Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)
Източник: Христо Петров

С лед доста скучния Megane III, екипът на Лоренс ван ден Акер направи поредната смела стъпка в правилната посока и Megane изпъкна силно в един предимно консервативен клас. Останах възхитен от новия модел при първата си среща с него, макар тогава да го карах с ветерана 1,5 dCi. Сега обаче исках да поразпусна малко сред прекрасните цветове на планината, но този път с 205 к.с., неудобни да седнеш в тях седалки и този прекрасен син цвят. А колкото по-трудно ми е сядането в седалката, толкова по-големи емоции ми носи автомобилът. Тази корелация е в сила винаги.

Имам си трасе със супер асфалт, много завои, отлично за снимки. Обикновено изключвам аудиото в автомобил, чиито седалки са с много високи странични бордове, но сега надувам системата Bose с Godsmack, подвластен от концерта на Съли Ерна. А и звукът на двигателя не е нещо впечатляващо. Заслужава си обаче пъргавината му, която ме кара да се усмихвам широко в завоите към Паничище.

Източник: Христо Петров

Най-откроимите черти на новия Megane са неговите светлини. Вече започвам да свиквам със C-образният светлинен подпис отпред с LED 3D-ефектни светлинни водачи, макар да продължавам да мисля, че са малко в повече. Абсолютно никаква забележка нямам към постоянно светещите задни LED светлини, които оформят уникален хоризонтален 3D подпис. Това за мен е най-силната черта от дизайна на Megane.

Вижте Renault Megane GT по завоите към Паничище

Той е най-широкият модел в класа, а тези стопове през цялата задница допълнително я „разширяват“, придавайки много самоуверена стойка на пътя. Визуалното впечатление в случая на GT подсилват няколкото дизайнерски трика, а именно хромът отпред, отзад и отстрани, черният гланц, констрастиращ на фона на страхотния син цвят, дифузьорът и двата трапецовидни ауспуха…

Източник: Христо Петров

Най-впачетляващи в интериора са дълбоките спортни седалки, които вече споменах. Не по-малко интересен е и вертикалният 8,7-инчов таблет на системата R-LINK 2, който е новост и дързък ход в този клас. Технологията Multi-Sense предлага избор между режимите Neutral, Sport, Comfort и Perso, като във версията GT, бутон R.S. Drive заменя бутона Eco, осигуряващ пряк достъп до режима Sport. При него се променя реакцията на двигателя и педала на газта, скоростта на смяна на предавките от EDC автоматичната трансмисия, контролира твърдостта на волана, осветлението в купето и изгледа на приборното табло.

Източник: Христо Петров

Заслужава да се отбележи интериорното изпълнение и качеството на материалите, които се усещат приятни при допир заради меката пяна, с която е облицовано арматурното табло, горните панели на вратите, вложките във вратите и подлакътниците. Сините бордове на седалките, коженият волан и контрастиращите шевове допълват цялостната атмосфера в интериора.

Източник: Христо Петров

Оставам с лош привкус в устата, виждайки цената на тестовия модел от около 57 000 лв., което е въз много. Феновете на марката обаче ще останат доволни, тъй като в едно могат да получат много атрактивна визия, отлично поведение в завои и пригодност за ежедневно използване с цялото семейство на борда. Лишил съм се от тази „тежест“ обаче, защото понякога имам нужда от простор да „подишам“. Правя го зад волана на подобен автомобил. Много бих искал той да е с механична трансмисия, но ще се задоволя и с автоматичната EDC, която в този случай е със 7 предавки.

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)
Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)
BMW 740d xDrive предлага разкош в излишък (тест драйв)
Его(истично)центрично изживяване в Mercedes-Benz SL500 (тест драйв)

Към нея са най-големите ми забележики, най-вече при включване на режима Sport. Очаквано оборотите се вдигат, но скачат до над 6000 об./мин, като виенето на двигателя е доста натоварващо. Нещата придобиват коренно различен образ, когато започна сам да сменят предавките с големите планки зад волана. Никакво удоволствие в режим D, но механичното превключване впечатлява с прецизност и бързина.

