К итай си е отделен свят: културно, политически и икономически. Това е страна, която е много по-различна от всичко, което ни е познато. Със същата сила това важи и за автомобилния свят, в който най-големият автомобилен пазар обхваща много марки и безброй модели, които се продават само там.
Благодарение на силното местно търсене, китайските компании в момента са концентрирани върху родния пазар. Рано или късно те ще разширят бизнеса си и ще излязат извън родината. Ето кои са основните играчи, започвайки от последното място.
GAC Group (Guangzhou Automobile Group)
През 2021 г. тази група е продала 450 000 автомобила чрез марките си GAC, Trumpchi и Aion. Тук говорим предимно за SUV с различни размери, плюс няколко седана и електромобила.
Групата произвежда коли като част от съвместните си дружества с Mitsubishi, Toyota, Honda и Stellantis. В момента Групата няма интерес към Европа и Америка, но инвестира сериозно с Toyota, за да прави по-конкурентти електрически коли.
BYD (Build Your Dreams)
Основана през 2003 г., когато BYD Company купува Qinchuan Automobile, през миналата година компанията пласира 740 000 в моделните гами Dynasty и Ocean. BYD продава кросоувъра Tang на някои европейски пазари и има присъствие в Близкия изток и Южна Америка.
Dongfeng
Dongfeng е шапката, под която се намират марките Venucia, Fengdu, Aeolus, Forthing, Voyah и Dongfeng. Тя произвежда коли и за Honda, Nissan, Kia и Peugeot-Citroën. През 2021 г. Групата продаде 762 000 автомобила (без джойнт венчърите), ръст от 13% спрямо 2020 г. и 23% спрямо 2019 г.
Очакваме развитие на темата с присъствието на Dongfeng, за което бе съобщено миналата година.
Кои са най-големите производители в Китай разберете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!