Citroen C3 открива haute couture сезона в супермини сегмента (тест драйв)
Източник: Христо Петров

А з ли съм се объркал или просто в Citroen C3 има повече смисъл от Peugeot 208? Последният има претенциите да е премиум супермини, но аз поне не откривам нищо, с което да превъзхожда роднината си от Citroen. Напротив, намирам, че С3 е много по-запомнящ се като визия от 208, затова все още недоумявам, защо през последните няколко години целият ресурс на PSA бе насочен към Peugeot, от което Citroen пострада силно. Надявам се, че С3 ще постави началото на възраждането на Citroen на европейския пазар.

Citroen C3 влиза в сегмент, където властват VW Polo, Ford Fiesta и Opel Corsa. Това, което ще направи С3 успешен модел, е фактът, че той не се опитва да конкурира лидерите в техните най-силни сфери. Със сигурност не се прави на Peugeot, които от няколко години препозиционират марката, за да се конкурира с Volkswagen. Това отне целия ресурс от Citroen, но дали Peugeot правят конкурентни на VW модели? Правят, като цени, но дали клиентът ще повярва, че едно Peugeot е по-надеждно, по-прецизно на пътя, по-ергономично и добре изработено от VW? Citroen C3 няма самочувствието да е толкова изчистен и балансиран като Polo. Няма и претенциите да каже, че е толкова добър на пътя, колкото е Fiesta. Определено не иска да е ценови конкурент на Corsa, която може да си позволи по-сериозни ценови отстъпки.

Източник: Христо Петров

Вместо това, Citroen е въплътил в С3 един от стълбовете в цялата история на марката: комфорта. Той не е постигнат за сметка на някакво скъпо окачване. Не малка част от основната механика под екстравагантното купе е взета от предходното поколение на модела, но инженерите са успели да извлекат от него възможно най-високата абсорбация на неравностите по пътя.

Източник: Христо Петров

Да, няма я онази иновативност, с която Андре Ситроен прави известни своите модели, но въпреки това С3 вкарва нещо интересно и любопитно в сегмента, макар най-впечатляващ да е дизайнът. С него С3 просто открива haute couture сезона в сегмента на компактните хечбеци.

По традиция френският производител преоткрива колелото всеки път, но сега те са направили С3 симпатичен, интелигентен, леко чудат, но солиден едновременно с това. Вероятно това е метафора за модерната жена, която жонглира с банковите сметки, практикува йога и работи по защитата на докторантурата си.

Източник: Христо Петров

А за една жена цветът е от първостепенно значение. За избора няма да има проблем, тъй като Citroen предлага богата (ярка) цветова палитра, подсилена от възможността (задължително) за двуцветно изпълнение (в три цвята) на покрива и няколко отделни компоненти по купето. Там отново виждаме иновативните (опция) „въздушни възглавници“ за вратите, които имат защитна роля в градската среда, предпазвайки автомобила от удар с до 15 км/ч, с колкото обикновено се случват щетите при маневриране. И именно от тези неприятни повреди на купето предпазват AirBumps.

Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)

Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)

Голямото им предимство е, че са много евтини, когато се наложи смяната им. А пък процесът на монтаж и демонтаж е много лесен. И не на последно място – AirBumps са много важна част от екстериора и възможността за персонализация на купето, тъй като може да си ги поръчате в няколко цвята, контрастиращи с цвета на купето. Така допълнително се подсилва атрактивната визия, за която допринасят широкият шеврон отпред със супер тънките дневни светлини, кръглите фарове под тях, атрактивните джанти, още малко контраст чрез капаците на страничните огледала.

Източник: Христо Петров

В началото споменах „комфорт”, а това не беше случайно. Усещането за комфорт започва със седалките, както визуално, така и като усещане, панорамния покрив, находчивите места за вещи в купето. Тези първи впечатления са подкрепени от цветовете и материалите, а аз допълвам атрактивната и прегледна конфигурация на приборите. Не по-малко изненадващо е мястото в купето. Тестваме го на 100%: четирима възрастни мъже, плюс пълен багажник с чанти. Не можеш да си опънеш краката, но и няма да ти изтръпнат до ниво на ампутация след 200 км. В областта на главата просторът е преголям. По-важното е, че французите са се отказали от минималистичния подход от Cactus, с който се вървеше към максимално олекотяване. Това допринесе в една посока, но отне в друга. Затова смятам, че С3 изглежда по-луксозен спрямо усещането, което оставя Cactus. Което на мен ми се нрави особено.

