А мериканският автомобилен гигант „Форд“ обяви сътрудничеството си с производителя на кетчуп „Хайнц“.
Макар бизнесът на двете компании да изглежда много различен, оказа се, че те имат пресечна точка – обелките от домати.
За „Хайнц“, който преработва годишно от около 2 млн. тона домати, това означава, че ще се отърве лесно – а и с печалба – от нещо, което за него е само страничен продукт.
„Форд“ пък смята да прави от изсушените доматени обелки „биопластмаса“
и така да намали зависимостта си от продукти, производни на петрола – каквато „нормалната“ пластмаса е.
Тази стъпка, освен икономически изгодна, би била и в полза на околната среда.
"Целта ни е да разработим здрав и лек материал, който да отговаря изискванията в автомобилната промишленост и при това това да способства за намаляване на вредното въздействие върху околната среда", отбелязва Елън Лий от отдела по разработка на пластмаси към „Форд“.
Засега работата по използването на страничните продукти, оставащи при производството на кетчуп е в съвсем ранен етап, но в недалечно бъдеще може да се окаже, че части в колите ни –
като кабелни връзки или покритията на отделенията за дребни вещи в купето, са изработени всъщност от домати...
Иновацията вече дори има свой собствен слоган: „Вие казвате „домат“, а ние – „домавт“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!