Ч акането беше дълго, но определено си струваше. Audi направи една доста звездна премиера на модела, в която участва и Том Харди. Новият Audi e-tron GT използва платформата на Porsche Taycan, но има и някои интересни технологични различия, а дизайнът на модела е наистина поразяващ, различаващ се от всичко, което в момента предлага Audi.
За разлика от своя братовчед, e-tron GT ще се предлага с два PSM електромотора (Taycan може да бъде поръчан и с един) и повече мощност. Последното обаче означава, че стартовата му цена е и „по-дебела”. Предният електромотор е с мощност 175 kW, докато задният е 320 kW. Системна мощност е 350 kW (476 к.с.), но функцията Overboost вдига до 390 kW (530 к.с.) и 630 Нм за 2,5 секунди при активиран система Launch control.
От Audi са преценили, че доста техни клиенти изповядват философията на Мечо Пух, затова за тях ще се предлага версията RS. Задният електромотор тук е с мощност 335 kW (456 к.с.), като комбинацията с предния гарантира 440 kW (598 к.с.) и 830 Нм. Споменатата вече функция Overboost увеличава тези параметри до 475 kW (646 к.с.), с които моделът ускорява до 100 км/ч за 3,3 секунди.
Захранването на Audi E-Tron GT е поверено на литиево-йонна батерия с капацитет 93,4 kWh, както и при Taycan Turbo S. Батерията е разположена между двете оси, в най-ниската точка на автомобила, като разпределението на теглото между осите е почти 50:50.
Audi e-tron GT стандартно се зарежда с 11 kW AС. След пазарното лансиране ще се предлага и 22 kW зарядно. На достатъчно мощна DC станция може да се постигне зареждане на батерията от 5 до 80% за 23 минути. Пробегът на Audi e-tron GT е до 487 км (WLTP).
Моделът разчита на въздушно окачване, като RS стандартно се предлага със замиваща до 2,8 градуса задна ос.
Цената на модела започна от 99 800 евро, докато тази на RS GT от 138 200 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Ford удвоява инвестицията в електромобили до $22 млрд.
Всеки 8-ми автомобил през 2020 г. в Европа е имал контакт за зареждане
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!