Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове
Източник: netinfo

Е лектрическите автомобили са бъдещето. Това го признава и германската автомобилна индустрия, която е най-голямата на континента. Към днешната дата електрическите автомобила са едва 1% от 46 милиона автомобила от пътищата в Германия, но към 2035 г. е възможно една на всеки три коли да е на ток.

Достатъчно е да споменем, че Daimler планира да предлага всеки от моделите си в електрически вариант към 2023 г.

Проблемът е, че Германия, както и други държави, подготвящи се за електрическата революция, не е подготвена за нея. По-специално: електропреносната мрежа не е подготвена. Експерти алармират, че се нуждаят спешни мерки, за да може да се посрещнат бъдещите предизвикателства.

Зареждането на един електромобил изисква подобно количество енергия, колкото едно средно домакинство изразходва за три дни. Проблемът ще стане още по-осезаем с т. нар. супер зарядни станции, които консумират огромно количество енергия, за да заредят батерията само за половин час.

Проучване показва, че 80% от електромобилите се зареждат у дома или на работа. “Ако всички искат да заредят своя електромобил в 20 часа, мрежата ще се срине,” предупреждава Томас Фриц, анализатор в Oliver Wyman.

“Дори и при 30-процентен дял на електромобилите, недостигът на електричество ще е огромен, ако не бъдат предприети контрамерки,” предупреждават консултантската агенция Oliver Wyman и Техническия университет на Мюнхен в съвместно проучване. “В следващите пет до десет години урбанизираните райони ще страдат от недостиг на електричество, ако допуснем, че електрическата мобилност навлезе масово на пазара.”

Електрическите автомобили ще предизвикат проблема с тока първо в Мюнхен, Франкфурт или Берлин, а после този проблем ще стане национален. С голяма вероятност може да се заключи, че и други държави ще имат същия проблем. Британската Green Alliance предупреди миналата година, че енергийната мрежа на Обединеното кралство ще има сериозни проблеми в следващите няколко години.

Тя предупреди, че ако не бъдат предприети мерки до 2020 г., местни струпвания на електромобили може да причинят 1% от населението на Великобритания да страда от т. на токови удари, които често повреждат електрическите уреди. Необходими са само 6 електромобила, намиращи се близо един до друг, за да причинят подобен ефект.

Хилдегард Мюлер, която оглавява инфраструктурното подразделение на „зелената” Innogy, част от RWE, коментира, че „основите на контрамерките трябва да бъдат положени веднага”.

Oliver Wyman изчислява, че Германия ще трябва да инвестира до 11 млрд. евро в следващите 15 години, за да подготви електропреносната си мрежа за бума на електромобилите. Г-жа Мюлер от Innogy е съгласна, като нейната сметка казва, че ще са нужни инвестиции от поне 1 млрд. евро годишно до 2030 г.

Анализаторите на Aurora Energy Research смятат, че електрическата мрежа ще трябва да разполага с резерва от 5 гигавата, за да може да поеме консумацията от електромобилите. Това означава, че „зелените” автомобили ще трябва да се зареждат от енергия, добивана от въглища, които са сред най-мръсните енергийни източници.

Но въглищата имат и алтернатива: това са гъвкавите, „отложени” зарядни системи, които ще позволят електромобила да не започне да източва електропреносната мрежа в момента, в който бъде включен в нея, а това ще стане на по-късен етап през нощта.

Ако 30% от бъдещите собственици на електромобили притежават подобна интелигентна зарядна система, тежестта върху мрежата ще се намали съществено, показва проучването на Oliver Wyman и Техническия университет в Мюнхен.

Около 60 компании, включително водещи европейски производители, разработват отворения стандарт EEBUS. Той ще позволи взаимодействие между слънчевите панели, отоплението, домакинските електроуреди и електромобила.