Източник: Христо Петров

Megane GT е бърз в завоите, разчитайки на система за завиване на четирите колела, която е новост в класа. Усещам автомобила по-прецизен и директен, като едновременно с това контрира недозавиването при влизане с по-висока скорост в завой. 4CONTROL намалява накланянето на купето, благодарение на специфичен, тръбен анти-рол бар, и регулира ъгъла на завиване на задните колела 100 пъти в секунда. Режимът Sport регулира калибрирането на кормилната система, дросела и управлението на двигателя/трансмисията, като воланът изисква 40% по-малко завъртане в сравнение с идентичен автомобил, но без 4CONTROL.

Източник: Христо Петров

При скорости под 80 км/ч и включен режим Sport, и под 60 км/ч в някой от другите режими, задните колела се завъртат в противоположната посока на предните. Това дава усещането за автомобилите с по-късо междуосие. Когато тези скоростни прагове бъдат надхвърлени, задните колела завиват в същата посока на предните колела, осигурявайки усещането за автомобил с по-дълго междуосие.

Източник: Христо Петров

Новият Megane GT е оборудван и със специфични нови пружини, амортисьори, анти-рол барове и кормилна система. Диаметърът на спирачните дискове е 30 мм по-широк спрямо този на Megane (320 мм отпред / 290 мм отзад), което е нормално предвид по-високата мощност и претенциите за спортни качества. Такива GT има и заради 1,6-литровият турбо агрегат с 205 к.с. и 280 Нм. Не е спринтьор, но пък усещането, което дава Launch Control системата играе по тънката струна на сензориката, с която се възприема автомобила. Същото се отнася и за Multi Change Down (бързо превключване на по-ниска предавка), две технологии, разработени от Renault Sport.

Източник: Христо Петров

Няма как обаче да скрия горчивия привкус, който следя постоянно на борд компютъра. Става въпрос за средния разход на гориво, който, дори при най-пестеливото ми шофиране с цел да видя колко мога да го сваля, не стигна до нищо по-малко от 11,9 л/100 км. В завоите ситуацията става притеснителна, скачайки до 13,5 л/100 км.

Източник: Христо Петров

Ако изключа разхода и работата на трансмисията в спортен (автоматичен) режим, останах силно впечатлен от визията и пътното поведение на Renault Megane GT. Най-важното е, че този автомобил има душа, усещаш го, че ти предлага нещо живо.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

Renault Megane GT TCe 205

Размери

Дължина, мм: 4359

Широчина, мм: 1814

Височина, мм: 1448

Междуосие, мм: 2669

Маса, кг: 1392

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1618

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 205 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 280 при 2400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 233

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,1

Среден разход, л/100 км: 6,0

Вредни емисии СО2, г/км: 134

Базова цена за модела, лв. с ДДС: 46 990

КОНКУРЕНТЪТ

Opel Astra 1,6 SHT 200

Размери

Дължина, мм: 4370

Широчина, мм: 1810

Височина, мм: 1485

Междуосие, мм: 2662

Маса, кг: 1350

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 200 при 4700-5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 300 при 1700-4700

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 235

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 6,1

Вредни емисии СО2, г/км: 141

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 41 005

-Къде си? -Изчезнах за малко да видя дали ще ти липсвам, ще усетиш ли отсъствието ми. -Я стига глупости. -Добре, шефе, идвам.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Земетресение в района на Сливен

Земетресение в района на Сливен

България Преди 5 минути

Земният трус е бил на дълбочина от 8.7 километра

Отбелязваме 146 години от приемането на Търновската конституция

Отбелязваме 146 години от приемането на Търновската конституция

България Преди 31 минути

Президентът, премиерът и председателят на парламента отправиха приветствия

<p>Двойка е арестувана за&nbsp;развъждане на екзотични котки в Испания</p>

Полицията арестува двойка за незаконно развъждане на екзотични котки в Испания

Свят Преди 44 минути

Акцията разкрива схема за контрабанда на екзотични видове

Ахинора качи снимка с пеликана Стойчо (СНИМКИ)

