Д окато Германия закрива ТЕЦ-ове на въглища, за да направи електрическия микс по-чист, справянето с парниковите газове от транспорта изглежда като доста по-трудна задача за решаване. Все пак става дума за една от най-силните автомобилни промишлености в света, заетите в която възлизат на над 800 000 човека. Профсъюзите не изглеждат никак доволни от перспективата електромобилите да съкратят съществено този брой, а и германците обичат своите автомобили с двигател с вътрешно горене. Това може да накара политиците да увеличат акциза върху горивата, което да увеличи крайната цена на бензина и дизела, а оттам да накара повече хора да купят електрически автомобил.
Тази седмица в Берлин група експерти, събрани под егидата на Ангела Меркел, представиха своите изводи пред правителството. Те смятат, че до 2030 г. по пътищата в страната трябва да се движат поне 10 млн. електрически автомобила, за да се намали драстично нивото на отделяните парникови газове от транспорта, за да може Германия да отговори на Парижкото споразумение. В момента в Германия се движат само 200 000 чисти електрически автомобила.
Въпросните 10 млн. електромобила биха съставлявали около 20% от регистрираните превозни средства. „Няма да е лесно, но може да стане”, коментира Арно Кларе, говорител на Социалдемократическата партия по въпросите на електрическата мобилност.
Докладът на специалистите е цели 115 страници. Меркел възнамерява тази година да прокара закон, който да е насочен към понижаване на вредните емисии от транспорта. Парниковите газове, отделяни от автомобилите се покачват, което се подпомага от икономическия ръст, който даде тласък на продажбите на автомобили и сухоземния транспорт с камиони.
Меркел внимава да не навреди на автомобилната индустрия, но е и притисната от Парижкото споразумение, което предвижда към 2030 г. понижаване на емисиите с 42% спрямо нивата от 1990 г.
Целта пред Германия е да намали емисиите СО2 на 98 млн. тона годишно през 2030 г. от около 170 млн. през 2018 г.
В доклада се казва, че синтетичните и биогоривата могат да помогнат за намаляване на въглеродния отпечатък на транспортния сектор. Преимуществата на този тип гориво са, че не налагат промени по двигателите с вътрешно гориво и наличната инфраструктура за зареждане.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Renault тръгва към сливане с Nissan и Fiat Chrysler Automobiles
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!