Естественият подбор тласка Skoda Karoq напред (тест драйв)
Източник: Preso Petrov

А втомобилната еволюция е част от секундата на фона на общата, но развитието на автомобила е изключително бурно. Древното създание Йети изчезна завинаги, но на негово място се появи нова форма на живот: Karoq. Еволюционният въпрос е следният: ще му дадат ли четирите „очи” преимущество при естествения подбор?

Вероятно да, не успяха да го направят при Yeti, за който автомобил Томас Ингенлат казва, че е най-доброто му творение. А Yeti беше самобитен модел, който се открояваше от всички останали, но в най-добрите си години той се продаваше три пъти по-слабо от Tiguan. А Karoq? В Karoq няма много запомнящи се неща в дизайнерско отношение. Нещо повече, задницата му е идентична с тази на Seat Ateca, който се произвежда от Skoda. Но тоталната унификация е нещо, с което вече свикнахме всички.

РАЗГЛЕДАЙТЕ НОВАТА SKODA KAROQ В СНИМКОВАТА НИ ГАЛЕРИЯ

Най-интересното е, че самобитният Yeti не беше толкова търсен продукт, докато толкова приличащият си с Kodiaq и Ateca нов модел на Skoda ще се харчи като топъл хляб и ще е много, много по-близо до Tiguan, отколкото някога е бил Yeti. Karoq е по-близо до Tiguan и по други параметри: те са почти идентични на размери (външни и вътрешни), но по-важното е, че Karoq не отстъпва по нищо на Tiguan на пътя. В това се убедих в планината Осогово, която посещавам за пръв път, но пък завоите са много приятни за каране.

Източник: Preso Petrov

И макар приликите в дизайна да са ясно откроими, а повърхностите наглед опростени, оформлението на Skoda Karoq е доста по-сложно от първосигналното впечатление. Може и да не са основното, но изпъкналите ръбове са трудни за производство, а самите те придават на кросоувъра по-мускулесто излъчване.

BMW X3 е във върхова форма (тест драйв)

Dacia Duster прави качествен нов скок (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

И тук въпросните четириочни фарове позволяват вдигане на визуалния център на тежестта на автомобила, което прави модела да изглежда по-висок. Това е позволило и фаровете да се повдигнат по-високо от земята, което намалява шанса камъче да ги удари и счупи. Това решение чехите слагат към философията си Simply Clever — онези дребни на пръв поглед неща, които облекчават живота на пътниците и улесняват ежедневието в колата.

Източник: Preso Petrov

Но не дизайнът е този, който е най-важен в общата идеология на модела. Важното е, че Karoq вече играе наравно с големите в сегмента. Докато Skoda Yeti бе с цели 34 см по-къса от Toyota RAV4, то Karoq е с цели 16 см по-дълъг и 5 см по-широк от законодателя Nissan Qashqai. Голяма част от тези сантиметри са отишли в багажника. В общия случай обемът му е 521 литра, но при наличие на система VarioFlex за трансформация на задния ред седалки, обемът на багажника нараства до 588 литра.

Източник: Preso Petrov

Интериорът ми е добре познат. Не блести с някаква помпозност, но пък е изключително ергономичен. Всичко е много изчистено, линиите хоризонтални, материалите са приятни на допир. Тестовият автомобил е оборудван с повечето екстри. Аз обаче се впечатлявам от пластмасите и изработката. Другото е интуитивно подреденото пространство отпред. На трето място: от всички онези удобства, които Skoda нарича Simply Clever решения (около 30-ина на брой).

Източник: Preso Petrov

В областта на задвижването традиционно Skoda предлага от всичко по много. Моделът се предлага с два бензинови (1,0 TSI и 1,5 TSI) и три дизелови (1,6 TDI и 2,0 TDI, но последният е с две мощности) двигателя. По-мощният бензинов двигател се предлага във версия 4х2 и 4х4, същото се отнася за 2,0-литровия дизел със 150 к.с. Трансмисиите са две, но най-интересното е, че Karoq предлага комбинация, която много от конкурентите му не могат: мощен дизелов двигател със 190 к.с., 4х4 и автоматик. Това се предполага, че ще е и един от най-предпочитаните избори на нашия пазар. Но според мен не по-лош е по-маломощната версия със 150 к.с. на дизела.

Източник: Preso Petrov

Не се заблуждавам, че Karoq ще бъде каран извън пътя. Той и не може много, защото просветът му е 172 (176 с някои двигатели) мм, но това не е важно. Важно е, че опцията Driving Mode Select предлага по-добро сцепление при пресечен терен и хлъзгава настилка, тъй като при 4х4 версиите предлага режими Snow и Off-road (освен Normal, Eco, Sport). Самата програма променя работата на двигателя и DSG трансмисията, сервото на волана, климатика и други системи. В режим Snow се адаптира работата на ABS, ASR и ACC (според оборудването), както и контролният блок на двигателя.

В завоите Karoq се представя доста по-добре от Kodiaq, който е и доста по-тежък. Настилката бе доста хлъзгава, но исках да видя на какво е способен моделът. Знам, че това не е кола за спортно шофиране, но останах много приятно изненадан в посока пистите на Осоговската планина.

