В последните дни особено интересна тема е желанието на Северозапада да се отдели от България и да се присъедини към Румъния. Това, естествено, е поредната „журналистическа” новина, но тя ме натъжава. Много при това, тъй като аз съм от Видин и добре знам какво е състоянието на града и целия регион. Става ми още по-тягостно при мисълта, че Ford EcoSport, който карам на международния тест драйв в Португалия, е произведен на по-малко от 100 км от родния ми град.

И докато един министър си упражнява дар словото да обяснява, че сме били могли да произвеждаме електромобили, аз завиждам на румънците. Наистина, там не се опъват ластици, а се действа. И докато повечето от вас смятат, че там се произвежда само Dacia (по над 300 000 годишно), то ето ви още един автомобил, който се произвежда в Румъния. С отлично качество, защото именно качеството на досегашния модел, произвеждан в Индия, тежеше на EcoSport. Но този недостатък е неутрализиран.

ВИЖТЕ НОВИЯ FORD ECOSPORT НА ФОНА НА АТЛАНТИКА В ПОРТУГАЛИЯ

Преди около 5 години посетих завода на Ford в Крайова. Още тогава компанията бе вложила към 900 млн. евро в него, а за старта на производството на EcoSport е добавена инвестиция в размер на 200 млн. евро.

Посочвам инвестициите, защото доста се подразних, когато прочетох информация в „24 часа”, че министърът на икономиката Емил Караниколов заявява, че се преговаряло с три водещи автомобилни концерна за построяването на завод за електрически коли у нас. Би ми се искало това да се случи, но не го вярвам. Причината е, че освен сухата пара за инвестиция, в нашата страна трябва да има доставчици. А у нас се правят само електроника, еърбегове и кожени седалки. За разлика от това, заводът в Крайова работи с над 42 доставчика, повечето от които румънски. И освен изцяло обновения EcoSport, там се правят по около 200-ина хиляди двигателя.

Stop&Go;: пътен просвет: 190/160 (бензин/дизел); ъгъл на заход и отход: 21 и 33,3 градуса; обем на багажника: 356 л (макс.); диаметър на завой: 10,6 м.
Stop&Go;: пътен просвет: 190/160 (бензин/дизел); ъгъл на заход и отход: 21 и 33,3 градуса; обем на багажника: 356 л (макс.); диаметър на завой: 10,6 м.

Част от тях задвижват и изцяло обновения EcoSport. В Крайова се набляга на многократно награждавания 1,0 EcoBoost с две мощностни версии, като аз се радвам на тази със 140 к.с. и 6-степенна механична кутия. Базовата версия е с мощност 125 к.с. и може да се поръча и с 6-степенна автоматична трансмисия, но само с предно предаване.

Радвам се, защото по традиция организаторите на теста на Ford се бяха постарали да ни прекарат по много живописен маршрут покрай Атлантика, изобилстващ от завои. Ок, EcoSport не е много спорт, но пък за сметка на това бензиновият 3-цилиндров мотор показа завидна икономичност и гъвкавост, която ми позволява да атакувам завоите доста агресивно. Височината на модела се усеща в завоите, но въпреки това возията му е много стегната и удовлетворяваща. За това спомага и ниското тегло на модела от само 1250 кг.

Също толкова удовлетворяващ е автомобилът, погледнат отвън. EcoSport е фейслифт на модела, появил се през 2014 г., но промените са огромни, на места дори драстични. Това се обяснява с факта, че той претърпя критики при появата си в Европа, свързани предимно с интериора и материалите, но обновеният модел няма нищо общо по тази параметри с досегашния. А дизайнерите са използвали случая, за да го направят още по-атрактивен за окото.

И това наистина е така. От пръв поглед е видна съществената разлика, като отпред модела е тотално променен и вече е в стила на средноразмерния Kuga и големия Edge. Дизайнът е доминиран от нова, голяма, трапецовидна предна решетка и характерни ъгловати фарове, които вече могат да бъдат ксенонови и включват стилни LED дневни светлини. Ъгловати гнезда на фаровете за мъгла допълват предния профил на автомобила.

