Н е са много автомобилите, оставили такъв отпечатък върху света на надпреварите за издръжливост, какъвто прави Ford GT40. Мечтата на един американски магнат да затвори устата на един европейски мечтател води до това, че GT40 излиза на пистата е печели четири поредни титли в „24 маса на Льо Ман”.
Американският триумф започва през 1966 г. с троен подиум за Ford GT40, с което прекъсва петгодишната доминация на Скудерията в надпреварата за издръжливост. Но този успех не успокоява инженерите в Диърборн, които залагат на алуминия и преработват изцяло шасито за сезон 1967. Оборудван с прословутия двигател 427 V-8 (7L) и трансмисия със собствено охлаждане, пренасяща мощността към задните колела, Дан Гърни и Ей. Дж. Фойт печелят безапелационно изданието през 1967 г.
Днес, за да отпразнува именно този успех, Ford представи върховната пистова бегачка GT40 MK IV, което ще бъде произведена в тираж от 67 бройки. Всяка една се продава за $1,7 млн.
И тя, подобно на оригинала от 1967 г., е по-дълга от уличния модел. Задвижването е поверено на 6-цилиндровия битурбо EcoBoost двигател с мощност 800 к.с., състезателна трансмисия, фокусиран върху аеродинамиката екстериорен дизайн и шаси с удължено междуосие.
Още по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!