Н ай-голямата безплатна телевизионна реклама е излъчена в ефира на 17 юни 1994 г., когато телевизионните мрежи прекъсват петия мач от финалите на NBA, за да покажат на 95 млн. зрители полицейско преследване на бял Ford Bronco на опразнена калифорнийска магистрала.
На задната седалка седи звездата на NFL О. Дж. Симпсън, който заплашва, че ще се самоубие. Днес до самоубийство може да стигнат всички онези, които не могат да направят заявката си за шестото поколение на Bronco, дебютът на което в САЩ вероятно може да се определи като едно от най-значимите автомобилни събития през 2021 г.
По-важното в случая е, че Ford обяви, че от 2023 г. избрани пазари на Стария континент ще получат ограничени количества от модела. Този ход има една цел: да трупа активи към имиджа на марката, който понесе доста удари през последните години в Европа. Родният представител на марката вече е осигурил и „развързал” първите четири бройки за България, каза достоверен източник от „Мото Пфое”. Цената му е сериозна, колкото на аналогичен Land Rover Defender. Но проблемът е друг: невъзможност да се отговори на търсенето, парите очевидно са без значение.
Ще ви разкажа защо това е така. Първата причина е, че на хората (особено на тези с пари) им писна да слушат други хора в Брюксел, как ще им забранят това и онова. Особено ако няколко дни по-късно същите тези кажат, че може и да не им го забранят, ако са послушни.
Заради политическите ходове стигнахме дотам, че дизел стана мръсна дума (докато в Щатите Ford пусна 6,7-литров V6 дизел с 1632 Нм въртящ момент), а 4-цилиндрови двигатели вече се монтират в автомобили за по половин милион лева. Да не говорим, че е почти невъзможно да намериш SUV, който да не те изостави при първото по-сериозно препятствие на пътя. Това (и редица други причини) доведе до възраждане на носталгия към тежките офроуд машини, които радват собствениците си със зачеркнати от политиците качества.
Това е причината най-богатият човек на Острова да направи тежък офроудър почти от нищото, Eneos Grenadier. Това е причината, заради която европейците завиждат на американските клиенти, които се радват на възродената икона Bronco, с която могат директно да орат нивата (пробвах, може), без да се налага да се прехвърлят на трактора.
За заклетите фенове на модела причина е историята му, а за тези на марката – успокоението, че Jeep Wrangler най-после отново има достоен конкурент. За неутралните клиенти – гъвкавостта за персонализации с твърд (демонтируем) и мак (сгъваем) покрив, версии с 2 или 4 врати, демонтируеми врати.
Късите надвеси, изтеглените в четирите края на каросерията големи колела, широката стойка и кубообразните линии (това е американската версия на „кубчето”, като дори звукът при затваряне на алуминиевите врати наподобява този на G-Class) придават на Bronco този мощен дизайн, който приковава погледите на всички. Това е автомобил, за който собственик на наточен CLS ми казва на една бензиностанция: „Жестоко е Ford-чето [да му простим умалителното], на вид кърти”.
Кърти не само на вид, но той е първото, което грабва въображението. Предницата се отличава с широката радиаторна решетка, кръглите фарове и широкия надпис. Квадратните панели на каросерията, не малка част от които алуминиеви, са гарант на този мощен вид на типичен офроудър.
Моделът се отличава и с много прости, но функционални елементи, като пластмасовите арки на калниците с крепежни елементи за бързо демонтиране и персонализиране, държачи в горната част на калниците, които ориентират водача при маневриране и подпомагат фиксирането на по-дълги товари с тегло до 86 г.
Целия материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!