BMW iX е първият модел, който е базиран на новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Цените за Германия вече са определени. „BMW iX xDrive40 например стартира с цена 77 300 евро, тоест на нивото на сравнимо BMW X5 с конвенционален двигател с вътрешно горене”, заяви Петер Нота от BMW.
Електромоторите на BMW iX се отличават с конструкция, която не налага използването на т. нар. редкоземни елементи. Те работят на принципа на синхронен електродвигател с електрическо възбуждане. Вместо с постоянни магнити възбуждането на ротора на двигателите на BMW iX се извършва с подаването на електрическа енергия.
Задвижващата система на BMW iX xDrive50, която включва по един електромотор на предната и задната ос с обща мощност над 370 кВт/500 к.с., осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5,0 сек. Задвижващата система на BMW iX xDrive40 с мощност над 240 кВт/300 к.с. осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6,0 сек.
Баварският конкурент на Model 3 е с пробег до 590 км
BMW iX се отличава с изключително висока в сегмента ефективност, която позволява средни стойности на разхода на електроенергия според цикъла WLTP от под 21,0 кВтч на 100 км за BMW iX xDrive50 и под 20,0 кВтч на 100 км за BMW iX xDrive40.
Както двигателите, управляващата електроника и технологиите за зареждане, така и високоволтовите батерии на BMW iX са част от технологията BMW eDrive от пето поколение. Те са интегрална съставна част от каросерията и са разположени ниско в дъното на автомобила. Гравиметричната енергийна плътност на литиево-йонната батерия е повишена с около 20% спрямо предишното поколение батерии.
BMW iX xDrive50 получава в завода на BMW Group в Динголфинг батерия с бруто енергиен капацитет от над 100 кВтч. Батерията на BMW iX xDrive40 има бруто енергиен капацитет от над 70 кВтч. BMW iX xDrive50 постига пробег от над 600 километра при тестовия цикъл WLTP, пробегът на BMW iX xDrive40 е над 400 километра.
Високоволтовата батерия на BMW iX xDrive50 може да бъде зареждана с мощност до 200 кВт, а тази на iX xDrive40 с до 150 кВт. Благодарение на това за 10 минути може да бъде заредена енергия, с която пробегът да бъде увеличен с над 120 километра респективно над 90 километра. При двата варианта на модела високоволтовата батерия може да бъде заредена от 10 до 80% от пълния си капацитет за по-малко от 40 минути.
Необходимите за високоволтовите батерии кобалт и литий се добиват от контролирани от BMW Group източници в Австралия и Мароко и се доставят на производителите на акумулаторни клетки. Освен това от февруари 2021 г. компанията ползва алуминий, произведен с електроенергия от соларни инсталации.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Новото Peugeot 308 изглежда като концептуален модел
VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh„
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!