У беждаването на всички в нова технология може да е трудно в началото. На микровълновата печка й трябваха две десетилетия колебливи продажби, за да достигне до 1/10 от домакинствата в САЩ. Но след това дойдоха 80-те години, когато тя проби във всяка кухня в Щатите.
Тази стръмно изкачваща се крива на възприемане на нова технология се случва в момента с електромобилите, пише Automotive News, позовавайки се на анализа Bloomberg Green.
Когато този анализ е направен за пръв път преди година, 19 държави прескачат решаващата повратна точка за масовото навлизане на EV на пазара: 5% от продажбите на нови автомобили, задвижвани само на ток.
Пазарът на електрически автомобили е в застой
Този праг сигнализира старта на масово навлизане на пазара, когато технологичните предпочитания се сменят бързо. Оттогава мина година, новият доклад е готов, разширен с още 5 държави: Канада, Австралия, Испания, Тайланд и Унгария. Те се присъединяват към САЩ, Китай и повечето страни от Западна Европа.
Траекторията, поставена от тези т. нар. early adopters, показва, че продажбите на електромобили може да скочат от 5 до 25% в рамките на само четири години.
Защо 5% е толкова важен праг
Повечето успешни нови технологии – телевизори, мобилни телефони, LED светлини – следват S-образната крива на проникване на пазара. С други думи казано, продажбите се движат бавно в началната фаза, но след скачат рязко, след като технологията стане масова.
В случай на изцяло електрическите автомобили 5% изглежда са повратната точка. Времето, необходимо за достигане до това ниво, варира в широки граници в зависимост от страната, но след като универсалните предизвикателства като цена на автомобили, наличие на зарядни устройства и скептицизмът на водачите бъдат решени за малцинството, мнозинството скоро ще го последва.
Зареждането на EV било по-евтино от това на кола с ДВГ? Да, но не и според ново проучване
В САЩ повратната точка на електромобилите не настъпи до края на 2021 г. – относително късно за страна с такава покупателна способност. Причините за това са разбираеми. Американците прекарват най-много време в колите си от всяко друго население, а шофьорите изискват по-дълъг пробег, отколкото предлагат ранните EV модели.
Целия анализ на Bloomberg Green може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!