Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)
Източник: #preso_petrov
2

Н овото начало за Peugeot дойде, когато компанията реши да се препозиционира към луксозния сегмент. Бях силно скептичен тогава, но сега се убеждавам в правотата на този ход. При това за пореден път, след като 2008 ме накара да изпитам същото силно чувство на привличане, каквото изпитах, когато тествах и 208.

Дежа вю. Това словосъчетание изрича Нео в първата „Матрица”, когато вижда черната котка на стълбите. Обяснението на Морфeй е за грешка в Матрицата. Точно на грешка в системата ми изглежда и това 2008, но в най-положителния смисъл. Причината е, че новото Peugeot 2008 е нещо, което изпъква изключително силно в претъпкания сегмент на компактните кросоувъри.

Зад волана на Peugeot 2008

И ако дизайнът е крещящо привлекателен, то 2008 изпъква и с още един силен коз в своя полза: моделът дебютира едновременно с конвенционално и електрическо задвижване. На електрическото 2008 ще обърна специално внимание, когато пристигне в България. Сега ще наблегна на добрия стар бензин, опакован в изключително привлекателни форми.

Източник: #preso_petrov

А те вървят заедно със задълбочени проучвания на маркетинг специалистите. Генералните изводите са, че около 1/5 от клиентите търсят автомобил, който изглежда по-голям от обикновен хечбек. Може и да не ви се вярва, но около 90% от клиентите в този сегмент не се нуждаят от задвижване на четирите колела. Дори не се интересуват от него, защото за тях далеч по-важно е да седят по-високо и да се радват на откроим дизайн. Именно този откроим дизайн е водещ при избора на нов автомобил в сегмента на компактните кросоувъри.

Източник: #preso_petrov

Е, Жил Видал е направил избора им доста лесен, защото дизайнът на Peugeot 2008 е може би най-смелият сред този на конкурентите му, експериментиращ с възприятията на клиентите.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

Да, аз много харесвам как изглеждат Kia Stonic, Renault Captur и Nissan Juke, но Peugeot 2008 излиза с едни гърди напред. Дизайнът му е изключително модерен, дори дързък, изпъстрен с множество детайли, които вероятно ще са проблем, ако колата трябва да посети „тенекеджия”. Дори панелите на вратите имат едни характерни ръбове, оформящи триъгълници, които биха затруднили и най-добрия майстор от съседния блок.

Източник: #preso_petrov

Новият модел няма абсолютно нищо общо с този, който заменя. Той е със 141 мм по-дълъг от него, но по-важното е, че самият дизайн променя визуално пропорциите на модела с изтеглените в краищата колела и изместеното по-назад челно стъкло. Дизайнерският екип на Peugeot е избрал една доста вертикална предна част, завършваща с хоризонтален капак на двигателя, което придава на модела класическо SUV-излъчване. Към това добавям страхотния оранжев цвят, контрастиращ с хрома и гланцирания черен цвят на колонките и тавана, за да завърша облика на 2008.

Източник: Peugeot

Дързостта и красотата се пренасят и в интериора на 2008. Тук оформлението и материалите са на нивото на модел, позициониран два класа по-високо в автомобилната йерархия. С две нива по-високо в развитието си е скочил и типичният i-Cockpit. Няма нищо ново спрямо хечбека, но не мога да не изтъкна новия дизайн на арматурното табло, дигиталните прибори, които виждате в 3D (в няколко различни изгледа). Ако сте по-навътре в автомобилната тема ще знаете, че този 3D i-Cockpit е дело на българския клон на „Вистеон”. Но дори и да не сте, това е факт, който трябва да се повтаря при всеки възможен случай.

Източник: Peugeot

Радващи за окото са пиано клавишите, а сензорни повърхности в основата им дават достъп да мултимедийната, климатичната и други системи. Материалите са меки и приятни на допир, кожата от най-високо качество, а 10-те високоговорителя на аудио системата Focal (с 515-ватов усилвател) осмислят една добра сетлиста. Тестовият модел бе и с голям панорамен покрив, но всичко това идва на доста солена цена. Но ще стигнем и до нея. Тук ще отбележа, че мястото в областта на краката отзад не е от най-просторните, а обемът от 434 л (VDA V210) би трябвало да е достатъчен за дълга лятна почивка.

