Н адпреварата днес е кой ще извади електромобил, колко милиарда ще бъдат инвестирани в електромобили, кога тези електромобили ще започнат да носят печалба. На последния въпрос единствено Карлос Гон, Изпълнителен директор на Renault-Nissan-Mitsubishi, отговаря, че „ние вероятно сме единствените, които печелим от продажбата на електромобили.” Логичният извод от тази констатация е: защо тогава се наливат милиарди в развитието им?
Този въпрос придобива още по-голяма сила, след като вече са ясни резултатите от проучването Mazda Driver Project, проведено съвместно с Ipsos MORI. В него са взели участие 11 008 човека от ключовите европейски пазари. От тях 58% вярват, че „бензиновите и дизеловите автомобили все още могат да предложат много иновации и подобрения.” В Полша този процент е цели 65, над 60% е той в Германия, Испания и Швеция.
Един от основните извади е, че клиентите не споделят мнението на много организации, твърдящи, че двигателят с вътрешно горене няма да играе роля в бъдещето на автомобила.
Това допълнително се подчертава от факта, че 31% от водачите се надяват, че „дизеловите автомобили ще продължат да съществуват”, като в Полша любовта към дизела е цели 58%. В същото време, средно 33% от водачите заявяват, че, ако текущите разходи са същите като на електрическите автомобили, те биха „предпочели бензинов/дизелов автомобил” – в Италия такова мнение изразяват 54%.
Макар темата автономност да набира все по-голяма популярност, само 33% от водачите „приветстват настъпването на автономните автомобили”, като тази цифра пада до 25% във Франция и Холандия.
Тези резултати идват като отправна точка за визията Sustainable Zoom-Zoom 2030 на Mazda, която трябва да комбинира най-доброто от двигателите с вътрешно горене с ефективните технологии за електрификация. В центъра на тази визия стои амбициозният проект SKYACTIV-X, първият в света бензинов двигател, при който горивото ще се възпламенява от компресия. Този нов двигател ще комбинира преимуществата на бензиновия и дизеловия двигател, за да постигне изключително ниски нива на отделяни вредни емисии, но придружени с висока мощност и ускорение.
Съвсем скоро ще ви разкажем от първо лице единствено число за технологията SkyActive 2, която се очаква да снижи разхода с 30% спрямо аналогичен мотор от поколение SkyActive 1. Тази технология също компресира бензина, за да го възпламени, а не да се използва свещ. Наш екип ще присъства на международен технологичен форум, на който ще бъдат демонстрирани предимствата на бъдещия двигател с вътрешно горене на Mazda. Очакваме това изживяване с нетърпение.
За финал ще оставим още няколко цифри от проучването на компанията. Средно 69% от водачите „се надяват, че бъдещите поколения ще продължат да имат възможността сами да управляват автомобила си”, като цифрата стига 74 в Полша и 70% във Великобритания, Германия, Франция и Швеция.
Проучването, обхващащо 11 008 участника, е проведено на 11 европейски пазара, като минимум 1000 са участниците от всеки пазар. Всички интервюта са били направени между 7 и 22 септември 2017 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Новият Kia Ceed е тук, за да застане срещу новия Focus
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!