И зпълнителният директор на VW Херберт Диес предупреди за негативните влияния, които ще понесе автомобилната индустрията, след като ЕС гласува още по-строги стандарти за емисиите СО2, които ще влязат в сила от 2030 г.
Диес използва сравнение, което звучи много силно и стряскащо: германската автомобилна промишленост може да сподели съдбата на градове като Детройт или Торино, обрисувайки тъмна картина за бъдещето на градовете, които се крепят на големите производители на автомобили.
“Ако погледнете към бившите бастиони на автомобилната индустрия като Детройт или Торино, разбирате какво се случва на градовете, когато мощните в миналото корпорации и водещи индустрии се сринат,” заявява шефът на VW. “От днешна гледна точка шансовете германската автомобилна индустрия все още да се нарежда след световния елит след 10 години вероятно са 50:50,” допълва Диес.
Изказването му не спира дотук, според него „кампанията срещу индивидуалната мобилност”, както и „почти истеричната дискусия за азотните оксиди, засягащи няколко проблемни области в градовете ни”, заплашват самото бъдеще на автомобила.
Диес твърди също, че европейските цели за намаляване на емисиите СО2 са прекалено амбициозни, поставяйки прекалено голямо напрежение върху производителите за бързо адаптиране. Диес смята, че през 2030 г. по пътищата трябва да има повече електрически автомобили, отколкото германските автомобилни производители могат да си позволят, за да може да бъдат посрещнати тези цели.
След като предупреди ЕС, че желанието да се намалят вредните емисии СО2 с 40% през 2030 г. ще доведе до загубата на 100 000 работни места във VW Group, министрите на околната среда в Европейския парламент се договориха за намаляване с 35%, макар повече от половината членове да изразиха мнение, че са съгласни с предварителната цел от 40%.
Германската организация VDA смята, че забраната на двигателя с вътрешно горене през 2030 г. (това е силно твърдение, макар на практика да е точно така, защото автомобилите с ДВГ трябва да се продават в много ограничени бройки, за да не тежат върху цялостния СО2 отпечатък на моделната гама на даден производител) ще застраши над 600 000 работни места в Германия, от които 436 000 ще са в автомобилното производство и доставчиците за него.
Изчисленията на Volkswagen показват, че, за да посрещне едно намаляване на емисиите СО2 в Европа през 2030 г., делът на електромобилите от общите продажби на компанията трябва да е 30%. Ако намалението е 40%, то половината продажби на VW трябва да са на електрически модели.
Сравнението с т. нар. Motor City (Детройт) е много красноречиво. През 2013 г. великият някога град трябваше да обяви фалит, в резултат на който се превърна в град-призрак.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Колко екологични са "зелените" автомобили в момента
Suzuki и Mitsubishi изоставят дизела в Европа
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!