Dacia Duster прави качествен нов скок (тест драйв)

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

И ако отпред усещаме, че спортистът на Ford е „помпал” анаболи, отзад нещата са по-сдържани и елегантни. Задната броня и светлините са видоизменени, като е запазено характерното странично отваряне на вратата на багажника. От нея обаче е премахната резервната гума. Моделът се предлага с 12 дръзки екстериорни цвята, като има възможност и за избор на контрастиращ покрив, какъвто в този сегмент винаги съм препоръчвал.

Тук трябва да отбележа наличието на варианта ST-Line, чийто дизайн е и най-атрактивен при EcoSport. Това се дължи на стандартните брони и странични протектори, рейки на покрива и рамки на предните фарове с покритие в черен цвят, 17-инчови алуминиеви джанти.

Но най-кардиналната промяна е в интериора. Оборудването на ST-Line се отличава с няколко характерни добавки (скосен волан, седалки с частична кожена тапицерия и вложки от екологичен велур, направен от рециклиран полиестер, облицовани с кожа лост на ръчната спирачка и топка на скоростния лост, спортни педали от неръждаема стомана), но за мен важно е общото усещане. А то е на много по-качествен като изработка и материали интериор от преди.

EcoSport вече предлага много по-улеснено управление на контролните уреди, меки на допир материали, нова централна конзола, която е по-ергономична от преди. Над нея е разположен 8-инчов сензорен дисплей (в горните нива на обзавеждане), като общата конфигурация на таблото следва оформлението на интериора във Fiesta. Седалките са с нов дизайн с цел подобряване на комфорта, но в завоите им липсва достатъчна странична опора.

Мястото за краката на задните седалки не е от най-добрите в класа. Обемът на багажника (334 л) също не е огромен, но пък чрез регулируемия във височина под на багажника, който може да бъде повдигнат за скрито съхранение или снижен, може да го конфигурирате според различните си нужди.

От компанията изтъкват качествата и на усъвършенстваната си инфоразвлекателна система SYNC 3, която е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Нова е и аудиосистема B&O PLAY, предлагана с 10 високоговорителя.

Сред новостите задължително трябва да изтъква изцяло новия 4-цилиндров EcoBlue дизел с обем 1,5 литра. Той работи с нискоинерционен турбокомпресор за по-бързи и по-контролируеми реакции, изработен от материали, използвани в ракетните двигатели, предназначени за приложения при високи температури. Агрегатът генерира мощност от 125 к.с. и 300 Нм въртящ момент, а по заводски параметри харчи средно 4,5 л/100 км. Моторът върви в комплект със задвижване на 4-те колела, но не може да се поръча с автоматик. Трансмисията е 6-степенна механична. Интелигентното задвижване 4х4 следи сцеплението на колелата с пътната настилка и може да регулира подаването на въртящ момент към предните и задните колела в съотношение до 50/50 за по-малко от 20 милисекунди. Системата се справя много добре на хлъзгави настилки и щеше да е добре, ако беше на разположение и в пясъка. А по атлантическото крайбрежие пясък много. За проблемите в пясъка „помогна” и вертикалната пластмаса под предната броня, сложена там да снижава шума, но неподходяща, ако решиш да правиш снимки на океанския бряг.

Що касае цената, EcoSport заема задоволителни позиции, но все пак е с 1000 лв. по-скъп от законодателя Captur. С бензинов двигател със 120 к.с. и автоматик френският модел струва 39 890 лв. с ДДС, докато аналогичната версия на EcoSport излиза 40 900 лв. Повече, но пък Ford винаги може да контрира, че предлага версия с 4х4 задвижване.

