О чаквахме решението на Европейската комисия по отношение повишаване на митата (от 10%) за вносните китайски електромобили за след Евро изборите, но тази новина ни изненада. В Брюксел е решено вносното мито да бъде вдигнато до 38,1%, считано от 4 юли. Ниво, което е много по-високо от предварително очакваното. Досега се смяташе, че максималната граница ще е 30%, дори анализатори си бяха стиснали ръцете за 25%, но сега вече е решено, пише Politico.
Китайската търговска камара в ЕС изрази „шока, дълбокото си разочарование и неудовлетворение от протекционистката мярка на ЕС“. Тя добави, че митата ще са „сериозна търговска бариера“.
Китайските марки искат двойно по-високи цени за колите си в Европа
Как китайците планират да бият Tesla и наследствените марки в Европа
Това решение на ЕС изглежда доста зле за Берлин, който изгуби дуела с Париж. Германия бе твърдо против ръст на митата, Франция – твърдо за. Причината е, че първите произвеждат и продават много в Китай, което ще ги засегне сериозно. От друга страна френските марки нито произвеждат, нито продават (поне не в някакви сериозни обеми) в Китай, затова искаха тази мярка.
Подробности по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!