Н алагането на все по-строги екологични стандарти води до това, че автомобилите става все по-скъпи, което води до социални проблеми. Това е становището на Ханс-Дитер Пош, председател на борда на директорите на Volkswagen. Производството на автомобили става все по-сложно, което значи, че те няма как да са евтини, разкрива Пош пред Welt am Sonntag.
Ханс-Дитер Пош отбелязва, че вече е минало времето, когато е било възможно да се направи бюджетен автомобил под 20 000 евро. Той смята, че решенията си „зелените” взимат без да се замислят за обикновените хора, които не могат да си позволят нищо по-различно от бюджетен автомобил. Той смята, че в бъдеще такива автомобили просто няма да има.
За това ще е виновно законодателството за отделяните парникови газове от автомобилите. Но Пош си спестява факта, че именно неговата компания дръпна спусъка, наречен „Дизелгейт”, който повлече след себе си началото на пълното преобразяване на автомобилната промишленост.
„Имаме ясна цел да направимл електрическата мобилност достъпна за голяма част от населението. Това обаче ще бъде много трудна задача в бъдеще за автомобилите от нисък клас.”
Ако автомобилът е оборудван с електродвигател, то той не може да струва колкото бюджетен модел днес. Това неизбежно ще доведе до значително нарастване на цените в сегмента на малките автомобили. Правилата, приети през декември 2018 г., предвиждат през 2030 г. отделяните емисии СО2 от новите автомобили да намалеят с 37,5%. Затова, например, през 2030 г. моделната гама на Volkswagen трябва да е съставена от 40% електромобили, които по правило са по-скъпи. Всичко това ще се отрази на мобилността на гражданите.
Пош твърди, че Европейският парламент и Европейския съвет не са се вслушали в тези аргументи, които ще доведат до социални проблеми с индивидуалната мобилност.
До 2030 г. отделяните парникови газове (включително CO2) трябва да спаднат двойно. Успоредно с това ще нараснат данъците за бензиновите и дизеловите автомобили. Това ще рече, че покупката на автомобил от останалите (условно) 60% конвенционални такива ще бъде много скъпо и нерентабилно. Конкуренцията (която и сега е достатъчно силна) между производителите ще стане още по-ожесточена, което допълнително ще се отрази на цените.
Така може да се окаже, че Европейският парламент би могъл да постигне (дори и частично) една от целите си, а именно сваляне на хората от автомобилите и качването им на обществения транспорт.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Слуховете за обединение между Mercedes и BMW се засилват
Ответен удар: Франция иска сливане между Renault и Nissan
Обмисля се ограничаване на максималната скорост по немските аутобани
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!