ще обхванат ключови сектори като обществения и въздушния транспорт, образованието и здравеопазването

Вътрешният министър на Иран разкри причините за експлозията на пристанището

Вътрешният министър на Иран разкри причините за експлозията на пристанището

Свят Преди 2 часа

Ескандар Момени заяви, че някои виновници за инцидента са идентифицирани и са получили призовки

„Поход на ангелите“ ще се проведе утре в Скопие

„Поход на ангелите“ ще се проведе утре в Скопие

Свят Преди 3 часа

Семействата на загиналите при пожара в Кочани търсят отговори

Сарафов настоява: Алкохолът и наркотиците зад волана да се считат за умишлено престъпление

Сарафов настоява: Алкохолът и наркотиците зад волана да се считат за умишлено престъпление

България Преди 4 часа

Той препоръчва на прокурорите в цялата страна да искат от съда налагането на „задържане под стража”

Мерц: Европейското единство е „под заплаха“ от войната на Русия в Украйна

Мерц: Европейското единство е „под заплаха“ от войната на Русия в Украйна

Свят Преди 4 часа

Алиансът на Мерц ХДС/ХСС ще встъпи в длъжност на 6 май

,

Светът между две снимки

Свят Преди 4 часа

Две снимки ще останат запечатани в историята на дипломацията през 2025 г. или дори отвъд пределите на тази година

Алпинист беше спасяван два пъти за една седмица от Фуджи

Алпинист беше спасяван два пъти за една седмица от Фуджи

Свят Преди 4 часа

Спасителите се отзоваха повторно, когато алпинистът се връща, за да вземе мобилния си телефон

Министър Вълчев: Трябва да стимулираме полагането на матури по математика, физика и химия

Министър Вълчев: Трябва да стимулираме полагането на матури по математика, физика и химия

България Преди 4 часа

Министерството планира на 7 или 8 май да представи концепция за промени в рамковите учебни планове

Белият дом: Тръмп настоява за дългосрочно примирие в Украйна

Белият дом: Тръмп настоява за дългосрочно примирие в Украйна

Свят Преди 4 часа

Американският лидер все повече се разочарова от президентите Владимир Путин и Володимир Зеленски

Иван Христов: Всяко нещо се развива за добро!

Иван Христов: Всяко нещо се развива за добро!

Любопитно Преди 5 часа

Разкрития, шеги и истински истории от телевизионната кухня само в “Капките Podcast”

Германия настоява за извънредна клауза за военни инвестиции в ЕС

Германия настоява за извънредна клауза за военни инвестиции в ЕС

Свят Преди 5 часа

Берлин иска Европейската комисия да възприеме по-широко определение за отбранителните разходи

Четец по устни разкри какво са си казали Зеленски и Тръмп във Ватикана

Четец по устни разкри какво са си казали Зеленски и Тръмп във Ватикана

Свят Преди 5 часа

Четецът по устни Никола Хиклинг разгледа и кадри от така наречената мини среща на върха за мир между Доналд Тръмп и Володимир Зеленски

18-годишно момиче се удави в езеро, бягайки от мечка в Румъния

18-годишно момиче се удави в езеро, бягайки от мечка в Румъния

Свят Преди 5 часа

В Румъния живее най-голямата популация от кафяви мечки в ЕС

Верижна катастрофа на "Цариградко шосе", движението е затруднено

Верижна катастрофа на "Цариградко шосе", движението е затруднено

България Преди 6 часа

В инцидента е участвала колата на Валентин Михов

Башар Рахал

"Най-хубавото": Любомира Башева и Башар Рахал очакват бебе

Любопитно Преди 6 часа

Очакваното бебе ще е първо за Любомира и трето за Башар