Г ерманският канцлер Олаф Шолц събра вчера на раздумка висшия мениджмънт на автомобилния бранш, министри, топ мениджъри в енергийния сектор и профсъюзите, за да бистрят един основен въпрос: как да изпълнят обещанието до 2030 г. по пътищата в Германия да има 15 млн. електромобила.
Канцлерът е убеден, че целта може да бъде постигната, ако производителите произвеждат повече по-евтини електромобили, при това с по-голям пробег, каза говорителят на правителството Стефан Хебестрейт.
Интересно BMW, Mercedes, Audi и Porsche кои по-евтини модели ще произведат! Интересно е също така, как ще са по-евтини, а пък ще са с по-голям пробег? По-евтино значи – LFP или NMC батерии, но същите дават по-малък пробег. Но да оставим умните днес да го измислят.
300 млн. евро за субсидии в Германия свършиха за ден
А немското правителство се сблъска и друг проблем. Миналата седмица конституционният съд на страната отсъди, че пренасочването на 60 млрд. евро към екологични и индустриални инициативи е противоконституционно решение. Това изправя Германия пред сериозната трудност да търси алтернативни източници за финансиране. А това пък поставя сериозни въпросителни относно планирани проекти, включително разширяване на зарядната инфраструктура.
Още по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!