Л ука де Мео пое контрола върху Renault в преломен момент. В момент, който определя бъдещето на компанията. А то, както може би се досещате, е електрическо. Електрическият Megane дава ясна индикация за това, но преди представянето му Де Мео за пръв път заяви, че Renault се ангажира да постигне нулев въглероден отпечатъкв Европа до 2050 г. До 2030 г. Groupe Renault цели да намали CO2 емисиите си с 50% в сравнение с 2010 г. До 2022 г. всички нови модели, които се лансират на пазара, ще имат електрическа или електрифицирана версия.
В Европа Renault е лидер в сектора на електрическата мобилност, като марката е продала 300 000 електрически автомобила от лансирането на своята специална гама, което представлява един на всеки пет регистрирани от 2010 г. насам.
Dacia вдига р-EV-олюция с електрическия Spring
От демонстрационния Megane eVision ще се роди сериен автомобил, предлаган само с електрически двигател. По-важното е, че Лука де Мео обеща, че серийният модел ще е на 95% от това, което виждате в момента на снимките. С електрическия Megane виждаме как „Renault преоткрива Renault”.
В основата на това преоткриване застава новата модулна платформа CMF-EV, проектирана от Renault-Nissan-Mitsubishi, върху която ще бъдат изградени редица електрически модели на Алианса. С платформата CMF-EV бъдещите електрически автомобили на Renault ще бъдат по-модуларни и просторни, без да се налага да бъдат по-високи или по-дълги. Megane eVision е идеален пример за това. Със своята дължина от 4,21 метра (15 до 30 см по-къса от традиционните автомобили), пътниците ще се възползват от най-добрите в класа простор и експлоатация, както и по-лесното градско шофиране.
Пробегът на електрическия автомобил обикновено зависи от размера на автомобила и вида на батериите, с които може да бъде оборудван, но отново това ограничение е преодоляно от Megane eVision. Той има ултратънка батерия с капацитет 60 kWh, което я прави по-ниска за подобрена аеродинамика и значително намален разход на електричество. Неговото DC зарядно устройство (до 130 kW) също позволява по-бързо време за зареждане.
Подът на бъдещите автомобили, проектирани на платформата CMF-EV, е изцяло равен, за да предложи повече простор и интериорна модулност. В допълнение на това платформата дава междуосие до 2,77 мм, което отваря повече пространство в автомобила. С по-компактните електрически двигатели, проектирани на платформата CMF-EV, както предните, така и задните надвеси са намалени, което позволява монтиране на големи (18 до 20-инчови) колела на автомобила.
Renault предприема пълна електрическа офанзива
Моторът на Megane eVision е един от най-мощните в гамата на Renault във всички енергийни източници. Той е със 160 кВт мощност (еквивалентно на 217 к.с.) и 300 Нм въртящ момент, за ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди.
Автомобилите, проектирани на платформата CMF-EV, ще се възползват от увеличен пробег. С новата 60 кВтч батерия за бързо зареждане (DC зарядно устройство до 130 kW), серийната версия на демонстрационния автомобил.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Отличници: компаниите с най-ниски емисии СО2
Франция нанася смъртоносен удар върху силно замърсяващите автомобили
Колко по-ниски са експлоатационните разходи на е-кола спрямо конвенционален автомобил
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!