Е лектрическите автомобили са призвани да спомогнат за намаляване на замърсяването на въздуха, което причиняват автомобилите с двигател с вътрешно горене. Ново проучване показва, че електромобилите водят до увеличаване на замърсяването в Китай.
Китайското правителство е решено да направи страната лидер в областта на развитие и продажба на електрически автомобили. За целта то предлага огромни субсидии, с които да окуражи производителите и потребителите да заложат на алтернативното задвижване.
Проблемът е, че основната част от тока в страната се добива от въглища.
“Преминаването на електромобили нe елиминира използването на изкопаеми горива, тъй като електричеството, което ги задвижва, може да идва от изкопаеми горива, което в Китай означава въглища,” коментира Скот Кенеди от Центъра за стратегически и международни проучвани във Вашингтон.
“Електромобилите преместват замърсяването от едната част на страната в друга.”
Публикуван през миналата година документ на Транспортния институт към Университета на Мичиган твърди, че автомобили с ДВГ, които консумират под 7 л/100 км гориво, са по-екологично чисти от електромобилите, идващи от Китай. Преимуществото на автомобилите с ДВГ става още по-откроимо, когато се вземат предвид екологичните разходи за производството на електромобила, се пише в статия на The Financial Times.
Учени от Харвард и Университета Цингуа в Пекин също стигат да заключението, че производството на китайските електрически, плъг-ин хибриди и автомобили с горивни клетки генерира 50% повече парникови газове спрямо количествата, отделяни при производството на автомобил с двигател с вътрешно горене.
Отделен документ на китайската нефтена компания CNPC твърди, че задвижваните с електрически батерии автомобили отделят над два пъти повече токсичните частици PM2.5 спрямо ДВГ, отговорни за смога в Китай.
Цели 72% от произведения през 2015 г. ток в Китай е дошъл от въглища, параметър, който трябва да спадне под 50% до 2040 г. Но това са си 22 години в бъдещето, през които електроцентралите ще продължат да бълват вредни емисии, за да захранват „зелените” електромобили.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Forbes публикува списъка на най-скъпите автомобилни марки в света
Обяснение на циклите WLTP и RDE за измерване на вредните емисии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!