“Клиентите, които са готови да съхраняват електричество в батериите на своя електромобил, за да облекчат електропреносната мрежа, в бъдеще ще могат да печелят пари или поне да пестят пари от своя автомобил,” коментира Гунар Барвалд, Group Development Coordinator for Charging във Volkswagen Group. “Автомобилът трябва сам да може да решава дали батерията е достатъчно заредена, като на база тарифите за електричеството да решава дали е целесъобразно да съхранява електричество в конкретен момента или да го освободи в мрежата.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Мъск се отказа от заплатата си, за да стане още по-богат

С полицейски електромобили се ходи за донъти, не по работа

Камера за скорост начисли глоби за 1,1 млн. франка за 49 дни

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Мъртви делфини на плаж в Шкорпиловци

Мъртви делфини на плаж в Шкорпиловци

България Преди 1 час

Във Варна са получени два сигнала за намерени мъртви делфини

Глобалната инициатива на Хилари Клинтън

Хилари Клинтън би предложила Тръмп за Нобелова награда за мир при това условие

Свят Преди 2 часа

Ако Тръмп убеди Путин да се съгласи на прекратяване на огъня, без размяна на територии с Украйна

Тръмп говори с Лукашенко преди срещата с Путин в Аляска

Тръмп говори с Лукашенко преди срещата с Путин в Аляска

Свят Преди 3 часа

Лукашенко е близък съюзник на Путин

Звездата Йоргос Мазонакис е настанен в психиатрична клиника

Звездата Йоргос Мазонакис е настанен в психиатрична клиника

Свят Преди 3 часа

Той е бил в много лошо състояние

Руският президент Владимир Путин вече е в Магадан

Руският президент Владимир Путин вече е в Магадан

Свят Преди 3 часа

Песков: Президентът винаги пристига навреме

Дворове и стопанска постройка пламнаха в Разбойна

Дворове и стопанска постройка пламнаха в Разбойна

България Преди 4 часа

За момента няма информация за пострадали хора

Снимката е илюстративна

Двама души са изчезнали в морето край Слънчев бряг

България Преди 5 часа

Първо в морето е влязло момче, родено през 2011 година, след него и негов роднина, роден през 1995 година

Задържаха мъж, отправил терористична заплаха към Летище „Васил Левски“

Задържаха мъж, отправил терористична заплаха към Летище „Васил Левски“

България Преди 5 часа

Той съобщил, че жена, пътуваща за Словакия, носи взривоопасно устройство в себе си

Задържаха за 72 часа младежа, блъснал хора с АТВ

Задържаха за 72 часа младежа, блъснал хора с АТВ

България Преди 5 часа

Той е обвинен за това, че по непредпазливост е причинил средни телесни повреди на петима пешеходци

,

В Газа: Да те убият, докато чакаш за храна

Свят Преди 5 часа

Новините за цивилни палестинци, загинали в близост до центровете за разпределение на помощи в Газа, вече са ежедневие

Шофьорка с 2,96 промила помете пешеходка и две коли в Перник

Шофьорка с 2,96 промила помете пешеходка и две коли в Перник

България Преди 6 часа

Каращи зад нея видели какво се случва, догонили жената и я спрели, извършвайки граждански арест

Тръмп излетя към Аляска за срещата с Путин, няма места в Анкъридж

Тръмп излетя към Аляска за срещата с Путин, няма места в Анкъридж

Свят Преди 6 часа

Хотелите и курортите в района са напълно запълнени

Инфлуенсъри обвиниха ChatGPT за провалена почивка

Инфлуенсъри обвиниха ChatGPT за провалена почивка

Свят Преди 6 часа

„Винаги правя много проучвания, но този път попитах ChatGPT и той ми каза, че не ми трябва виза"

Инфлацията в България се ускорява

Инфлацията в България се ускорява

България Преди 6 часа

Натрупаната инфлация за последните пет години е 41,2%

Осъдиха на 9 години и 4 месеца шофьор, убил полицай

Осъдиха на 9 години и 4 месеца шофьор, убил полицай

България Преди 7 часа

Той карал бус с нелегални мигранти след употреба на 5 вида наркотични вещества

<p>&bdquo;Краят е близо&ldquo;: .Легендарна група обяви пенсионирането си с прощално турне и последен албум</p>

Megadeth обяви пенсионирането си с прощално турне и последен албум

Любопитно Преди 7 часа

„Започнахме музикален стил, започнахме революция, променихме света на китарата и начина, по който се свири, и всъщност променихме света"