"Форд" показа най-популярния си модел - "Фокус", с нов икономичен двигател. Агрегатът от серията EcoBoost е най-малко лакомият бензинов мотор на марката досега.
Въпреки скромния си работен обем, двигателят, който се предлага в два варианта, е способен да развие
впечатляващата мощност от 100 или 125 к.с. -
благодарение на принудителното си пълнене.
Инженерите от "Форд" подчертават и миниатюрните му физически размери - 3-цилиндровият агрегат се побира на толкова място, колкото заема един лист хартия формат А4.
Да се разработи толкова малък и ефективен двигател, който осигурява добра мощност и удоволствие от управлението, за автомобил от класа на "Фокус" изглеждаше невъзможно само до преди няколко години, коментираха от "Форд". По-слабият вариант има разход от 4,8 л гориво на 100 км, а по-мощният харчи с 0,2 л повече. Двигателят има и ниски стойности на отделяните вредни емисии - 109 г/км и 114 г/км СО2.
Високият въртящ момент от 170 Нм,
постигнат между 1400 и 4500 об./мин. (или между 1400 и 4000 об./мин. при версията със 100 к.с.) поддържа икономичен стил на управление и доставя удоволствие от шофирането и ускорението като на дизелов автомобил.
Двигателят, освен във "Фокус," ще се предлага и за C-Макс и B-Макс по-късно тази година, а след това и в други модели.
Новият агрегат се присъединява към 1,6-литровия бензинов EcoBoost и към 1,6-литровия дизелов TDCi двигател, които носят емблемата ECOnetic - подмарката на "Форд", запазена за най-икономичните модели.
Над половината от продадените нови автомобили "Форд" тази година всъщност ще са от ECOnetic серията. Очаква се те да се увеличат до 2/3 през 2013 г.
Сред технологиите, с които тези модели разполагат са: затваряне на предната решетка, което автоматично я настройва за по-добра аеродинамика, когато е нужно и възможно; регенеративно зареждане; системата Ford Eco Mode - интелигентен съветник за екологично шофиране; индикатор за предавките, който показва най-подходящия момент в оборотите за смяната на скоростите.
На изложението в Женева "Форд" показа и друга важна новост в гамата си -
електрическия "Фокус"
С едно зареждане, който може да трае само 3-4 часа, той осигурява пробег от 160 км, при същото динамично пътно поведение като задвижваните с гориво модели.
От конвенционалните си братя той обаче се отличава с по-безшумната си работа, което допринася за общия комфорт при шофиране.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!