Е-колите са бъдещето в Европа, сега и клиентите трябва да го разберат
Volkswagen ID.3   
Източник: Volkswagen
16

Е вропейските автомобилни производители излязоха на Автомобилното изложение във Франкфурт с пълния си потенциал, като някои дори дадоха гръмки обещания. BMW обеща 13 изцяло електрически модела до 2023 г., а Mercedes заяви: до 2039 г. нашата моделна гама ще е CО2 неутрална!

Но едно трябва да е ясно, призна го и Greenpeace: делът на автомобилите в общото замърсяване на планетата съставлява едва 9%!

На този фон Карлос Тавареш, упълномощен от своите колеги и конкуренти, застана пред медиите и заяви, че индустрията вече не трябва да бъде критикувана за липса на действия, след като вече клиентите могат да открият автомобил с нулеви вредни емисии при всеки производител.

А дебютът на Volkswagen ID.3 бе водеща новина във всички германски медии, като дори и британските специализирани журналисти се изказаха повече от ласкаво за модела, определен като новото начало за концерна.

Но готовността на индустрията е едно, на ход са клиентите, които трябва да предпочетат новата технология.

"Наличието на електрическите автомобили в шоурумовете няма да е достатъчно,“ заяви босът на PSA Group. „Свободата на придвижване е фундаментална за нашата демокрация.“

Еколози посочиха с пръст „най-мръсните” производители

Това е електромобилът за масите: Volkswagen ID.3

Високите цени, ограниченият пробег и недостатъчната зарядна инфраструктура задържат търсенето на електромобили на много ниски нива в Европа. Продажбите на електрически коли мръднаха незабележимо нагоре през първите шест месеца на годината, като чистите електромобили съставляват 1,5% от автомобилния пазар в ЕС. Плъг-ин хибридите добавят още около половината от този процент.

Критиките към транспортния сектор бяха изключително силни през изминалите две години. Те бяха насочени към неспособността на индустрията да намали CO2 отпечатъка върху природата. Спадът на продажбите на дизелови коли, както и резкият скок в продажбите на SUV модели доведе до това, че дългогодишната тенденция на спад на емисиите CO2 приключи, след като миналата година бе отчетен скок с 2 грама в индустрията: 120,4 грама на километър.

Така се стигна до решението на Европейския парламент да изиска от производителите драстичното намаление на вредните емисии с 37,5% до 2030 г. Това значи, че индустрията трябва да снижи отделяните вредни емисии на моделната си гама до 60 г/км, в противен случай всяка компания ще бъда подложена на сериозни глоби.

Ако през 2021 г. индустрията е все още на нивата от 2018 г., то тя ще трябва да плати грубо около $40 млрд.

75 млрд. евро за трансформация на немския транспорт

Това е електрическата бъдеща алтернатива на Mercedes S-Class

Новите норми, приети от ЕП налагат нови решения.

Босът на Volkswagen Херберт Диес предупреди, че базовият VW Up! (дълъг едва 3658 мм) e достигнал точката, от която той няма да може да отговаря на новите екологични стандарти през 2025 г.

Единственото решение, смятат австриецът, е лансирането на изцяло електрически и плъг-ин хибридни модели. Диес дори помоли за разбиране лидера на екологичната група, която бе организирала протести по време на салона във Франкфурт, тъй като Volkswagen продължава да се издържа от конвенционалните автомобили. Както и всички останали.

"Планираме да електрифицираме 50% от гамата ни през следващите 10 години, което е огромно предизвикателство, затова е нечестно да се казва, че усилията ни са само смокиново листо,“ отговори Диес на обвиненията, че компанията му не прави достатъчно.

Но лансирането на електрически коли не е достатъчно. Индустрията изчислява, че ще се нуждае от около 2,8 млн. зарядни точки до 2030 г. В момента броят им е 145 000, като ¾ от тях са разгърнати в четири от 28-те държави в ЕС – Германия, Великобритания, Франция и Холандия.

761 к.с., 2,8 сек до 100 км/ч и 450 км на ток: това е Porsche Taycan

3008 GT Hybrid4 е най-мощното серийно Peugeot

Интересно е, че някои представители на бранша смятат, че специална данъчна политика ще насърчи купуването на електромобили. Търговският директор на Mercedes-Benz Брита Сийгер смята, че данъчното отежняване на един сегмент може да даде тласък на друг, като това „ще помогне на клиентите да вземат решение до направят промяната.“ Силно и смело мнение предвид факта, че нито един концерн в момента не може да се похвали с печалба от продажбата на електромобили. А босът на Porsche заяви, че Taycan ще излезе на печалба през 2021 г.