Ахинора качи снимка с пеликана Стойчо (СНИМКИ)

Любопитно Преди 54 минути

Ахинора е AI генериран образ, която се превърна в любимка на много хора у нас

<p>Съживяване на енергийните връзки с Русия след войната е &bdquo;илюзорно&ldquo;</p>

Белгия: Съживяване на енергийните връзки с Русия след войната е „илюзорно“

Свят Преди 1 час

"Фантазия е да вярваме, че от ден на ден можем да се върнем към обичайния бизнес с Русия"

Напрежение в Белград: Протестиращи студенти влязоха в сблъсъци с полицията

Напрежение в Белград: Протестиращи студенти влязоха в сблъсъци с полицията

Свят Преди 1 час

Те блокираха кръстовището на две улици в центъра на сръбската столица

Гледай „Нищо не може да те спре“ в кината от 9 май

Гледай „Нищо не може да те спре“ в кината от 9 май

Любопитно Преди 1 час

Режисьорът и продуцент на филма Ники Урумов продължава каузите от своята творба с лична инициатива

Пеевски: Този кабинет няма да падне

Пеевски: Този кабинет няма да падне

България Преди 1 час

Искам премиерът и министрите да се захващат да решават темите на хората, отсече лидерът на „ДПС – Ново начало“

<p>&bdquo;Страст за убийство&ldquo;: Арестуваха лекар за смъртта на 15 души</p>

„Страст за убийство“: Арестуваха лекар за смъртта на 15 души

Свят Преди 1 час

Прокурорите на Берлин казаха, че лекарят е имал „страст за убийство“

„Ще те убия някой ден“ - Подсъдимият по случая "Дебора" подава жалба срещу жертвата

„Ще те убия някой ден“ - Подсъдимият по случая "Дебора" подава жалба срещу жертвата

България Преди 1 час

Георги Георгиев ще депозира официална жалба до прокуратурата

<p>Вот, който може да&nbsp;<strong><span style="color: rgb(255, 0, 0);">разтърси</span>&nbsp;</strong>ЕС и НАТО&nbsp;</p>

Румънските изборни сценарии, които плашат Брюксел

Свят Преди 1 час

Проевропейският път е под заплаха от националисти, популисти и кандидати със съмнителни връзки, а балотажът обещава да бъде непредсказуем и съдбовен

Любов, драми и усложнения: Какво да очакваме от сезон 3 на „И просто ей така...“

Любов, драми и усложнения: Какво да очакваме от сезон 3 на „И просто ей така...“

Любопитно Преди 1 час

Дългоочакваният трети сезон ще направи премиерата си на 29 май по Max

Илиян Любомиров: Винаги съм искал да имам голямо семейство

Илиян Любомиров: Винаги съм искал да имам голямо семейство

Любопитно Преди 1 час

" Нищо не може да ме предизвика интелектуално така, както разговорът с малко дете"

<p>Шофираш бързо? Ето как ще те хванат сега&nbsp;</p>

Какво означава засичане на средна скорост: Как работи, колко струва и къде дебне

България Преди 1 час

Какво точно е средна скорост? Как работи? Колко ще е глобата? И как разберем къде има такива участъци? Ето всичко, което трябва да знаете – просто, ясно и разбираемо

Принц Уилям при посещението си в Естония за учението на НАТО

Принц Уилям бесен заради посещението на Хари в Украйна

Любопитно Преди 2 часа

Сега Хари е най-високопоставеният член на кралското семейство, посетил Украйна. Служителите по сигурността „твърдо отхвърлили“ перспективата Уилям да посети Украйн

Президентът Радев ще връчи знамето на 22-и ученически гвардейски отряд в Елин Пелин

Президентът Радев ще връчи знамето на 22-и ученически гвардейски отряд в Елин Пелин

България Преди 2 часа

Държавният глава ще приеме строя на младите гвардейци от Средно училище „Васил Левски“ в града