К онцернът Volkswagen разкри част от скритите си съкровища, сред които прототипи на 911 и Golf. Те са плод на идеите на дизайнерите и инженерите, а както добре е известно, само малка част от тях се реализират. Такъв е и този случай, още повече, че в схемата вероятно са се намесили и сините якички от счетоводството, затова за тези страхотни проекти разбираме едва сега.
Това става след интервю на онлайн списанието The Intercooler с Маркос Маркес от Porsche, ръководител на проекта за разработка на синтетични горива.
Когато е актуално петото поколение на Volkswagen Golf, инженерите във Волфсбург са развихрили въображението си и са го оборудвали с двигател V10. Моторът от Audi R8 и Lamborghini Gallardo е монтиран надлъжно зад предните седалки на Golf-а, а за да може автомобилът да реализира пълния потенциал на агрегата, той е бил снабден със система за задвижване на четирите колела.
54 световни организации искат Toyota да се откаже от ДВГ и да мине на електромобили
„Видях този прототип и на няколко пъти слушах как работи – това беше луда машина с 500 к.с., способна да се развърта до 8200 об./мин,” разказва Маркос Маркес.
Хечбекът обаче си остава само експеримент. За щастие свят вижда Golf GTI W12 (на снимката), но само във формата на концепцията. Впечатляващият двигател генерира 650 к.с. Иначе и досега Golf R32 с 3,2-литровия си V6 с 250 к.с. си остава мокър сън за повечето фенове на модела.
Пет интересни факта за автомобилите и киното, които може би не знаете
Другият експеримент, за който разбираме сега, е на тема Porsche 911. Инженерите тестват версията Turbo от поколение 991, монтирайки четири турбини.
„Почти дадохме живот на тази идея за Turbo (991), защото в повечето аспекти четирите турбина работеха много добре. Тази версия позволи не само да се увеличи мощността на 3,0-литровия редови „шестак”, но и да се увеличи въртящият момент, тъй като принудителното пълнене беше последователно и покриваше голяма част от оборотния диапазон,” спомня си Маркос Маркес.
Според специалиста единственият неразрешен проблем по време на проекта е била конфигурацията – турбините не се побират в двигателния отсек и са били много уязвими в случай на инцидент, ако допуснем, че някой блъсне спортен автомобил отзад.
Повече новини от автомобилния свят четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!