На всичкото отгоре в момента в ЕС се води политика, която да доведе до гласуването на предложение, което иска до 2050 г. автомобилната индустрия да е СО2 неутрална!

"Няма алтернатива,“ заяви Ханс Михаел Пиех, неизпълнителен директор на борда на Volkswagen Group и голям акционер, имайки предвид електрификацията на индустрията. "Нито за нас, нито за конкурентите ни.“

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 16
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

16 коментара
 
- Какво е жизнен опит? - Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

chat gpt

OpenAI пусна по-ефективна и по-мощна версия на технологията си за изкуствен интелект (ВИДЕО)

Технологии Преди 3 часа

Актуализацията на водещия продукт на OpenAI се появи ден преди Google да съобщи за Gemini

протест

Протестите срещу промените в движението в София така и не стихват

България Преди 5 часа

Общественият транспорт в центъра на София отново бе блокиран

Украйна

Украйна заяви, че е осуетила руски бомбени атентати в Киев

Свят Преди 7 часа

Вижте кои са били целите, набелязани от задържаните руски военни агенти

Майкъл Коен

"Питбулът" на Доналд Тръмп: Лъжех и тормозих хора, за да го направя щастлив

Свят Преди 7 часа

Свидетелските показания на Майкъл Коен са пореден решаващ момент в процеса

16 акта и фиша е имал младежът, шофирал при смъртоносната катастрофа в Пловдив

16 акта и фиша е имал младежът, шофирал при смъртоносната катастрофа в Пловдив

България Преди 8 часа

Загинаха 21-годишният шофьор и 20-годишната пътничка до него. 22-годишни момче и момиче, пътували на задната седалка, са в болница

булевард Патриарх Евтимий

Сдружения на заведенията: „Синя зона“ в неделя ще е смърт за нас

България Преди 8 часа

Поредно несъгласие с реорганизацията на движението в центъра на София

<p>Русия е подготвена, ако Западът иска да се бие на страната на Украйна</p>

Русия е подготвена, в случай че Западът иска да се бие на страната на Украйна

Свят Преди 8 часа

Руският външен министър Сергей Лавров няма притеснения от подобно развитие

Сарамандов след Hell’s Kitchen: В шеф Ангелов виждах баща си!

Сарамандов след Hell’s Kitchen: В шеф Ангелов виждах баща си!

Любопитно Преди 8 часа

Талантливият сладкар Иван Сарамандов напусна Hell’s Kitchen 6 на крачка от финалите

<p>&bdquo;Той е твърде стар за това&ldquo;: Дионтей Уайлдър притеснен за&nbsp;Майк Тайсън</p>

„Той е твърде стар за това“: Дионтей Уайлдър притеснен за битката между Майк Тайсън и Джейк Пол

Любопитно Преди 8 часа

Уайлдър, бивш шампион в тежка категория, смята, че „на никой не му пука за Майк“

<p>&quot;Не ми пука какво мислят хората&quot;: Шокиращата трансформация на украинска инфлуенсърка (ВИДЕО/СНИМКИ)</p>

Украинска инфлуенсърка има най-големите скули и челюст в света, показа как е изглеждала преди (ВИДЕО/СНИМКИ)

Любопитно Преди 9 часа

Защо Анастасия решава да промени визията си четете в следващите редове

Светльо от “Един за друг”: Никога не съм плакал на филм

Светльо от “Един за друг”: Никога не съм плакал на филм

Любопитно Преди 9 часа

Сияна и Светльо са една от най-обсъжданите двойки в "Един за друг"

Красимира Трифонова

Тъщата на Пейо Пеев: Нямам нищо общо със смъртта на зет ми

България Преди 9 часа

Въпреки заболяването й, СГС остави в ареста Красимира Трифонова

Васил Божков

Прокуратурата поиска половин милион лева гаранция за Васил Божков

България Преди 9 часа

Оттам не са съгласни с определената от градския съд сума от 130 000 лева

д

Повече от 30 населени места в Харковска област са под руски обстрел

Свят Преди 10 часа

Информацията идва от областния управител Олег Синегубов

Атанас Запрянов

Самолетите F-16 Block 70 ще се поддържат изцяло в България

България Преди 10 часа

Това разкри служебният министър на отбраната Атанас Запрянов