Източник: Христо Петров

Особено ми се нрави и дизеловият двигател, с който е оборудван тестовият автомобил. Три са бензиновите мотори (1,0-литров и два 1,2-литрови, трите с по 3 цилиндъра), два са дизеловите (1,6 л), като аз карам малкия със само 75 к.с. Той е толкова подобрен, че показва по-добри показатели от преходния модел с мощност 92 к.с. Но тук конските сили са най-маловажният фактор. Със споменатите още трима мои спътници и пълен догоре багажник, натискам С3 до лимита на разрешената за магистрала скорост. Не само ги поддържа, а и има капацитет за още, при това с 5 предавки на ръчната скоростна кутия. Шеста не е необходима, като двигателят не стига до повече от 2500 об/мин. Другият поразителен факт е страхотната шумоизолация на салона, нещо, което се постига много трудно в този клас.

Източник: Христо Петров

Добър разход на гориво също е трудно постижим, ако десният ти крак е малко по-тежък от препоръчителното. За малките двигатели се твърди, че харчат малко, но искаш ли по-висока скорост, натискаш, те не вървят, а дроселът е широко отворен. Тук натисках със 140 км/ч и пълен догоре автомобил, а на борд компютъра гледах максимум 6 л/100 км. Ако С3 бъде каран нормално, без да се издевателства върху него, разход от около 4 л/100 км е абсолютно, абсолютно постижим. Постижим е и още по-пълен комфорт на борда, ако доплатите за автоматична 6-степенна скоростна кутия, която заменя роботизираната (супер гадна) трансмисия от Cactus.

Източник: Христо Петров

За свързаност няма да говоря, тъй като С3 разполага с всичко необходимо в тази връзка. Не мога обаче да не спомена световната премиера на ConnectedCAM. Това е свързана камера с широк ъгъл от 120°, full HD, 2 милиона пиксела, GPS и вътрешна памет от 16GB, разположена зад огледалото за обратно виждане. С едно кликване, водачът може да направи снимка на това, което вижда и да я сподели в социалните мрежи. По същия начин водачът може да записва видео клип до 20 секунди с продължително натискане и да го сподели, след като спре автомобилът. По-важното е, че ConnectedCAM заменя видеорегистраторите. В случай на удар или ситуация, при която автомобилът прецени, че има опасност инцидент (рязка маневра, спирачки, поднасяне и др.), камерата автоматично се активира и прави запис с продължителност минута и половина (30 секунди преди / 1 минута след). Тази система може да е полезна за водача при инцидент и да играе роля на доказателство.

Източник: Христо Петров

Citroen C3 е супермини с щедро количество френски чар. Изоставя екстремните мерки за намаляване на теглото, характерни за Cactus, но въпреки остава доста лек. Многото възможности за персонализация дават добавена стойност към цялостния облик на модела. Комфортът е изведен на преден план, което прави управлението доста индиректно. Липсват мощни двигатели, няма да има и по-бърза версия, което оправдава ударението върху комфорта, а не прецизността на кормилната система.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

Citroen C3 BlueHDI 75

Размери

Дължина, мм: 3996

Широчина, мм: 1749

Височина, мм: 1474

Междуосие, мм: 2539

Маса, кг: 1090

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 75 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 233 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 176

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 13,1

Среден разход, л/100 км: 3,5

Вредни емисии СО2, г/км: 92

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 25 425

Четете още:

На върха (за момента) в гамата на „петицата” застава BMW M550i xDrive

Toyota най-после реши да разработи бюджетен модел за целия свят

Suzuki Ignis е произведен в Япония и продължава да предлага впечатляващи офроуд способности

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Дензъл Уошингтън празнува днес своя 71-ви рожден ден

