Е моциите и адреналинът карат човек да се чувства жив. Едни ги намират в режещия звук на 12 000 об/мин на мотоциклетите, други в ненормално скъпите и ексклузивни спортните автомобили. Има и един междинен вариант, който винаги ми е бил любим и далеч по-достъпен – т. нар. горещи хечбечи (hot hatches). Проблемът им е, че те все повече губят пазарна територия и присъствие, измествани от повдигнатите си братовчеди. VW Golf GTi си остава на пазара, но все повече клиенти се насочват към T-Roc R. Същото важи и за Hyundai i30N, но клиентите предпочитат повдигнатите каросерии, а там го има Kona N.
И двата кросоувъра разчитат на 2,0-литрови турбо бензинови двигатели с по 300 и 280 к.с. съответно, и двата с автоматици, като моделът на VW е и със задвижване на четирите колела. Приличат си и по цената: T-Roc R започва от 81 000 лв. с ДДС, а Kona N – от 80 000.
В тази елитна група влиза още един играч, който ме плени с дизайн и нрав – Puma ST. Отстъпва съществено като мощност, но е и много по-лесно оправдаем пред съпругата, тъй като стартовата му цена в Германия е с 20 000 лв. под тази на споменатите два модела (31 800 евро) (роднит представител все още няма цена). Така с чиста съвест човек може да кара децата на детска градина през седмицата, а през уикенда да се качи към Боровец, за да се позабавлява той като малко дете в снега. Е, съпругата може да мрънка от време на време за тези „неудобни” Recaro с високи бордове, но от край време съм убеден, че колкото „по-неудобни” са седалките, толкова по-голямо е удоволствието, което изпитвам зад волана. А това удоволствие ST усилва с още един фактор – ръчната си скоростна кутия, която винаги е била гарант за емоции зад волана на горещите, в този случай – кросоувъри.
Sport Technologies отново са оправдали основната си философия, а именно създаването на достъпен за масовите шофьори дух на победите по световните трасета. Още повече, че тази година започна повече от ударно за компанията, която навлезе в новата хибридна ера на WRC с гръмка победа на Себастиен Льоб зад волана именно на Puma.
Разбира се между Puma-та на Льоб и тази, която карам аз общото е само името, но духът и смисълът е еднакъв. В първия случай екипът на Ford е на лов за световна титла (след дълго прекъсване), а във втория – пумата излиза на лов за ентусиасти, които искат да изпитат добрите стари емоции зад волана, които да нямат нищо общо с термини като капацитет на батерията, автономен пробег, разход, измерван в kWh.
Между другото ловът също е начин за адреналинова инжекция в кръвта, а най-разпространеният хищник от семейство котки знае как да ловува. Без това предисловие словосъчетанието „компактен SUV” веднага би охладило ентусиазма на хората, които, в началото на 2022 г. все още, колкото и да е странно, гледат на шофирането и като забава. Но Puma ST вероятно е дори по-забавна и емоционална от Fiesta ST.
Един от доводите за горното твърдение е дизайнът. Без никакво притеснение ще заявя, че Puma е най-привлекателният като дизайн модел в гамата на Ford Europe, а Puma ST просто приковава погледа.
Целият тест драйв на Puma ST може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!