Във време на криза германците харчат по-малко пари за поддръжка на автомобилите си, твърдят експерти от службата за технически прегледи TÜV, цитирани от ДПА.
Миналата година всеки пети автомобил в Германия не е издържал задължителната проверка заради повреди, които е трябвало да се отстранят в сервиз.
Според германското законодателство новите коли се проверяват за първи път, след като станат на три години, а по-старите трябва да минават на преглед на всеки 24 месеца.
Докладът на TÜV за 2013 г. сочи, че делът на неизправните автомобили, засечени в пунктовете за технически прегледи, се е увеличил от 15,7% до 20%. Подобен процентен дял е имало през 80-те години на миналия век.
Проблеми със светлините са били най-честата причина за провал при прегледа.
Експертите изтъкват нарастващата средна възраст на автомобилите по германските пътища. През 2003 г. колите са били средно на 7,4 години, а сега - 8,5 години.
Това означава, че като цяло колите служат на собствениците по-дълго време, но това води и до повече потенциално неизправни превозни средства във всекидневна употреба.
От колите, които са на три години и по-малко само 6,1% са се провалили на теста за първи път спрямо 25% при 11-годишните. Статистиката сочи, че обикновено е по-вероятно стари автомобили да участват в катастрофи.
За доклада си инженерите от TÜV са проучили документите на над осем милиона автомобила.
Дефектите при произведените в Германия автомобили са били под средното ниво.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!