"Фолксваген" показа новата генерация на своя SUV "Туарег", която ще направи официален дебют на изложението в Женева през март.
Със смяната на модела концернът от Волфсбург маха огромните V10 и W12 мотори от гамата. 10-цилиндровият дизелов двигател ще бъде наследен от V8 конфигурация с 4,2-литров работен обем.Новият нафтов топагрегат развива 340 к.с. максимална мощност и 800 Нм въртящ момент. С него "Туарег" ще харчи средно по 9,1 л/100 км, а вредните емисии ще възлизат на 239 г/км CO2.
По-малкият V6 TDI генерира 240 к.с. и 550 Нм при среден разход 7,1 л/100 км и 195 г/км CO2. Това е спад в консумацията с почти 2 л и намаление на емисиите на въглеродния двуокис с 49 г/км.
Много интересно предложение е версията Hybrid, която ще има разход от 8,1 л/100 км и емисии на CO2 от 193 г/км.
Задвижващият тракт е комбинация от бензинов V6 TSI с 333 к.с. и електромотор с 47 к.с.
580-те Нм на хибрида се предават към пътя през 8-степенна автоматична трансмисия, позволявайки максимална скорост от 240 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 сек.
Чисто бензиновата версия на "Туарег" пък разполага с 3,6-литров V6 FSI мотор с 280 к.с. и 360 Нм, а разходът й е малко под 10 л/100 км.
В допълнение към новите, по-икономични мотори VW e намалил масата на "Туарег" с над 200 кг.
Сега автомобилът е с 4,3 см по-дълъг, с 2 см по-нисък и с 4 см удължена колесна база.
Серийно колата идва с 4Motion система, работеща чрез Torsen диференциал с ограничено приплъзване.
Благодарение на тези системи "VW Туарег" може да катери склонове с ъгъл до 31 градуса.
За по-екстремните офроуд клиенти обаче се предлага V6 TDI 4XMotion модификация. Тя има ъгъл на атака от 45 градуса, блокируеми среден и заден диференциал, както и въртящ селектор за 5 различни режима на движение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!