З абраните за продажба на нови автомобили с ДВГ ще започнат да се налагат в различни държави още от 2025 г., като голяма част от привържениците на тази теза ще започнат да я прилагат след 2030 г. Това са 10-ина години, което не е никак дълго време, факт, който ще ви оправдае, ако вярвате, че песента на ДВГ е изпята.
Mazda обаче не вярва, че двигателят с вътрешно горене няма какво още да даде на автомобила. Това е причина японската компания да подкрепя редица изследователски проекти, насочени към биогоривата.
Компанията смята, че биогорива от водорасли ще са от „жизнено важно значение”, ако светът иска да направи автомобилите с ДВГ СО2 неутрални. Mazda казва, че такива биогорива, когато изгарят, отделят само въглероден двуокис, който е бил поет от водораслите при техния растеж.
Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda
Но това не е единственото преимущество. Водораслите за добив на гориво биха могли да се отглеждат на неплодородни земи, които не могат да се използват за земеделие. Самото производство няма да изисква много сладка вода, а вместо нея може да се използва солена или канализационна вода. Освен това, биогоривата от водорасли са биоразградими и не толкова вредни за природата, ако се разлеят.
Всичко това звучи добре, но не значи, че тези горива са готови за масово въвеждане на пазара. Усилията са насочени към увеличаване на производителността и намаляване на производствените разходи, като и двата фактора са основополагащи за бъдещо серийно производство. Затова Mazda оказва техническа помощ на Токийския технологичен институт, насочил усилията си в промяна на генома на водораслите.
Mazda ще лансира и иновативен дизелов двигател
В свое изявление компания казва, че биогоривото ще е важно, тъй като Mazda ще продължи да използва двигатели с вътрешно горене в около 95% от автомобилите си през 2030 г. Компанията очаква още течните горива да останат „доминиращ” фактор в автомобилния сектор „поне до 2040 г.”
Това далеч не означава, че Mazda не е отговорна към природата. Компанията e поела ангажимент до 2030 г. да намали средните 'well-to-wheel' емисии СО2 с 50% спрямо нивата от 2010 г., а през 2050 г. – с 90%. „Mazda гледа на възобновяемите течни горива като много важни за драстичното намаляване на емисиите СО2.”
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!