Източник: #preso_petrov

Много плюсове може да изтъкна и за возията на 2008. Моделът, както и 208, стъпва върху последната платформа СМР за малки автомобили. Въпреки че новият модел е със 141 мм по-дълъг от предшественика си, той е по-корав и почти не слага допълнителни килограми към теглото. Платформата осигурява на PSA Group и голяма гъвкавост, тъй като 2008 (и механично идентичният DS 3 Crossback) се предлага и с електрическо задвижване, както споменах в началото.

Nissan Juke е призван да се влюбиш в него (тест драйв)

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

Окачването отпред е MacPherson, а отзад торсионна греда. Тя усуква леко задницата на доста неравните ни магистрали, но като цяло возията е стегната, дори малко по-твърдичка от необходимото с тези 18-ки, с които бе оборудван тестовият модел. Воланът е по-мек за моите предпочитания, но като цяло 2008 е един от задоволителните за шофиране автомобили в класа.

Източник: #preso_petrov

За задвижването му се грижат три 1,2-литрови, 3-цилиндрови двигатели с мощност 100, 130 и 155 к.с. Последният се предлага само за GT (като тестовата кола). Дизелите са два с обем 1,5 литра и мощност 102 и 130 к.с. Бих предположил, че те няма да се търсят много, тъй като бензиновият със 130 к.с. ми изглежда идеалната опция за случая. Давам това предположение след 700 км с версията със 155 к.с. Тя е доста пъргава и ми показа 6,6 л/100 км в края на пътуването. Затова предполагам, че 130 к.с. с 8-степенен автоматик ще са идеални за това купе, което тежи около 1200 кг. При това ще е и доста по-евтино от топ изпълнението на 2008, което карах аз.

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)

Трябва да отбележа още един факт, който ми направи много добро впечатление. Моделът е добре обезшумен, въпреки вертикалната си предница. Да, характерният звук на 3-цилиндровия двигател се чува отчетливо, но аз визирам паразитните шумове отвън. Агрегатът става още по-пъргав в режим Sport, но тогава се усилва и звукът от работата му, затова аз предпочетох нормалния режим на работа. За отбелязване е и отличната му работа с 8-степенната трансмисия (единствена в класа).

Източник: #preso_petrov

За накрая съм оставил цените, за които обаче не мога да използвам горните суперлативи. Цената на 2008 започна от 34 918 лв. с ДДС за версията със 100 к.с., нивото на оборудване е Active. С 8-степенния автоматик може да се оборудва версията със 130 к.с., като цената на модификацията (Active) започва от 41 904 лв. Със 7-степенен автоматик и 130 к.с. идва Renault Captur (Zen), но на 39 110 лв. Дизеловият 1,5 BlueHDi се предлага във версия със 102 к.с. и 130 к.с. (8АТ), като първият започна от 38 687 (Active), а вторият от 47 238 (Allure). От конвенционалните модификации най-скъпа е моята тестова машина, която започва от 54 558 лв., а тестовият автомобил бе цели 61 648 лв. с ДДС. При Captur най-скъпа е версията dCi 115 7EDC (Intens), чиято цена е 44 790 лв.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 2008 GT PureTech 155

Размери

Дължина, мм: 4300

Широчина, мм: 1770

Височина, мм: 1530-1550

Междуосие, мм: 2605

Тегло, кг: 1205

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1199

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 155 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 240 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,2

Среден разход, л/100 км: 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 140

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 54 558

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 61 648

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
- Гинке, мъжът ми отиде за риба и вече втори ден го няма... Сигурно ми изневерява с някоя. - Ееее, Данче, защо все най-лошото си…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Свлачище на остров Сулавеси, има 20 жертви и материални щети (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Свлачище на остров Сулавеси, има 20 жертви и материални щети

