С хемата за подобряване живота в градовете са включени и нормалните велосипеди, макар електрическите да имат огромна роля за преминаване от четири на две колела в големите градове в Европа.
Както съобщава The Times, пълната субсидия от 4000 евро се предоставя на хората с по-ниски доходи, живеещи в нискоемисионните градски зони. По-платежоспособните хора също ще получават субсидия, но съобразена с доходите им. Тези, които искат да закупят нов електрически велосипед, но не са готови да се откажат от замърсяващия си автомобил, ще получат до 400 евро.
Анкета: половината германци са готови да не карат колите си веднъж седмично
Тази мярка цели да свали гражданите от автомобила и да ги качи на по-екологични транспортни средства. Задръстванията са другият фактор, който кара градските власти, особено тези в Париж, да предлагат различни финансови поощрения. Във френската столица се дават 500 евро за покупка на е-велосипед или сгъваем конвенционален велосипед.
Нещо повече, доставките в Париж са много бавни с конвенционалните „баничарки”, докато доставките с е-велосипеди са по-бързи и стават все по-популярни. Кметът на Париж Ан Хидалго води агресивна политика за превръщане на френските улици по-приятелски за велосипедистите, пешеходците и всякаква друга форма на алтернативен на автомобилния транспорт.
Още по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!