Ф елипе Муноз е анализатор в Jato Dynamics. Последната му статия в Motor1.com буди доста въпросителни за искреността на компаниите, които през последните три години обясняваха колко е зле положението. Но се оказва, че тънат в разкош от огромните печалби, които реализират. За сметка на кого?
Точно така. За сметка на клиента. Анализът на Муноз показва, че през миналата година установените европейски играчи са спечелили почти 80 млрд. евро! Да им е честито, ние ще останем да чакаме истинското навлизане на китайските компании в Европа, за да видим дали и тогава този разкош ще продължи. Защото компаниите от ЕС имат среден марж на печалбата от 9,8%, докато китайските компании – 1,6%. И тези китайски автомобили ще дойдат в Европа.
Как компаниите заработиха огромните си печалби
Но да спрем със спекулациите. Ето конкретика от Фелипе Муноз. Той е анализирал 25 компании: 8 японски (Isuzu, Subaru, Honda, Toyota, Mitsubishi, Mazda, Nissan е Suzuki), 7 европейски (Ferrari, Mercedes, BMW, Stellantis, Volkswagen, Renault и Aston Martin), 5 китайски (BYD, Great Wall, Geely, Xpeng и NIO), три американски (Tesla, General Motors и Ford), Hyundai от Южна Корея и Tata от Индия, която е собственик на Jaguar Land Rover.
Най-важният резултат от анализа е, че европейските компании водят по отношение печалбата. През 2022 г. европейските компании са спечелили почти 79 млрд. евро ($87,3 млрд.) ход формата на оперативна печалба. Общите им приходи са били над 804 млрд. евро ($888,5 млрд.).
Това значи, че средната оперативна печалба е била 9,8%. Най-добрият резултат сред всички географски области, с 0,5 пункта по-висок спрямо 2021 г.
Част от обяснението се крие в способността на тези компании да превърнат проблема във възможност. Основната трудност на световния автомобилен пазар през 2022 г. бе кризата по веригата на доставки. Нямаше възможност да се поддържа високо производство, а клиентите трябваше да чакат дълги месеци, дори над година, за да получат новия си автомобил.
Това повлия негативно на продажбите, но даде възможност на компаниите да намалят инвентара си, да подобрят производствената ефикасност, а оттам – да увеличат печалбата. И производители, и клиенти се научиха да живеят в тази реалност. Но разликата е, че за клиентите това е финансова тежест, а за производителите – финансово облагодетелстване.
Колко печелят компаниите вижте на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!