Свят Преди 13 минути

Сезонните дъждове са причина за чести свлачища и наводнения в Индонезия

<p>&quot;Всяко действие срещу Иран&nbsp;ще бъде посрещнато с&nbsp;болезнен отговор&quot;&nbsp;</p>

Ебрахим Раиси: Всяко действие срещу Иран ще бъде посрещнато с тежък и болезнен отговор

Свят Преди 24 минути

Иран нанесе удари по Израел вечерта на 13 април в отговор на атаката срещу иранското консулство в Дамаск, извършена 12 дни по-рано

<p>Израел призова за още санкции срещу Иран</p>

Дипломатическа атака: Израел призова за още санкции срещу Иран

Свят Преди 51 минути

Групата на седемте най-големи икономики в света - Г-7, вече работи по пакет от координирани мерки срещу Иран

Прокуратурата със становище за промените в Конституцията

Прокуратурата със становище за промените в Конституцията

България Преди 1 час

Измененията в Конституцията не само засягат основни правни принципи, но и правната сигурност и стабилност, изтъква прокуратурата в становището си до КС

Иран с ядрено въоръжение

Иран временно затвори ядрените си съоръжения

Свят Преди 1 час

Основните съображения са сигурност покрай евентуален отговор от страна на Израел

<p>Автомобилните концерни се къпят в пари</p>

Автомобилните концерни се къпят в пари

Технологии Преди 1 час

Основните 6 автомобилни производители в Европа са заработили нетна печалба от 66,7 млрд. евро

<p>Жена твърди, че е имала 20-годишна страстна връзка с призрак</p>

Жена твърди, че е правила секс с призрак всяка вечер в продължение на 20 години

Свят Преди 1 час

Призракът разкрил лицето си след 20 години, което прекратило странната им "връзка"

BMW 326

BMW се произвежда 5 години от акционерно дружество, основано от СССР

Технологии Преди 1 час

Руски историк твърди, че маршал Жуков е възродил BMW след Втората Световна Война

<p>Експерт коментира рокадата в служебния кабинет и&nbsp;Даниел Митов</p>

Експерт: Новият кандидат за поста външен министър се е доказал като дипломат

Свят Преди 2 часа

Министър-председателят Димитър Главчев инициира промени в персоналния състав на служебния кабинет

Лична история: Как на 21 години загубих първия си милион

Лична история: Как на 21 години загубих първия си милион

Любопитно Преди 2 часа

"Знам какво е чувството да мислиш, че си грешка, че си провал“, каза д-р Пламен Русев, изпълнителен председател на борда на Webit Foundation

Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп участва в предизборна проява в Атланта, 10 април 2024 година

Делото срещу Доналд Тръмп: Има истински проблем с този съдия

Свят Преди 2 часа

Тръмп твърди, че като бивш президент трябва да бъде имунизиран срещу наказателно преследване

САЩ ще гласува проектозакони за подкрепа за Украйна и Израел

САЩ ще гласува проектозакони за подкрепа за Украйна и Израел

Свят Преди 2 часа

САЩ не са изпращали голям пакет с помощи за Киев от декември 2022 г.

<p>Увеличават се случаите на холера в Йемен</p>

ООН: Увеличават се случаите на холера в Йемен

Свят Преди 2 часа

"От октомври миналата година насам наблюдаваме тревожно възобновяване на холерата в цялата страна", заяви представител на ООН

<p>Радев: Конституцията е израз на държавнически подход, който не трябва да се принизява</p>

Румен Радев: Конституцията е израз на държавнически подход, който не трябва да позволяваме да се принизява

България Преди 3 часа

Това заяви Радев в приветствието си по повод днешния Ден на българската Конституция и професионален празник на юристите

<p>Парите не са средство за манипулация: Как да научим децата си&nbsp;</p>

Как да научим децата на финансова грамотност

Любопитно Преди 3 часа

Съвети как да научим децата си на финансова грамотност четете в следващите редове

Какви са загубите от частичното приемане на България в Шенген

Какви са загубите от частичното приемане на България в Шенген

България Преди 3 часа

По думите на Рашков всички ние като потребители плащаме цената от неприемането ни с по-високи цени в магазините