З а разлика от други подобни класации списанието не отчита капитализацията на компанията, тъй като тя е доста далеч от реалната стойност на марката. Ето защо, например, в този рейтинг не фигурира името на Tesla. Няма и компании, които не присъстват на американския пазар.
При изчисленията са отчитани продажбите за последните три години, както и печалбата спрямо количеството произведена продукция или услуги.
От този списък сме извадили автомобилните компании, които фигурират в Топ 100 на Forbes. Най-скъпата автомобилна марка продължава да е Toyota, като стойността й според Forbes е $44,7 млрд. В общото подреждане компанията заема девето място. От 12-те авто концерна в Топ 100 единствено Hyundai записва спад от 2% на стойността си, докато най-големият ръст е на Mercedes-Benz – 18%. Марката е втора с оценка от $34,4 млрд., следвана от BMW с $31,4 млрд. (+9%).
Останалата подредба е както следва: Honda с $25,5 млрд. (+6%), Audi с 14,8 млрд. (+5%), Ford с 14,1 млрд. (+3), Chevrolet с 11,5 млрд. (+11%), Porsche с 11 млрд. (+14%), Lexus с 9,5 млрд. (+4%), Nissan с 9,4 млрд. (+5%), Hyundai с 8,7 млрд. (-2%) и Volkswagen със 7,9% (+16%).
Генералният победител в класацията е Apple, която е оценена на $182,8 млрд. Следващите гиганти са Google и Microsoft, а петицата завършват Facebook и Amazon.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
От проекта „Кортеж” ще се пръкне „народен всъдеход”
Изложението за суперавтомобили Cars & Coffee идва в България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!