Е вропейският пазар на евтини електромобили е „отворено платно” за китайските производители, смята Патрик Колер, Изпълнителен директор на френския доставчик на авто части Faurecia.
Коментарите на Колер идват на фона на представения от BYD електромобил Seagull, чиято цена в Китай е равностойна на малко над 10 000 евро. А не е само BYD, много са китайските марки, които планират навлизането или разширяване на дейността си на европейския пазар.
“Смятам, че атрактивна кола за китайските клиенти ще бъде атрактивна кола за европейските клиенти,” предава Automotive News.
Колер казва, че се е срещнал с шефовете на над две дузини китайски производители в Шанхай. Много от тях искат да продават в Европа.
Електрическият BYD Seagull шокира с цена от едва 10 000 евро
Заради тяхното „фантастично конкурентно предимство”, Колер предрича, че китайските производители може да продават по 1 млн. коли годишно в Европа, което представлява 8% пазарен дял спрямо миналогодишните продажби на континента.
Изложението в Шанхай и моделът Seagull са показали едно: китайските марки водят при производството на електромобили, които са ценово и технологично конкурентни в бюджетния клас.
„Seagull е поредното проявление на агресивния дефлационен натиск, идващ от (китайските) автомобилни производители“, казва анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас, прогнозирайки „по-агресивен натиск“ от страна на китайските компании да продават базови електромобили извън Китай.
Още подробности от анализа четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!