Технически характеристики:

Ford EcoSport 1,0 EcoBoost 140

Размери

Дължина, мм: 4096

Широчина, мм: 1816

Височина, мм: 1653

Междуосие, мм: 2519

Собствено тегло, кг: 1250

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 140 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 1800 при 1500-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 188

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,8

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 119

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 39 000 (Titanium)

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Трима убити и 11 ранени при стрелба в препълнен нощен клуб в Ню Йорк

Свят Преди 8 минути

"Това е ужасяваща стрелба в град Ню Йорк“

Тази напитка ще ви спаси от камъни в бъбреците

Тази напитка ще ви спаси от камъни в бъбреците

Любопитно Преди 1 час

Подробности четете в следващите редове

<p>Голям пожар и 250 евакуирани в Галиполи</p>

Голям пожар и 250 евакуирани в Галиполи

Свят Преди 2 часа

Пожарникарите работиха през цялата нощ, а 12 самолета и 18 хеликоптера се включиха отново в гасенето на зазоряване в операция с участието на 900 души

<p>Откриха телата на двамата изчезнали в морето край Слънчев бряг</p>

Откриха телата на двамата изчезнали в морето край Слънчев бряг

България Преди 3 часа

Двамата изчезнаха в бурното море край хотел „Вянд“ в четвъртък

114-годишна жена разкри храната, която според нея е причина за дългия ѝ живот

114-годишна жена разкри храната, която според нея е причина за дългия ѝ живот

Любопитно Преди 4 часа

„Никога не споря с никого, слушам и правя това, което ми харесва“, каза столетницата

Пълно слънчево затъмнение догодина, ще го наблюдаваме ли в България

Пълно слънчево затъмнение догодина, ще го наблюдаваме ли в България

България Преди 4 часа

Догодина слънчево затъмнение ще обхване Европа - как и къде да го видите

Връх Мусала

Млад мъж е загинал край връх Мусала

България Преди 5 часа

Вчера в 13:07 ч. е подаден сигнал за мъж, който е паднал и е в безсъзнание

<p>Какво написа Мелания Тръмп на Владимир Путин</p>

Разкриха съдържанието на писмото на Мелания Тръмп до Владимир Путин

Свят Преди 5 часа

Писмото от първата дама на САЩ беше лично доставено от президента Доналд Тръмп по време на срещата му с руския лидер в Аляска

Владимир Путин

Fox News: Владимир Путин не скри раздразнението си от настойчивостта на медиите в САЩ

Свят Преди 6 часа

За президента Тръмп подобно медийно внимание не беше нищо необичайно, но Путин сякаш ясно заяви, че е недоволен от това, което вижда

Руб ал-Хали: До 60 градуса денем, нощем мраз в празното каре

Руб ал-Хали: До 60 градуса денем, нощем мраз в празното каре

Свят Преди 6 часа

До 60 градуса през деня, смразяващ студ през нощта

ПОжарът край Българово

Има арестуван за пожара край Българово, стихията е овладяна

България Преди 6 часа

Пожарът е тръгнал от запалени огньове в дворовете на 2 къщи.

<p>Днес е Мироновден: легенди, вярвания и обичаи в България</p>

Днес е Мироновден: легенди, вярвания и обичаи в България

България Преди 6 часа

На 17 август Православната църква почита паметта на свети мъченик Мирон

<p>Тип А личности: кои зодии обичат всичко да е по техния начин</p>

Тип А личности: кои зодии обичат всичко да е по техния начин

Любопитно Преди 7 часа

Проверете дали и вие сте сред тях

<p>30% от разходите ни отиват за храна, цените се повишават</p>

30% от разходите ни отиват за храна, цените се повишават

България Преди 7 часа

Българите ядат повече зеленчуци, плодове, месо и кисело мляко, но по-малко сирене

Ужасяващата катастрофа между автомобил и автобус в София

Съдът гледа мярката на шофьора, който се вряза в автобус в София

България Преди 7 часа

Повдигнато му е обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост

Владимир Путин и Доналд Тръмп на срещата в Аляска

Гаф в Аляска: Забравени документи разкриват детайли от срещата Тръмп-Путин

Свят Преди 8 часа

Осем страници, които изглежда са били подготвени от американски служители и случайно оставени след срещата, съдържат точни места и часове на провеждане, както и телефонни номера на служители на американското правителство