Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове
Източник: netinfo
18

Е лектрическите автомобили са бъдещето. Това го признава и германската автомобилна индустрия, която е най-голямата на континента. Към днешната дата електрическите автомобила са едва 1% от 46 милиона автомобила от пътищата в Германия, но към 2035 г. е възможно една на всеки три коли да е на ток.

Достатъчно е да споменем, че Daimler планира да предлага всеки от моделите си в електрически вариант към 2023 г.

Проблемът е, че Германия, както и други държави, подготвящи се за електрическата революция, не е подготвена за нея. По-специално: електропреносната мрежа не е подготвена. Експерти алармират, че се нуждаят спешни мерки, за да може да се посрещнат бъдещите предизвикателства.

Зареждането на един електромобил изисква подобно количество енергия, колкото едно средно домакинство изразходва за три дни. Проблемът ще стане още по-осезаем с т. нар. супер зарядни станции, които консумират огромно количество енергия, за да заредят батерията само за половин час.

Проучване показва, че 80% от електромобилите се зареждат у дома или на работа. “Ако всички искат да заредят своя електромобил в 20 часа, мрежата ще се срине,” предупреждава Томас Фриц, анализатор в Oliver Wyman.

“Дори и при 30-процентен дял на електромобилите, недостигът на електричество ще е огромен, ако не бъдат предприети контрамерки,” предупреждават консултантската агенция Oliver Wyman и Техническия университет на Мюнхен в съвместно проучване. “В следващите пет до десет години урбанизираните райони ще страдат от недостиг на електричество, ако допуснем, че електрическата мобилност навлезе масово на пазара.”

Електрическите автомобили ще предизвикат проблема с тока първо в Мюнхен, Франкфурт или Берлин, а после този проблем ще стане национален. С голяма вероятност може да се заключи, че и други държави ще имат същия проблем. Британската Green Alliance предупреди миналата година, че енергийната мрежа на Обединеното кралство ще има сериозни проблеми в следващите няколко години.

Тя предупреди, че ако не бъдат предприети мерки до 2020 г., местни струпвания на електромобили може да причинят 1% от населението на Великобритания да страда от т. на токови удари, които често повреждат електрическите уреди. Необходими са само 6 електромобила, намиращи се близо един до друг, за да причинят подобен ефект.

Хилдегард Мюлер, която оглавява инфраструктурното подразделение на „зелената” Innogy, част от RWE, коментира, че „основите на контрамерките трябва да бъдат положени веднага”.

Oliver Wyman изчислява, че Германия ще трябва да инвестира до 11 млрд. евро в следващите 15 години, за да подготви електропреносната си мрежа за бума на електромобилите. Г-жа Мюлер от Innogy е съгласна, като нейната сметка казва, че ще са нужни инвестиции от поне 1 млрд. евро годишно до 2030 г.

Анализаторите на Aurora Energy Research смятат, че електрическата мрежа ще трябва да разполага с резерва от 5 гигавата, за да може да поеме консумацията от електромобилите. Това означава, че „зелените” автомобили ще трябва да се зареждат от енергия, добивана от въглища, които са сред най-мръсните енергийни източници.

Но въглищата имат и алтернатива: това са гъвкавите, „отложени” зарядни системи, които ще позволят електромобила да не започне да източва електропреносната мрежа в момента, в който бъде включен в нея, а това ще стане на по-късен етап през нощта.

Ако 30% от бъдещите собственици на електромобили притежават подобна интелигентна зарядна система, тежестта върху мрежата ще се намали съществено, показва проучването на Oliver Wyman и Техническия университет в Мюнхен.

Около 60 компании, включително водещи европейски производители, разработват отворения стандарт EEBUS. Той ще позволи взаимодействие между слънчевите панели, отоплението, домакинските електроуреди и електромобила.

“Клиентите, които са готови да съхраняват електричество в батериите на своя електромобил, за да облекчат електропреносната мрежа, в бъдеще ще могат да печелят пари или поне да пестят пари от своя автомобил,” коментира Гунар Барвалд, Group Development Coordinator for Charging във Volkswagen Group. “Автомобилът трябва сам да може да решава дали батерията е достатъчно заредена, като на база тарифите за електричеството да решава дали е целесъобразно да съхранява електричество в конкретен момента или да го освободи в мрежата.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Мъск се отказа от заплатата си, за да стане още по-богат

С полицейски електромобили се ходи за донъти, не по работа

Камера за скорост начисли глоби за 1,1 млн. франка за 49 дни

Коментари 18
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

18 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 4 минути

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 8 минути

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Индия се смалява в полза на Китай</p>

Ще изчезне ли Индия под Китай?

Свят Преди 1 час

Индийската тектонична плоча се движи с около пет сантиметра за една година в посока към Евразийската, и още по-точно - приплъзва се под Китай

Валерий Залужни

Украинският генерал Валерий Залужни: Третата световна война вече започна

Свят Преди 1 час

„Украйна вече не е изправена само срещу Русия“, каза генералът

Подозрителен пакет е открит до посолството на САЩ в Лондон

Подозрителен пакет е открит до посолството на САЩ в Лондон

Свят Преди 1 час

Районът е отцепен и се води разследване

Сеул: Русия е доставила противовъздушни ракети на Северна Корея в замяна на нейни войски

Сеул: Русия е доставила противовъздушни ракети на Северна Корея в замяна на нейни войски

Свят Преди 1 час

Това обяви високопоставен южнокорейски представител

Ч.Р.Д, Скарлет! Чаровната актриса навършва 40 години днес

Ч.Р.Д, Скарлет! Чаровната актриса навършва 40 години днес

Любопитно Преди 2 часа

Най-касовата актриса на всички времена празнува юбилея си заедно със своя брат близнак

<p>Русия принуждавала украинци да даряват кръв</p>

Русия принуждавала украинци на даряват кръв за руски войници

Свят Преди 2 часа

Това се случвало в окупираните от руската армия територии

,

Защо астронавтите остаряват по-бързо в Космоса

Любопитно Преди 2 часа

При липса на гравитация телесните течности, като кръв и лимфа, се изместват към главата

<p>Орбан покани Нетаняху, обеща да не го арестува</p>

Орбан към Нетаняху: Заповедта за арест на МНС няма да бъде изпълнена

Свят Преди 2 часа

Измежду страните от ЕС Унгария и Чехия решително подкрепят Израел

Борисов категоричен: Няма да оттегля кандидатурата на Рая Назарян

Борисов категоричен: Няма да оттегля кандидатурата на Рая Назарян

България Преди 2 часа

Той отговори на Елисавета Белобрадова от ПП-ДБ, която посочи, че първата политическа сила не е направила нищо досега, за да сформира мнозинство

Тувалу

Правителството на Тувалу прави дигитално копие на страната

Свят Преди 2 часа

Изправени пред такава екзистенциална заплаха, какво бихте направили?

<p>Китай включва България в програмата си за безвизов достъп</p>

Китай включва България, Япония и други страни в програмата си за безвизов достъп

Свят Преди 2 часа

Основната цел е да бъдат стимулирани туризмът и търговията