"Мишлен" представи нискоразмерни гуми, които според френската компания ще са гумите на утрешния ден.
Става дума за комплектно колело - джанта и гума 10 цола, като широчината на протектора и височината на страницата са в привичните размери - 175/70.
Налягането в гумата също остава стандартното, но е променена конструкцията на гумата, за да се запази управляемостта на колата на същото ниво, както при стандартните гуми.
10-цоловият размер съвсем не е непознат на автомобилната промишленост - 10 и 12-цоловите гуми и джанти се използваха масово в средата на миналия век при компактните автомобили като "Мини" и "Фиат 500".
След това обаче те бяха изместени от гумите с размери 13", които пък сега са изместени масово от 14 и 16-цоловите.
Днес от "Мишлен" не виждат сериозни препятствия за завръщане на миниатюрните размери, оставяйки големите цолажи за всъдеходите и спортните автомобили.
Според специалистите на "Мишлен", масата на комплектното колело - гума и джанта при малките гуми се намалява с 25%, което означава икономия на тегло от 15 кг на автомобил.
Освен това при равни други условия ходът на колата става по-плавен, возията по-комфортна, а има възможност да се намали още масата на детайлите на окачването и на спирачните механизми.
Важна подробност обаче остава сигурността на управлението и устойчивостта на подобни гуми при лоши пътища.
Второто важно преимущество, което от "Мишлен" изтъкват, е, че новата гума ще позволи да се икономисат доста материали при производството им, а също за изработката им ще се употреби по-малко енергия.
Третото преимущество е за автопроизводителите - малкият размер позволява да се икономиса полезно пространство в купето, нещо особено важно за компактните градски автомобили, за които най-вече е предназначена новата 10-цолова разработка.
Изпитанията са показали, че дори при монтирането им на стандартен автомобил малките колела чувствително се отразяват на икономията на гориво при движение по магистрала и са малко по-икономични в градското движение.
В същото време в различните динамични режими - ускоряване, спиране, маневриране не са били отбелязани съществени различия в сравнение със стандартните 14-цолови гуми.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!