П ризнавам си: когато видях тази огромна радиаторна решетка на концептуалната Серия 4 – не ми хареса. Но сега също признавам: бъркал съм. Не ме интересува мнението на заклетите фенове на марката, но новата Серия 4 Купе изглежда дръзка, спортна и елегантна. И най-важното: изглежда различно спрямо останалите модели в гамата, както и спрямо конкурентите. Точно това ми липсваше през годините, не ми харесваше типа „матрьошка”, затова „четворката” изпъква и ми допада наистина много. Сега трябва да видим и реакцията на пазара, но смятам, че тя ще е позитивна, за разлика от мнението на феновете.

Ако оставим решетката настрани, новото BMW 4-Series изглежда едновременно елегантно и спортна по начина, по който BMW прави това през всичките тези години с двувратия вариант на 3-Series.
И ако отпред акцентът е агресия, то линията на покрива, характерната изпъкнала линия на профила и капкообразните стопове придават тази елегантност, която наистина разграничава новата „четворка” от другите членове на баварското моделно семейство.

Ще оставя прилагателните настрани, нека всеки сам решава за себе си. Преминавам към механиката. Моделът ще се предлага в общо шест модификации: три бензинови и три дизелови. Веднага изпъква топ версията BMW M440i xDrive Купе, първият M Performance вариант, предлаган в гамата на Серия 4. Редовият 3,0-литров „шестак” на М440i генерира 374 к.с. и 500 Нм.

Интересното е, че този двигател (както и всички дизели) се предлага с технология Mild-Hybrid, чийто 48-волтов стартер/генератор подпомага двигателя с вътрешно горене с допълнителна мощност от 11 к.с. В началото с два 4-цилиндрови мотора с обем 2,0-литра и мощност 184 и 258 к.с. Дизелите са 2,0-литров със 190 к.с., 3,0-литров с 210 к.с. и 3,0-литров с 340 к.с. Всички дизелови двигатели вече с двустепенно каскадно свръхпълнене.

Дизайнът на интериора е насочен към спортното изживяване при шофиране. Ориентирано към водача оформление на кокпита, нова инфоразвлекателна система с до 10,25-инчов контролен дисплей и опционално, напълно дигитално 12,3-инчово арматурно табло. Висококачествено оформено поле за управление на средната конзола.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Студени досиета: една от най-емблематичните S-класи
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!