О тговарящият за електрическите автомобили на Ford казва, че планът на компанията за изцяло електрическа гама в Европа е бил „прекалено амбициозен”, затова компанията ще продължи да предлага гама от хибриди на фона на спадащия интерес към EV.
Марин Гяя (Marin Gjaja), главен оперативен директор на подразделението Model E, казва пред Autocar, че Ford вече не планира да спре продажбата на автомобили с ДВГ в Европа в края на десетилетието, както заяви през 2021 г. Като причина той посочва „несигурността” около търсенето и законовите разпоредби, свързани с електромобилите.
Ford Tourneo Courier: MPV гени и SUV излъчване (видео)
Гяя цитира колебливото отношение към електромобилите от клиентите – подхранвано от високите разходи за батерии и премахването на правителствените стимули – като основната причина за подновения фокус върху хибридните задвижвания, които в момента се предлагат в Puma, Focus и Kuga. Попитан дали компанията преосмисля своите EV амбиции за 2030 г., Гяя отговаря:
„Мисля, че клиентите гласуваха и ни казаха, че това е твърде амбициозно, мисля, че всички в индустрията разбраха това по трудния начин. Бих казал също, че реалността има начин да ви накара да коригирате плановете си.”
„Не смятаме, че преминаването към изцяло електрическа гама до 2030 г. е добър избор за нашия бизнес или особено за нашите клиенти“, добавя той.
Ford наскоро показа новия Capri като своя трети електрически автомобил за Европа, след Mustang Mach-E и Explorer, и ще представи електрически версии на Puma и Tourneo Courier през следващата година. В средата на 2025 г. Focus ще се присъедини към Fiesta в пенсиониране, оставяйки Tourneo, Mustang, Puma и Kuga като единствените автомобили с ДВГ на марката в продажба.
Още по темата може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!