А втомобилната индустрия е в процес на дълбока промяна. Новите пазарни условия, дължащи се на по-силен растеж в други региони на света, трансформацията към електрическа мобилност, цифровизацията и несигурността в икономическата политика оформят настоящата ситуация.
Това развитие има ясни последици за Германия и за служителите в автомобилната индустрия. В тази връзка изследователският институт Prognos излезе с анализ, озаглавен „Перспективи за заетост в автомобилната индустрия“, поръчан от VDA. Той показва какви промени в заетостта вече са настъпили през последните години и какви предвидими промени тепърва предстоят за автомобилната индустрия. Оценено е развитието на 700 професии в автомобилната индустрия.
Заради електрифициране на задвижването, за производството на автомобили е необходима по-ниска обща заетост, отколкото в миналото. Но в ход са и други процеси, в резултат на които: От 10-те най-големи професионални групи в автомобилната индустрия, 7 са сред тези с най-големи загуби на работни места от 2019 г. насам. Професиите в машиностроенето и промишлените технологии, както и металообработването по-специално са загубили актуалност.
На противоположния полюс е заетостта в IT професиите в автомобилната индустрия, която се е увеличила с около една четвърт от 2019 г. насам и с цели 85% от 2013 г. насам.
Проучването показва, че трансформацията далеч не е завършена, но е в разгара си. Това се отнася както за развитието на заетостта като цяло, така и за развитието на отделните професионални групи.
Най-притеснителният извод от целя този процес е, че трансформацията може да струва около 190 000 работни места до 2035 г.
Подробностите четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!