К аква е разликата между принципно важен модел за определена марка и модел, който предефинира бъдещето на компанията? Лесното обяснение може да бъде следното – Passat е един от най-важните модели на Volkswagen в световен мащаб, но Golf е истинска икона, която има своето място в историята на цялата автомобилна индустрия. Той отбеляза революционна промяна за базираната във Волфсбург марка, заменяйки легендарния Beetle и поставяйки началото на нова ера на компактните автомобили.
Следващата година емблемата с име Golf навършва 50 години и VW ще представя исторически модели Golf от своята колекция по много поводи. Но преди да се впуснем в празненствата за юбилея на модела, нека поговорим защо той беше толкова специален.
Защо го обичаме?
Несъмнено Golf все още се смята за емблематичен модел не само за Volkswagen, но и за цялата индустрия. Като заместител на Beetle, той представлява отклонение от традицията и сигнализира за прехода на Volkswagen от задвижване на задните колела и задно монтирани двигатели с въздушно охлаждане към предно задвижване с предно монтирани двигатели с водно охлаждане – новаторска промяна, която определя нова ера за марката.
А бяха времена, когато Passat използваше W8 двигател
а много хора от цял свят това беше първата кола, която някога са купили чисто нова. Тя беше много надеждна кола, която беше и много лесна за поддръжка. Освен това беше икономична, което я правеше перфектният избор за млади семейства.
Да не забравяме за Golf GTI. Един от пионерите при хотхечовете, той беше пуснат на пазара през 1976 г. и бързо стана популярен със своя по-мощен двигател, по-големи гуми и по-спортен дизайн. Общото производство на версията GTI надмина далеч очакванията на VW, достигайки повече от 462 000 бройки по време на жизнения цикъл на автомобила. Той все още се смята за предшественик на всички съвременни хотхечове, но според някои това е спорно, тъй като модели като Simca 1100 Ti от 1967 г. и Autobianchi A112 Abarth от 1971 г. пристигат по-рано.
Кога е лансиран?
Golf прави своя дебют в Европа през май 1974 г. На Volkswagen са необходими повече от две десетилетия, за да завърши окончателната концепция и дизайн на заместника на Beetle. Процесът включва десетки прототипи с различни оформления на двигателя, цялостни форми и интериорен дизайн. Окончателният дизайн на Golf е известен като Type 17.
Golf Mk1 влиза в производство през март 1974 г., а продажбите започват официално през май същата година. Около година по-късно хечбекът достига до американския пазар под псевдонима Rabbit. Първите екземпляри от този автомобил са произведени в Германия и изнесени за Северна Америка. През 1978 г. VW започва местно производство на модела в своя завод в Уестморланд.
Tихият революционер навършва 50 години
Какви са двигателите?
В зависимост от пазара, Golf от първо поколение се продаваше с гама от 4-цилиндрови двигатели с работен обем между 1093 куб. см и 1781 куб. см. Най-мощните модели GTI са с 1,6- или 1,8-литров двигател в зависимост от моделната година с мощност до 110 к.с. Две години след първоначалното си лансиране на пазара хечбекът получава и 1,5-литров дизелов двигател, по-късно заменен от по-голям 1,6-литров агрегат с атмосферно пълнене и турбокомпресор.
Още за емблематичния Golf четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!