Източник: Preso Petrov

И накрая, ако все още не сте убедени в качествата на Koroq, ето едно неопровержимо, което обрича чешкия среден SUV на успех. Базовият Karoq с 1,0 TSI и предно струва 39 960 лв. с ДДС. Но кой си купува нов SUV с базово обзавеждане? Най-скъпият Karoq струва 63 640 в. с ДДС, докато аналогичният Tiguan (4х4, 7DSG, 190 к.с.) струва 76 550 лв. с ДДС. Разликата сами може да я сметнете. Но картинката става по-ясна, след като видите цената на най-скъпия Qashqai, който е законодател в класа: 64 590 лв. с ДДС. Малката разлика е, че той е без автоматик и дизеловият 1,6 dCi е само със 130 к.с. Ще спра до тук с ценовите сравнения, тъй като Karoq просто изпъква по този параметър. Или по-скоро трябва да кажа – и по този параметър.

Технически характеристики

Skoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 (A)

Размери

Дължина, мм: 4382

Широчина, мм: 2025 (с огледала)

Височина, мм: 1603

Междуосие, мм: 2638

Маса, кг: 1591

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 3500-4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 340 при 1750-3000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 195

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 138

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 55 480

 

- Ученици, трябва да сте по-самостоятелни! Вече сте в трети клас и скоро родителите ви няма да могат да ви пишат домашните.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Тръмп призова &quot;Хамас&quot; да приеме мирното предложение за Газа, какво отвърна ислямисткото движение</p>

Тръмп призова "Хамас" да приеме мирното предложение за Газа

Свят Преди 19 минути

Тръмп призова палестинците "да поемат отговорност за съдбата си"

МВнР изведе успешно 3 души от Газа, включително българи

МВнР изведе успешно 3 души от Газа, включително българи

България Преди 30 минути

Операцията продължи над 24 часа

<p>Триумфално посрещане за волейболните ни герои</p>

"Сребърните" момчета - гордостта на България се завръща у дома

България Преди 1 час

Тимът се прибира в София след историческото си представяне на Световното първенство във Филипините, където завоюва сребърните медали и се класира на второ място в света

<p>Промени в движението по АМ &quot;Хемус&quot; заради ремонт</p>

АПИ обяви: Промени в движението по АМ "Хемус" заради ремонт

България Преди 1 час

Движението ще се осъществява двупосочно в платното за Варна, като ще има по една лента за София и една в посока Варна.

Министър Гуцанов посреща на летище "Васил Левски" параолимпиеца Ружди Ружди

Министър Гуцанов посреща на летище "Васил Левски" параолимпиеца Ружди Ружди

България Преди 1 час

На шампионата в Делхи, Индия, Ружди спечели титлата в тласкането на гюле с нов световен рекорд от 12.94 м

Розетският камък

27 септември: Денят, в който Египет проговори – тайните на Розетския камък

Любопитно Преди 2 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Рядкото заболяване, което спира хората да изпитват страх

Рядкото заболяване, което спира хората да изпитват страх

Любопитно Преди 2 часа

Страхът е ключов за оцеляването ни - как живеят хората, които не могат да го усетят?

<p>Колко бързо ходите? Това може да предскаже инфаркт и смърт</p>

Ежедневната дейност, която може да разкрие възрастта на мозъка ви

Любопитно Преди 2 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Първият човек, който някога се е появявал по телевизията

Първият човек, който някога се е появявал по телевизията

Любопитно Преди 2 часа

"Това е първата телевизия и ще видиш, че ще бъде във всички домове в страната, и всъщност, по целия свят"

<p>30 септември: От пергамента към печата &ndash; книгата, която промени историята</p>

30 септември: От пергамента към печата – книгата, която промени историята

Любопитно Преди 2 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Слънчев вторник, след него – есен с обилни дъждове и застудяване

Слънчев вторник, след него – есен с обилни дъждове и застудяване

България Преди 2 часа

Минималните температури ще бъдат между 5° и 10°, за София – около 6°

AI в реалния свят: Новата индустрия за $100 трилиона

AI в реалния свят: Новата индустрия за $100 трилиона

Технологии Преди 2 часа

Основите вече са положени и това може да промени света

Суровият Изолатор отново отвори врати в “Игри на волята”

Суровият Изолатор отново отвори врати в “Игри на волята”

Любопитно Преди 8 часа

Груби грешки изпратиха Феномените на тежката локация

Радев: За 2024 г. стокообменът между България и Германия надхвърля 12,3 млрд. евро

Радев: За 2024 г. стокообменът между България и Германия надхвърля 12,3 млрд. евро

България Преди 8 часа

От Германо-Българската индустриално-търговска камара призоваха за повече предвидимост и устойчивост в отношенията между държавата и бизнеса

Съдът рестартира делото за Варненското езеро

Съдът рестартира делото за Варненското езеро

България Преди 11 часа

Съдебният акт подлежи на жалба или протест пред Варненския апелативен съд

Голямо предприятие във Велико Търново може да остане без разрешително

Голямо предприятие във Велико Търново може да остане без разрешително

България Преди 12 часа

Министър Генов припомни, че е предприел смяна на ръководството на екоинспекцията