Дензъл Уошингтън празнува днес своя 71-ви рожден ден

Любопитно Преди 1 час

Два пъти носител на „Оскар“ – за поддържаща роля в „Слава“ (1989) и за главна мъжка роля в „Тренировъчен ден“ (2001) – той остава сред малкото актьори, съчетаващи комерсиален успех с устойчиво признание от критиката

<p>Спрете да правите това с чая си</p>

Спрете да правите това с чая си

Любопитно Преди 1 час

Как превръщате благородната напитка в горчива, нискокачествена течност

Гръцки фермери блокираха ГКПП "Илинден" за товарни автомобили

Гръцки фермери блокираха ГКПП "Илинден" за товарни автомобили

България Преди 1 час

Затворени са пунктът „Илинден“ и изходът през „Капитан Петко войвода“

Свалете корема на Дядо Коледа: 5 най-ефективни упражнения за празничната форма

Свалете корема на Дядо Коледа: 5 най-ефективни упражнения за празничната форма

Любопитно Преди 2 часа

Считайте тези упражнения за нашия коледен подарък

Неделната тревожност и няколко ритуала за спокоен понеделник

Неделната тревожност и няколко ритуала за спокоен понеделник

Любопитно Преди 3 часа

Неделя не е просто краят на уикенда, а шанс да се подготвите за лека седмица

Лекари се борят за живота на 16-годишен ученик след тежка катастрофа

Лекари се борят за живота на 16-годишен ученик след тежка катастрофа

България Преди 3 часа

Автомобилът е бил управляван от 17-годишно момче, ученик в езиковата гимназия в Сливен

Снимката е илюстративна

Guardian: България на крачка от еврото: страхове и обвинения в руска дезинформация

България Преди 4 часа

Макар политическата драма да не се очаква да възпрепятства приемането на еврото, мнозина се опасяват, че по време на прехода цените ще скочат. При средна месечна заплата от около 1100 паунда това е нещо, което много българи не могат да си позволят

Бриджит Бардо

Легендата Бардо, която напусна киното, за да следва собствените си правила

Любопитно Преди 4 часа

През 1978 г. обяснява, че кариерата ѝ е била изцяло изградена върху външността ѝ и затова решава да напусне киното така, както винаги е напускала мъжете – първа

Не стойте на открито, вкъщи затворете прозорците – съветите на ПБЗН за силния вятър

Не стойте на открито, вкъщи затворете прозорците – съветите на ПБЗН за силния вятър

България Преди 5 часа

От ПБЗН напомнят хората да следят прогнозата за времето и да действат според съветите на компетентните органи

<p>Бурният вяртър нанесе щети&nbsp;в Пловдив</p>

Бурният вяртър нанесе щети в Пловдив

България Преди 5 часа

На места в града под тепетата поривите достигат до 100 км/ч

Каква е пътната обстановка в страната преди двата работни дни

Каква е пътната обстановка в страната преди двата работни дни

България Преди 6 часа

Пътищата са проходими при зимни условия, на места е отчетена намалена видимост поради мъгла. Вижте кои проходи са затворени

<p>Новогодишната нощ обещава истинско чудо за 5 зодии</p>

Новогодишната нощ обещава истинско чудо за 5 зодии

Любопитно Преди 6 часа

Новогодишната нощ винаги е малко вълшебна, но за някои зодиакални знаци тя ще бъде особено успешна. Без провалени планове, без излишен стрес и без усещането, че нещо е объркано – всичко ще бъде незабравимо за Лъв, Телец, Рак, Везни и Риби

"Моята работа е да забавлявам хората": Константин за славата, 90-те и цената на публичния живот

"Моята работа е да забавлявам хората": Константин за славата, 90-те и цената на публичния живот

Любопитно Преди 7 часа

Образът на „веселяка“ не е роля, а негова същност, но зад него стоят дисциплина, лишения и висока лична цена

Външният министър на Русия Сергей Лавров

Лавров с обвинение: Европа открито се подготвя за война с Русия

Свят Преди 7 часа

„За неразбиращите политици в Европа, на които се надявам да бъде показано това интервю, ще повторя още веднъж: няма нужда да се страхуват, че Русия ще нападне някого. Но ако някой реши да нападне Русия, отговорът ще бъде смазващ“, категоричен е външният министър на Русия