И кономическите трудности в Европа застигат и автомобилната индустрия на континента. Финансовият клон на Volkswagen очаква печалбите да намалеят тази година, тъй като нарастващите лихвени проценти и инфлацията започват да натежават върху търсенето на автомобили.
Макар Continental да потвърди перспективите си за годината, германският производител на части заявява, че трябва да поеме около 3,5 млрд. евро допълнителни разходи за суровини, енергия и логистика, като цените на контейнерите за презокеански превоз са скочили 8 пъти в някои случаи.
Финансовият директор на Continental Катя Дуерфелд описа условията „по-скоро като ураган“ и прогнозира, че този натиск „няма да отшуми скоро“.
Свиквайте, дългото чакане за кола става новата реалност
Германската икономика - най-голямата в Европа - стагнира през второто тримесечие на фона на ръста на цените, недостига на доставки и заплахата от енергийни ограничения, в случай че Русия прекъсне газовите доставки.
Икономистите смятат, че рецесията е почти неизбежна през втората половина на годината. Икономиката на Великобритания вероятно се е свила през второто тримесечие и Bank of England сега счита, че страната влиза в рецесия, еквивалентна по мащаб на тази, наблюдавана през 90-те години на миналия век, започвайки през четвъртото тримесечие, докато кризата с разходите за живот се задълбочава.
Автомобилните производители успяваха да преодоляват тези проблеми от доста време.
Докато продажбите на автомобили в Европа спаднаха през миналата година, Mercedes-Benz, VW, BMW и други отбелязаха скок на печалбите, защото съсредоточиха ограниченото си производство върху модели с висок марж.
Някои производители, включително Stellantis и Mercedes, остават оптимисти, че могат да поддържат добри печалби през втората половина на годината.
BMW заяви миналата седмица, че поръчките остават високи, но предупреди, че няма да може напълно да надмогне нарастващите разходи за материали. А компаниите вече се готвят за тежка зима заради влошаващата се енергийна криза в региона.
Цените на електроенергията счупиха рекорди през последните седмици, след като Русия ограничи доставките на газ за Европа.
Продължаващата гореща вълна прекъсва водните пътища, които са необходими за превоз на въглища до електроцентрали и заводи. Германия вече заяви, че ще даде приоритет на доставките на газ за частни домове пред заводите, ако има недостиг, когато стане по-студено през следващите месеци. Други европейски страни вероятно ще предприемат подобни действия.
Още по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!