П рисъствах лично на премиерата на новия Ford Explorer в Холандия през пролетта на миналата година. Тогава компанията обяви плановете си за електрификация на цялата си гама, стъпка в която бе и Explorer Plug-In Hybrid. Продажбите му стартираха в края на 2019-а, но едва сега моделът вече може да бъде видян в шорумовете на марката в Европа. Проблемът е, че в Германия той ще струва 76 000 евро, колкото е и BMW X5.
Моделът е претърпял леки промени междувременно, като от Ford са се концентрирали върху задвижването. Explorer Plug-In Hybrid комбинира 3,0-литров EcoBoost V6 бензинов двигател с електрически мотор, генератор и литиево-йонна батерия с капацитет 13,6 kWh. Така комбинираната мощност е малко по-висока от предварително обявената и вече е 457 к.с., но пък въртящият момент от 825 Нм е малко по-нисък. Тези параметри правят от Explorer Plug-In Hybrid най-мощният хибрид на Ford.
Хибридът може да измине максимум 42 км само на ток (по цикъла WLTP), като средният разход на гориво е 3,1 л/100 км, което се изразява в 71 г/км емисии СО2.
Батерията може да се зарежда от 230-волтов контакт за около 5,50 ч. Процесът се намалява до 4,20 ч от от зарядно Ford Connected Wallbox или обществена зарядна станция.
Двигателят EcoBoost е свързан стандартно с 10-степенна автоматична трансмисия. Моделът разчита на Intelligent All-Wheel Drive и Terrain Management System със 7 режима на задвижване. Моделът може да тегли до 2500 кг прикачен товар, като на борда му има място за 7 човека.
Предлаган в нива на оборудване Platinum и ST-Line, Explorer Plug-In Hybrid е оборудван стандартно с 10,1-инчов сензорен екран (вертикален) за инфо-развлекатената система SYNC3, както и с 12,3-инчов приборен дисплей, модел Ford Pass Connect, 3-зонов климатроник и аудио система B&O Sound System с 14 високоговорителя.
Всичко това си има цена, която в този случай възлиза на 76 000 евро за ST-Line и 77 000 евро за Platinum в Германия. Проблемът е, че на същата цена германците имат като избор и BMW X5 xDrive 45e, чиято цена започва от 77 300 евро. Плюсът за Ford е, че неговият модел е много по-мощен. Баварският хибрид е 394 к.с. и 600 Нм.
Базовият Mercedes-Benz GLE 350 de с 2,0-литров турбо дизел и ел. мотор (320 к.с. и 700 Нм) започва от 75 565 евро, а Audi Q7 55 TFSI e с бензинов турбо V6 3,0 TFSI, генериращ 381 к.с. и 600 Нм, стартира от 75 700 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Новата батерия на Tesla може да изравни цените на ДВГ и е-колите
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!